  • 1. Data: 2005-06-21 19:26:11
    Temat: Jakie to przestępstwo z kk?
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,
    W styczniu 1992r- działajac w celu osiagnięcia korzyści majatkowej-
    poświadczył nieprawdę w dokumencie umowy transportowej zawartej z
    przedstawicielem firmy SAD z dnia 16.01.1992r w ten sposób ze pdpisał sie na
    niej nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem Franek Brzeszczykiewicz ( osoba
    nie istniejaca). Umowa zawarta poza granicami RP. Chodziło o transport
    miedzynarodowy.
    Pytanie jak w temacie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-21 19:45:03
    Temat: Re: Jakie to przestępstwo z kk?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Co najmniej sfałszowanie dokumentu, a jeśli dodatkowo ktoś nie dostał za
    to pieniędzy, to wówczas oszustwo.

  • 3. Data: 2005-06-21 19:58:51
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Co najmniej sfałszowanie dokumentu, a jeśli dodatkowo ktoś nie dostał za
    > to pieniędzy, to wówczas oszustwo.

    Czy podpisując się nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem osoby nie
    istniejącej jest to fałszerstwo jezeli tak, to na czyją szkodę?. Zarzutu, że
    pieniedzy ktoś nie dostał nie ma.

  • 4. Data: 2005-06-21 20:09:11
    Od: "Mario" <a...@o...pl>

    > Czy podpisując się nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem osoby nie
    > istniejącej jest to fałszerstwo jezeli tak, to na czyją szkodę?.

    Zdaje się, że nie musi być niczyjej szkody , a prokuratora to chyba i tak
    zainteresuje..........no chyba, że podpisał się komuś w pamiętniku....ale
    SAD to nie pamiętnik.....

    MZ

  • 5. Data: 2005-06-21 20:13:11
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Zdaje się, że nie musi być niczyjej szkody , a prokuratora to chyba i tak
    > zainteresuje..........no chyba, że podpisał się komuś w pamiętniku....ale
    > SAD to nie pamiętnik.....

    CSAD -czeski transport. Umowa na transport międzynarodowy podpisanie sie nie
    istniejacym imieniem i nazwiskiem. Jaki to art z kk?

  • 6. Data: 2005-06-21 20:16:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy podpisując się nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem osoby nie
    > istniejącej jest to fałszerstwo jezeli tak, to na czyją szkodę?

    Fałszerstwo dokumentu sporadycznie powoduje czyjaś szkodę. Jeśli
    powoduje, to właśnie dochodzi kwalifikacja z oszustwa. Pytaniem
    podstawowym jest to, w jakim to zrobił. Bo jak nie ma żadnych skutków
    prawnych, to powinno się rozejść po przysłowiowych kościach.

  • 7. Data: 2005-06-21 21:05:04
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > niej nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem Franek Brzeszczykiewicz ( osoba
    > nie istniejaca).

    Franek Brzeczyszczykiewicz? Moze to taka sama historia, jak z tym raportem z
    dzialan operacyjnych patrolu policji? "Zatrzymany w stanie nietrzezwym
    stwierdzil, ze nazywa sie Smok Wawelski, co po sprawdzeniu okazalo sie
    nieprawda" ? :D

    Franciszek Dolas vel. Grzegorz Brzęczyszczykiewicz (Marian Kociniak)
    "Jak rozpętałem III wojnę światową."

    :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2005-06-21 22:04:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co najmniej sfałszowanie dokumentu, a jeśli dodatkowo ktoś nie dostał za
    > to pieniędzy, to wówczas oszustwo.

    a po ilu to sie przedawnia?

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 9. Data: 2005-06-21 22:39:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d9a2tl$lkv$1@inews.gazeta.pl...

    > a po ilu to sie przedawnia?

    Zasadniczo 10 lat. Ale jeśli wszczęto postępowanie karne, to 15 lat.

  • 10. Data: 2005-06-22 19:22:37
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d9a2tl$lkv$1@inews.gazeta.pl...

    > Zasadniczo 10 lat. Ale jeśli wszczęto postępowanie karne, to 15 lat.

    Pod warunkiem ze w ciagu tych 10 lat wszczeto postepowanie przeciwko
    osobie...