  • 11. Data: 2008-03-06 07:48:24
    Temat: Re: Jakie możliwości odzyskania kasy i "ukarania" sprzedawcy?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 13:14:15 -0800, kraf101 napisał(a):

    > No właśnie w tym tkwi haczyk. Usługa jest świadczona ale klient nie ma
    > możliwości z niej korzystać. Telefon był sprzedany razem z umową, więc
    > sprzedaż telefonu jest częścią usługi dostarczonej przez operatora,
    > objętej podpisaną umową.

    No to jeszcze dołóż do tej układanki taki temat, że telefon był kupiony u
    niezależnego dilera, zatem pretensje z tytułu niezgodności możesz
    kierować do dilera. Operatorowi nic do tego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 12. Data: 2008-03-06 13:16:46
    Od: kraf101 <z...@g...com>

    On 6 Mar, 08:48, Olgierd <n...@r...org> wrote:
> [...]
    > niezależnego dilera, zatem pretensje z tytułu niezgodności możesz
    > kierować do dilera. Operatorowi nic do tego.

    Ale niezależnego dilera w tej układance nie ma. Operator/sprzedawca,
    sprzedał telefon jednocześnie z podpisaniem umowy. Pytanie jest, można
    interpretować fakt sprzedaży/dostarczenia telefonu jako część
    wykonania tej umowy i jak do tej kwestii podszedłby sąd w razie sporu.

    Chodzi mi tylko o rozstrzygnięcie czy w tym przypadku ewentualne
    oświadczenie Beer'a " Niniejszym odstępuje od umowy ...... na zasadach
    art.84p.1 KC. UZASADNIENIE .........". Może być uznane za skuteczne,
    czy nie.

    Nie chodzi mi o ustalenie odpowiedzialności czy winy. Chodzi tylko o
    to czy w takim przypadku można zerwać umowę z operatorem na zasadach
    powyższego przepisu, czyli bez ponoszenia konsekwencji/kary umownej za
    przedterminowe rozwiązanie umowy.

    Pozdrawiam
    RAF

  • 13. Data: 2008-03-06 13:26:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 06 Mar 2008 05:16:46 -0800, kraf101 napisał(a):

    > Ale niezależnego dilera w tej układance nie ma. Operator/sprzedawca,
    > sprzedał telefon jednocześnie z podpisaniem umowy.

    Jeśli kupił od operatora. Co innego jeśli telefon kupił u dilera.

  • 14. Data: 2008-03-06 13:41:06
    Od: kraf101 <z...@g...com>

    On 6 Mar, 14:26, Olgierd <n...@r...org> wrote:
    > Dnia Thu, 06 Mar 2008 05:16:46 -0800, kraf101 napisał(a):
    >
    > Jeśli kupił od operatora. Co innego jeśli telefon kupił u dilera.

    Kupił w punkcie Ery i zakładamy, że w ofercie typu "abonament
    SuperDuper i Nokia X za zeta".

    Pozdrawiam
    RAF