  • 151. Data: 2024-08-14 01:04:52
    Temat: Re: Jaworek
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rfid - pewnie jakiś mifare.

    > Przy okazji poprzedniej dyskusji o poszukiwaniu osób widziałem jakieś
    > opracowanie na ten temat.

    Linkowałem wtedy publikacje z omówieniem struktury i zabezpieczeń takich
    czipów, ale nie chce mi się tego ponownie szukać.

    --
    Marcin

  • 152. Data: 2024-08-14 06:32:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Linkowałem wtedy publikacje z omówieniem struktury i zabezpieczeń takich
    > czipów, ale nie chce mi się tego ponownie szukać.

    Dokładnie chyba o tym piszę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2024-08-15 01:41:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Chicałem tutaj pokazać przykład "dobrego dziennikarstwa" rodem z Gazety.
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,312
    29246,wiadomo-jak-ustalono-miejsce-pobytu-jaworka-sp
    rawdzili-monitoring.html

    "Wiele osób zastanawiało się, czy poszukiwany od trzech lat wrócił do
    Polski, aby odwiedzić znajdujący się tam grób zamordowanej rodziny. Jak
    się jednak okazało, Jacek Jaworek miał ukrywać się w pobliżu miejsca
    zbrodni u swojej ciotki, która w związku z tym została zatrzymana 7
    sierpnia. TVP Info poinformowało, w jaki sposób śledczy ustalili
    ostatnie miejsce pobytu podejrzanego o zabójstwo.

    Dom 74-latki znajduje się w centrum Dąbrowy Zielonej, co wiąże się z
    tym, że otaczają go kamery miejskiego monitoringu. To właśnie one
    stanowiły istotny element w ustaleniu, gdzie ukrywał się Jacek Jaworek.
    - Mogę potwierdzić, że Jacek J. został utrwalony na monitoringu, którym
    dysponuje Prokuratura Okręgowa w Częstochowie - poinformował TVP Info
    prok. Piotr Wróblewski z Prokuratury Okręgowej w Częstochowie."

    a tu info z tvpinfo

    https://www.tvp.info/79820698/jacek-jaworek-gdzie-si
    e-ukrywal-kamery-monitoringu-pozwolily-ustalic-miejs
    ce-pobytu
    "To, co działo się z Jackiem Jaworkiem przez ostatnie trzy lata
    pozostaje tajemnicą. Wiemy już jednak, gdzie mężczyzna przebywał w
    trakcie ostatnich dni swojego życia. W ustaleniu ostatniego miejsca jego
    pobytu pomogły kamery monitoringu."

    --
    Marcin

  • 154. Data: 2024-08-15 07:39:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chicałem tutaj pokazać przykład "dobrego dziennikarstwa" rodem z Gazety.
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,312
    29246,wiadomo-jak-ustalono-miejsce-pobytu-jaworka-sp
    rawdzili-monitoring.html

    Dlaczego w cudzysłowie? Może dużo tekstu w stosunku do informacji ale
    jest podane skąd info, jak nazywał się prokurator który je udzielał itp.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2024-08-15 08:52:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-15, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dlaczego w cudzysłowie? Może dużo tekstu w stosunku do informacji ale
    > jest podane skąd info, jak nazywał się prokurator który je udzielał itp.

    E, to może już odwykłem od polskiego, bo jak dla mnie Gazeta wyraznie
    sugeruje, ze siadział tam 3 lata, a tvp infor podkreśla, że w ostatnim
    czasie, a gdzie wcześniej to nie wiadomo.

    --
    Marcin

  • 156. Data: 2024-08-15 09:00:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sugeruje, ze siadział tam 3 lata, a tvp infor podkreśla, że w ostatnim
    > czasie, a gdzie wcześniej to nie wiadomo.

    W tym co zacytowałeś to niespecjalnie - piszą o "ostatnim miejscu"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2024-08-15 11:11:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    29246,wiadomo-
    >>> jak-ustalono-miejsce-pobytu-jaworka-sprawdzili-monit
    oring.html
    > E, to może już odwykłem od polskiego, bo jak dla mnie Gazeta wyraźnie
    > sugeruje, ze siedział tam 3 lata, a TVP infor podkreśla, że w ostatnim
    > czasie, a gdzie wcześniej to nie wiadomo.

    Za ostatni okres są dowody w postaci monitoringu CCTV. Sądzę, że po
    znalezieniu zwłok przejrzano okoliczny monitoring. Ale takie monitoringi
    przeważnie są przechowywane kilka tygodni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 158. Data: 2024-08-15 13:07:49
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 15.08.2024 o 09:00, Shrek pisze:

    > W tym co zacytowałeś to niespecjalnie - piszą o "ostatnim miejscu"

    Może nikt nie sprawdzał monitoringu wcześniej i teraz się wybielają.

    --
    animka

  • 159. Data: 2024-08-15 13:09:20
    Od: Animka <a...@c...net>

    > Za ostatni okres są dowody w postaci monitoringu CCTV. Sądzę, że po
    > znalezieniu zwłok przejrzano okoliczny monitoring. Ale takie monitoringi
    > przeważnie są przechowywane kilka tygodni.

    Przykre to, że nie chciało im się sprawdzać tego monitoringu
    przynajmniej raz na tydzień.

    --
    animka

  • 160. Data: 2024-08-15 13:22:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2024 o 13:09, Animka pisze:

    > Przykre to, że nie chciało im się sprawdzać tego monitoringu
    > przynajmniej raz na tydzień.

    Wiesz, ile kamer CCTV jest w Polsce? Pamiętaj, że policjant służy 40
    godzin tygodniowo. Jakby wiedzieli, lub podejrzewali, ze tam coś może
    być, to pewnie by ktoś to przeglądał. Ale on mógł być w dowolnej
    miejscowości.

    --
    (~) Robert Tomasik