  • 411. Data: 2009-07-21 18:33:23
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    szerszen <s...@t...pl> napisali:

    > bo nie jest zgodny z twoim widzimiesie :)

    To nie moje fidzimisie. Fakty sa takie:
    Niewinny czlowiek nie zyje, drugi jest ciezko okaleczony. Sami tego nie
    zrobili, zrobili to policjanci.
    -czy zrobili to przypadkowo?
    NIE
    -czy strzelanie bylo konieczne?
    NIE (prawdziwy bandzir zostal zatrzymany sprawnie i bez strzelaniny)
    -czy mieli prawo przypuszczac, ze w samochodzie znajduje sie poszukiwany
    przestepca?
    NIE!
    -czy gdyby nawet byl, to mozna z premedytacja zabic nieznanego pasazera?
    NIE!

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 412. Data: 2009-07-21 20:12:31
    Temat: Re: Jako? cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    > Z tego sie nie da strzelac z reki.

    Da, tylko okrutnie niecelnie i w tym problem. Policja raczej nie bedzie
    tego używać.

  • 413. Data: 2009-07-21 20:22:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h43voc$74u$1@news.onet.pl...
    > z tego co opisywano, przedewszystkim punkt 7

    Z uzasadnienia sądu sądzę, ze raczej powoływali się na pkt 1 - manerującyw
    celu ucieczki stwarzał zagrożenie dla ich zdrowia i życia. W wypadku pkt 7
    za narzdzie tzrebaby chyba tu uznać samochód. W grę jeszcze wchodzi pkt 6
    zakładając, że samochód zaczął już by odjeżdżać. nie znam szczegółowo
    przebiegu zdarzenia, więc trudno jednoznacznie ocenić.

  • 414. Data: 2009-07-21 20:24:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dobrze się czujesz? Po pierwsze jak ktoś biegnie w twoim kierunku z
    > bronią i masz szanse uciec to uciekasz.

    Jak wykazuje wielokrotne doświadczenie, przed kulą ciężko uciec. trochę za
    szybka.

  • 415. Data: 2009-07-21 20:26:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale wtedy ma troszkę inne uprawnienia niż policjant umundurowany.

    Fakt, zle nie w zakresie przez nas tu omawianym.

    > jeśli poszukiwany bandyta byl osoba niebezpieczną to powinno sie przysłać
    > antyterorystów a nie bawić się w brudnego harrego na ulicach miasta,
    > mogli też zabić kogoś postronnego.

    Wychodzi na to, że zranili ciężko osobę poniekąd postronną. Co do reszty,
    to nie widze powodu, by zatrzymania w tym wypadku dokonywało AT.

  • 416. Data: 2009-07-21 20:28:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba nikt nie twierdzi, że utrudnianie dostępu
    > do tego typu 'zabezpieczeń' wyeliminuje przestępstwa
    > z ich wykorzytsaniem. Jedynie utrudni.

    Zgoda, po to się owe utrudnienia wprowadza.

    > To chyba błędne założenie. Po co zatem 'przebierańcy' zakładają mundury,
    > dlaczego (za czasów niebieskiko-białych) zatrzymują tiry przy
    > pomkalowanych na biało-niebiesko autach itd.? Oni tylko usiłują ułatwić
    > sobie robotę wykorzystując 'autorytet władzy'. Ich zamiary względem
    > ofiary są niezależne od użytych metod (w tym problemie).

    Tylko, że jak to bedą bandyci, to będą strzelać, jak się nie zatrzymasz.
    Policjanci nie zawsze. W tym jedy ie różnica.

  • 417. Data: 2009-07-21 20:30:19
    Temat: Re: Jako? cicho nad dzisiejszym wyrokiem. [policjanci to ...]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h42cd8$ebl$1@inews.gazeta.pl...
    > no do tego to tylko gatling gun, ale to co zostanie trudno bedzie nazwac
    > samochodem ;)

    Nie. Właśnie strzelba gładkolufowa jest tym, co tam by się przydało. W
    Stanach sie ich dość powszechnie używa. W Polsce mimo wszystko są opory.

  • 418. Data: 2009-07-21 21:28:23
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem [Poznań 2004 "spowodowanie śmierci" przez policjantów]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Arek <a...@e...net> pisze:

    > A sąd zrobił taki fantastyczny kolejny krok w umacnianiu buraczanej
    > republiki policyjnej.
    >
    > Rozumiem, że nikogo nie zaskakuje uniewinnienie dzielnych policjantów,
    > ale że nie ma dysputy nad uzasadnieniem uniewinnienia to mnie już dziwi.
    >
    > Arek

    Czy gdzieś na sieci jest dostępne w miarę pełna wersja wygłoszonego
    przez sąd uzasadnienia wyroku?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Raz zobaczyć jakąś rzecz znaczy więcej, niż sto razy o niej słyszeć.

  • 419. Data: 2009-07-21 22:14:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Już pisałem w tym wątku. Mundur, radiowóz, legitymacja to tylko gadżety.
    > jeśli ktoś będzie chciał w ten sposób dopuścić się przestępstwa, to
    > niestety tego dokona. Nie jesteśmy w stanie temu zapobiec.

    Gadżety, poniekąd. Ale policjant powinien przestrzegać pewnych procedur.
    A także myśleć. Krzyki słabo słychać z umcy-umcy w głośnikach. No i
    zawsze można trafić na głuchoniemego.

> [...]
    > a nie urządzał wrzaski w blasku latarni. Za to, jak się pomylisz i
    > będzie to policjant, to spora szansa, że zacznie strzelać.

    Bandyta, serdeńko, to nie tylko morderca. Komuś może zależeć na
    posiadanych przedmiotach czy informacjach.

  • 420. Data: 2009-07-21 22:16:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Jak wykazuje wielokrotne doświadczenie, przed kulą ciężko uciec. trochę
    > za szybka.

    Policyjne P99 mają amunicję samonaprowadzającą?