  • 61. Data: 2024-08-09 10:48:23
    Temat: Re: Jaworek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 20:34:06 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Trzeba by zacząć od zdefiniowania tego co to znaczy "ukrywać się". Czy
    > niezgłaszanie się na wezwanie i siedzenie w piwnicy swojego domu, to już
    > ukrywanie się, czy jeszcze nie.

    Nieodbieranie wezwań chciałes chyba napisać ?

    J.

  • 62. Data: 2024-08-09 10:50:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 19:59:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ale nie wiadomo, co to była za piwnica. No i zwracam uwagę na treść art.
    > 239§2 kk. W polskim prawie karnym, osobą najbliższą jest:
    > Małżonek (mąż lub żona)
    > Wstępny (rodzice, dziadkowie)
    > Zstępny (dzieci, wnuki)
    > Rodzeństwo (brat, siostra)
    > Osoba pozostająca w stosunku przysposobienia (adoptowany, adoptujący)
    > Osoba pozostająca we wspólnym pożyciu (partner życiowy)
    >
    > Nie podano stopnia pokrewieństwa, ale 19 lat starsza kobieta pasuje tak
    > logicznie na ciotkę. W polskim prawie karnym ciotka nie jest uznawana za

    Po 3 latach to juz może być partner życiowy :-P

    Poza tym nie wiadomo, czy za młodu np nie mieszkał u ciotki.

    J.

  • 63. Data: 2024-08-09 10:53:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Co ukrywania się w domu, w którym doszło do morderstwa nie wyklucza. W
    > materiale prasowym jest informacja o tym, że miał się ukrywać w piwnicy,
    > ale nie wiadomo, co to była za piwnica.

    Cos tam pismaki cwierkają, ze znaleziono w/w ślady obecnosci zmarłego.

    Czyli chyba nie był to dom brata.

    Chociaż ... po morderstwie ktoś tam chyba zamieszkał, może i ciotka.

    J.

  • 64. Data: 2024-08-09 11:48:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale nie wiadomo, co to była za piwnica.
    > Nie podano stopnia pokrewieństwa, ale 19 lat starsza kobieta pasuje tak

    i jest wiecej faktów prasowych

    https://wiadomosci.onet.pl/slask/to-tutaj-ukrywal-si
    e-jacek-jaworek-z-okien-mogl-ogladac-pogrzeb-zabiteg
    o-brata/p318lv0

    Faktycznie u ciotki, w Dąbrowie Zielonej, ok 5km od Borowce.

    50m od UG, kościoła, remizy.

    Szczęsliwie nie od posterunku Policji :-)

    D.Z. ma swojego dzielnicowego, ale z Koniecpola, 10km dalej, który
    rewir ma szeroki

    https://czestochowa.policja.gov.pl/ka7/prewencja/two
    j-dzielnicowy/106767,Komisariat-Policji-w-Koniecpolu
    .html

    Aczkolwiek rewir obejmuje i D.Z. i Borowce, to troche zna mieszkańców
    :-)

    O,
    "W okresie od 01 lipca do 31 grudnia 2024 roku priorytetowym zadaniem
    dzielnicowego jest ,,Podniesienie świadomości osób starszych i samotnie
    zamieszkałych na temat związany z różnymi rodzajami oszustw w tym pod
    legendą na tzw: ,,na wnuczka","na policjanta", oszustw internetowych
    oraz wyłudzeń danych osobowych na terenie miejscowości Dąbrowa
    Zielona.""

    Powinien odwiedzać stare ciotki :-)

    J.

  • 65. Data: 2024-08-09 11:55:50
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 09.08.2024 o 10:53, J.F pisze:

    > Cos tam pismaki cwierkają, ze znaleziono w/w ślady obecnosci zmarłego.
    >
    > Czyli chyba nie był to dom brata.
    >
    > Chociaż ... po morderstwie ktoś tam chyba zamieszkał, może i ciotka.

    Mieszkał u ciotki. Ciotka przychodziła do domu zamordowanych sprzątać
    (dosyć często) myła okna, trawnik kosiła. Trochę to dziwne.
    Nic nie wiadomo co z tym dzieciakiem co się schowal i nie został
    zamordowany.

    --
    animka

  • 66. Data: 2024-08-09 12:21:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 10:26, J.F pisze:
    > Policjanci tez nie erudyci, zaczie mówić łamaną polszczyzną, to nie
    > będą się kompromitować. Ukrainców teraz duzo,

    Sporo Ukraińców jest polskiego pochodzenia i mówią płynnie po polsku.
    Nie zapominajcie, że stolicą Galicji był Lwów.

    > Jaworków pewnie w Polsce sporo. > Tyle, ze jak większa praca, to pewnie kadrowa dba
    o wsystko i chocby
    > przelewa składki na zus.

    Jak ma nową tożsamość, to sobie może przelewać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 67. Data: 2024-08-09 12:22:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 06:20, Shrek pisze:

    > Czyli twój argument to "zaufaj mi jestem kulsonem":P

    Czy widzisz gdziekolwiek słowo "zaufaj"? Możesz nie ufać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 68. Data: 2024-08-09 12:30:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 10:16, J.F pisze:
    > Idz do urzedu, powiedz, ze nazywasz sie Tomasik, i że zgubiłes dowód.
    > Teraz może się już nie udać, bo odciski palców zbierają/sprawdzają,
    > ale wielu pewnie nie ma w bazie.

    W wypadku Polaka będzie problem nie tylko z tym. Ale w wypadku
    obcokrajowca, zwłaszcza z Ukrainy to działało na początku wojny Rosja -
    Ukraina inaczej. Inaczej, bo nie mamy bazy danych tych obcokrajowców i
    nie mamy z czym porównywać. Nie było też czasu "kombinować".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 69. Data: 2024-08-09 12:33:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 10:32, J.F pisze:

    > Wielu uchodźców z Ukrainy pewnie nie miało paszportów, a dowód
    > osobisty (czy po ichniemu nie "paszport"?) mógl zaginąc, czy
    > spłonąć. To już raczej niewielu, ale pewnie się zdarzało.

    W necie do dziś są "reklamy" uzyskania dokumentów ukraińskich albo
    rosyjskich za odpowiednią opłatą. Nawet kartę polaka załatwiają. Ale
    uchodźcy często nie mieli żadnego dokumentu. Bywało, że rejestrowali się
    pod kilkoma tożsamościami nie z oszustwa, a z literówek popełnianych w
    pośpiechu przez osoby ich wprowadzających. Dlatego teraz czasem sprawdza
    się po płci i dacie urodzenia oraz obywatelstwie i patrzy, czy nie ma
    podobnych personaliów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 70. Data: 2024-08-09 12:38:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 10:27, J.F pisze:
    > A jesli tego nie zrobił - poszukujecie poszukiwanych np po bazach ZUS?
    > Co roku, co kwartał?

    Mój królik w ogóle tego nie czyni, zaś ja czasem, gdy uznam to za
    konieczne.
    --
    (~) Robert Tomasik