  • 81. Data: 2010-12-14 14:11:38
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: Y <...@...com>

    On 14.12.2010 14:13, niusy.pl wrote:
    > No dobrze, ale ... w jakim systemie (te podstawy) ?! :-)

    To jest mocne. :))

    W literaturze zawsze podstawy są podawane w systemie domyślnym czyli
    dziesiętnym. Ale nigdy nikt takiego pytanie nie zadał.

  • 82. Data: 2010-12-14 14:19:47
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/14/2010 1:22 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > nie jest.... w grupie modulo 3 będzie to 1, w grupie modulo 4 będzie to
    > 0....

    gdzies, w ktoryms poscie wczesniej dopisalem zastrzezenie, ze "chyba, ze
    zmienimy arytmetyke", potem jak widac mi sie juz nie chcialo.

  • 83. Data: 2010-12-14 14:21:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/14/2010 1:58 AM, Manhattan Project wrote:

    > Gupi jesteś:
    > sqrt(2) = 2 * sin (pi/4) i to jest dokładna odpowiedź!

    tylko jedna.

    a druga?

  • 84. Data: 2010-12-14 14:23:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/14/2010 7:13 AM, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Y" <...@...com>

    > No dobrze, ale ... w jakim systemie (te podstawy) ?! :-)

    proponuje, zeby sie nie mylilo, w tym samym co zapisana w nim obok
    liczba :) he he he

  • 85. Data: 2010-12-14 15:22:10
    Od: Y <...@...com>

    On 14.12.2010 15:21, witek wrote:
    > tylko jedna.
    > a druga?

    obie:
    sqrt(2) = +/- (2 * sin (pi/4))

  • 86. Data: 2010-12-14 21:47:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/14/2010 9:22 AM, Y wrote:

    > obie:
    > sqrt(2) = +/- (2 * sin (pi/4))

    no teraz lepiej.

    ale i tak pani w TV bedzie miała inną na karteczce.

  • 87. Data: 2010-12-14 23:58:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > no teraz lepiej.
    >
    > ale i tak pani w TV bedzie miała inną na karteczce.

    np. 2*sin(pi/4 + 12635431652*pi)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 88. Data: 2010-12-16 19:05:20
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > dokonal operacji w systemie dziewiatkowym na liczbach zapisanych
    > w systemie DZIEWIĄTKOWYM. Skąd wziąłeś założenie, że 3 x (5 x 5) + 22 +
    > 18 jest zapisane
    > w systemie dziesiętnym?

    bo taka jest notacja zapisu liczb w systemie dzisiętnym, tak samo skąd wiesz
    że log oznacza logarytm dziesiętnyy a ln oznacza logarytm naturalny?:O)
    taka jest obowiązująca notacja zapisuf matematycznych, jeślu używasz innych
    systemuf, czy logarytmuf innych niż dziesiętnych czy naturalnych to musisz
    to zpisać, czyli zaznaczyć system liczbowy, czy podstawę logarytmu, tak więc
    dokonywanie operacji w jednym systemie na liczbach w innym systemie jest bes
    sensu!:O)

    a nawet jak by te liczby były zapisane dziewiątkowo, to wynik operacji byłby
    identyczny niż w dziesiętnym, po prostu pierw tsza zamienić na dziesiętny, a
    tfierdzenia że operacje na tych samych liczbach w różnych systemach dają
    różne wyniki śfiadczy tylko o tym że osoba pewnie nie skończyła nawet tych
    ośmiu klas:O(

    p.s. może jak ktoś w pierszej klasie podstawufki zamiast zakuwać wydumane
    systemy liczbowe, to ciongał by dziefczyny za włosy, wkładał zdechłe ropuchy
    do plecakuf, rzucał kapciami w nauczycielki i skakał pszez okna jak ja, to
    by na staroś takich głupot nie wypisywał:O)

  • 89. Data: 2010-12-16 22:26:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 1:05 PM, Papuso Smurfo wrote:

    > bo taka jest notacja zapisu liczb w systemie dzisiętnym,

    tak? a jaka jest notacja zapisu liczb w systemie dziewiątkowym?

    to w zasadzie kończy temat.

    > a nawet jak by te liczby były zapisane dziewiątkowo, to wynik operacji
    > byłby > identyczny niż w dziesiętnym,

    no to ci juz chyba wszyscy po koleji wyjasnili, ze nie.

    > po prostu pierw tsza zamienić na
    > dziesiętny,

    a po co? nie mozna wykomnwyac i zapisywac obliczen w dziewiatkowym?

    > tfierdzenia że operacje na tych samych liczbach w różnych systemach dają
    > różne wyniki śfiadczy tylko o tym że osoba pewnie nie skończyła nawet tych
    > ośmiu klas:O(

    nie na tych samych liczbach, tylko na liczbach, ktorych zapis wyglada
    tak samo.

    policz sobie 10 + 10

    raz w dwójkowym raz w dziesietnym

    to nie sa te same liczby w sensie wartosci, ale reprezentacje maja taka
    sama w roznych systemach
    dopoki nie okreslisz systemu nie potrafisz podac wartosci zapisanych liczb.

    jak policzysz w roznych systemach to nie dosc ze dostaniesz rozne
    wartosci to zapis wyniku tez bedzie rozny,

    czego jeszcze nie rozumiesz?

  • 90. Data: 2010-12-17 14:39:10
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami>

    Órzytkownik "witek" napisał:

    > tak? a jaka jest notacja zapisu liczb w systemie dziewiątkowym?

    przy notacji dziewiątkowej musisz zaznaczyć że chodzi o system dziewiątkowy,
    tak samo jak logarytm dziewiątkowy musisz zapisać 9 u podstawy, tak samo w
    systemach binarnych masz notajcę dwujkową, jak piszesz inną to też to musisz
    zazanaczyć, proste, ale jak komuś wiedzy i rozumu brakuje to potem plecie
    bzdury że obliczenia w róznych systemach dają różne wyniki, cusz taka tera
    widac humanistyczna edukacja:O)

    > czego jeszcze nie rozumiesz?

    problem w tym że to chyba ty jednak czegoś nie rozumiesz:O)