  • 11. Data: 2010-08-02 11:55:13
    Temat: Re: Jakie dokumenty potrzebne do wystawienia faktury VAT UE
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 02/08/2010 13:46, Maddy wrote:
    > A kto _stosuje_ stawkę VAT? Kupujący czy może jednak SPRZEDAWCA?
    >
    > Jeżeli sprzedawca nie jest unijnym VATowcem to sobie swój unijny VAT
    > możesz wiesz gdzie wsadzić. Dostaniesz naliczony polski VAT na fakturze
    > i zero dyskusji.

    Ale to już inny temat. Dyskutujesz na temat innego problemu, o który nie
    pytałem.

    Zanim dokonam kupna, to oczywiście zapytam, czy są unijnymi VATowcami.
    Zresztą jak ich poproszę o stosowną fakturę, to od razu powiedzą, że nie
    są unijnymi VATowcami, więc takiej faktury mi nie mogą wystać - więc to
    naprawdę nie ten problem, o który pytam.

    Ludek

  • 12. Data: 2010-08-02 12:18:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > Jak można potwierdzić, że towar na pewno
    > wyjedzie z Polski?

    Tak samo jak łatwo można potwierdzić wywóz
    przychodzi wystawienie faktury ze stawką zerową.

    > Chyba znalazłem właściwe polskie przepisy, zasady i wyjaśnienia z
    > przykładami na stronie polskiego ministerstwa finansów.
    >
    > Strona 3 broszurki
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    informacje/broszura_-_glowne_zmiany_w_ustawievii_22_
    2_2010.pdf

    > Z tego wynika, że jedyne, co powinienem dostarczyć, to numer NIP.
    > Weryfikacji NIP przeprowadza polski sklep w systemie europejskim (lub
    > może dłuższą drogą wysyłając pismo do Konina). Sklep może jeszcze
    > ocenić, czy zakup jest na cele związane z prowadzeniem działalności
    > (nie stosują polskiego VAT), czy na mój użytek osobisty (potem
    > stosowaliby polski VAT).

    Ludek, to są zasady do klasyfikacji miejsca wykonania USŁUGI,
    a Ty chcesz jak rozumiem kupić w sklepie TOWAR.

  • 13. Data: 2010-08-02 12:21:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > A jak kupię jakieś oprogramowanie (np.
    > słownik komputerowy) przez Internet, to jak można uzyskać pewność, że
    > towar wyjedzie z Polski? Jak można potwierdzić, że towar na pewno
    > wyjedzie z Polski?

    Ale słownik kupiony przez Internet albo przychodzi paczką do Ciebie do Czech
    i wtedy jest towarem, ze wszystkimi śladami wysyłki.
    Albo jest plikiem, kodem czy inną formą ściągniętą w sieci czy otrzymaną
    mailem, która zgodnie z definicjami nie
    daje mu statusu towaru, tylko usługi.

  • 14. Data: 2010-08-02 12:26:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ludek Vasta napisa?(a):

> [...]
    > ocenić, czy zakup jest na cele związane z prowadzeniem działalności (nie
    > stosują polskiego VAT), czy na mój użytek osobisty (potem stosowaliby

    U mnie w firmie wymaga się jeszcze potwierdzenia, że towar upuszcza
    terytorium RP, może to być np potwierdzona w miejscu odbioru CMR-ka
    podpieta do faktury etc.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 15. Data: 2010-08-02 12:27:45
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 02/08/2010 14:21, cef wrote:
    > Ludek Vasta wrote:
    > Ale słownik kupiony przez Internet albo przychodzi paczką do Ciebie do
    > Czech
    > i wtedy jest towarem, ze wszystkimi śladami wysyłki.

    Nie wolno mi przyjść do sklepu w Polsce i kupić osobiście? Np. w Cieszynie?

    Ludek

  • 16. Data: 2010-08-02 12:32:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zenek wrote:

    > Nie ma czegos takiego jak unijny VATowiec, kazda firma moze wystawic
    > FV z 0% dla innego podmiotu z obszaru EU jesli tamta firma posiada
    > NIP EU.
    > Wystawialem wielokrotnie takie FV jedynie musialem sprawdzic czy taka
    > firma istnieje i czy ma ichni NIP EU.

    To Ty chyba będziesz miał dużo pracy nad
    swoją dokumentacją księgową. :-)

  • 17. Data: 2010-08-02 12:34:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ludek Vasta napisa?(a):

    > Nie wolno mi przyjść do sklepu w Polsce i kupić osobiście? Np. w Cieszynie?

    Wolno. Zapłacisz loklany VAT.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 18. Data: 2010-08-02 12:34:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > Nie wolno mi przyjść do sklepu w Polsce i kupić osobiście? Np. w
    > Cieszynie?

    Wolno, ale nie każdy wystawi Ci chętnie fakturę z VAT zerowym,
    ze względu na warunek tej stawki. Art 42 naszej ustawy stawia takie a nie
    inne wymogi.

  • 19. Data: 2010-08-02 12:44:29
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-02 14:32, cef pisze:

    > To Ty chyba będziesz miał dużo pracy nad
    > swoją dokumentacją księgową. :-)

    Wybacz nie bede mial poniewaz moimi dokumentami zajmowala sie glowna
    ksiegowa z wieloletnim doswiadczeniem.

  • 20. Data: 2010-08-02 12:46:37
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-02 14:26, januszek pisze:
> [...]
    >
    > U mnie w firmie wymaga się jeszcze potwierdzenia, że towar upuszcza
    > terytorium RP, może to być np potwierdzona w miejscu odbioru CMR-ka

    To jest tylko widzimisie szefa, to tak jakby ktos chcial potwierdzenie
    ze ty dany towar wyslales np do firmy z kalisza.