  • 1. Data: 2004-08-22 20:06:33
    Temat: Jaki jest okres przedawnienia art. 286 kk
    Od: Wenom <U...@g...pl>

    Ile czasu od popelnienia tego przestepstwa musi uplynac aby nastapilo
    przedawnienie.

    Art. 286.

    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego
    rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia
    jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za
    zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

  • 2. Data: 2004-08-22 21:38:16
    Temat: Re: Jaki jest okres przedawnienia art. 286 kk
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wenom wrote:
> [...]
    > pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    10 lat

> [...]

    > § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    5 lat

    A jeśli wszczęto postępowanie przeciwko osobie, to kolejne 5 lat

  • 3. Data: 2004-08-22 21:53:29
    Od: Wenom <U...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2004 23:38:16 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > 5 lat
    >

    > A jeśli wszczęto postępowanie przeciwko osobie, to kolejne 5 lat

    Dzieki bardzo. Mam tylko takie pytanie. Co nazwiemy w takim razie sprawa
    mniejszej wagi? Czy chodzi np. o wartosc przedmiotu? Sa jakies widelki np

  • 4. Data: 2004-08-22 21:55:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wenom wrote:
    > Dzieki bardzo. Mam tylko takie pytanie. Co nazwiemy w takim razie sprawa
    > mniejszej wagi? Czy chodzi np. o wartosc przedmiotu? Sa jakies widelki np

    nie ma
    A chodzi o wartość, okoliczności, motywację itd. Tyle że to raczej
    teoretyczna mozliwość.

    KG