  • 11. Data: 2010-04-14 14:08:12
    Temat: Re: Jechać na badanie samochodem bez badań?
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 14 Kwi, 15:12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Do momentu, jak ci się zdarzy wypadek. I przesrane na całe życie może.

    O ile tylko samochód był sprawny, to brak przeglądu nie ma znaczenia.

    --
    Regards
    Matt

  • 12. Data: 2010-04-14 14:21:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2000yqz.googlegroups.com...

    > O ile tylko samochód był sprawny, to brak przeglądu nie ma znaczenia.

    Gorzej będzie z odzyskaniem pieniędzy z ubezpieczenia.

  • 13. Data: 2010-04-14 14:28:07
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 14 Kwi, 16:21, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Gorzej będzie z odzyskaniem pieniędzy z ubezpieczenia.

    Tylko z AC, gdzie może być warunek "brak przeglądu - brak wypłaty".
    Dla poszkodowanego i wypłaty z OC brak przeglądu nie ma znaczenia.

    --
    Regards
    Matt

  • 14. Data: 2010-04-14 19:19:42
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    >Tylko z AC, gdzie może być warunek "brak przeglądu - brak wypłaty".
    >Dla poszkodowanego i wypłaty z OC brak przeglądu nie ma znaczenia.

    Za to _może_ mieć dla sprawcy. Słyszałeś o regresie?

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 15. Data: 2010-04-14 20:18:53
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:19, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    wrote:

    > Za to _może_ mieć dla sprawcy. Słyszałeś o regresie?

    Słyszałem. Teraz powiedz mi, który z poniższych akapitów określających
    kiedy TU może zażądać regresu mówi coś o badaniach technicznych:

    Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
    pojazdem
    mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy
    pojazdów
    mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod
    wpływem
    środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków
    zastępczych
    w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa,
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem
    mechanicznym,
    z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego
    lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu
    przez nią przestępstwa,
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

    --
    Regards
    Matt

  • 16. Data: 2010-04-15 14:13:29
    Od: "niedzialajaminewsy" <n...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Do momentu, jak ci się zdarzy wypadek. I przesrane na całe życie może.

    A jak jest różnica między wypadkiem autem z ważnym przeglądem,
    i z nieważnym - zakładając, że nie ma ubezpieczen dobrowolnych (AC)
    Jest OC - ważne na to auto. To jaka jest różnica?

  • 17. Data: 2010-04-15 15:37:16
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 16:13, "niedzialajaminewsy" <n...@g...pl>
    wrote:
    > A jak jest różnica między wypadkiem autem z ważnym przeglądem,
    > i z nieważnym - zakładając, że nie ma ubezpieczen dobrowolnych (AC)
    > Jest OC - ważne na to auto. To jaka jest różnica?

    Nie ma żadnej - i od strony poszkodowanego i sprawcy (zakładając, że
    auto jest sprawne).

    --
    Regards
    Matt

  • 18. Data: 2010-04-15 15:47:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Kwi, 17:37, Matt <m...@g...com> wrote:

    > Nie ma żadnej - i od strony poszkodowanego i sprawcy (zakładając, że
    > auto jest sprawne).

    minimalna jest - jak nie ma wbitego przegladu, to policja moze
    zatrzymac dowod rejestracyjny za pokwitowaniem + ukarac mandacikiem -
    ale przynajmniej do wydz.kom. idzie sie raz, a nie dwa jak przy
    dowodzie tymczasowym... ;)

    WS

    PS. jesli przeglad jest wbity, a podczas wypadku uszkodzi sie jakis
    istotny element dla bezpieczenstwa (np. swiatlo ) to i tak dowod moga
    zatrzymac...