  • 1. Data: 2007-06-26 09:26:45
    Temat: Jaki fundusz emerytalny wybrac?
    Od: "Dawid" <d...@p...fm>

    Jestem w chwili obecnej absolwentem Politechniki. Od 2.stycznia pracuje jako
    stazysta konstuktor na pol etatu. Od 2 lipca podejmuje prace jako inzynier w
    pełnym wymiarze godzin. Stąd moje pytanie, dostalem ostatnio od ZUSu
    zawiadoemienie ze do 10 lipca musze sie zdecydowac na fundusz, w przeciwnym
    razie zostanie on wylosowany.

    Prosze o opinie który wybrac. Płaca początkowa brutto wyniesie ok 3300
    brutto.
    --
    _________________________-
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-26 09:37:45
    Temat: Re: Jaki fundusz emerytalny wybrac?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Prosze o opinie który wybrac. Płaca początkowa brutto wyniesie ok 3300
    > brutto.

    a co to ma wspolnego z prawem???
    oj panie inzynier
    tak ciezko pogooglac i sprawdzic ktory jes w rankingach najlepszy, albo
    poszukac opini ludzi?

  • 3. Data: 2007-06-26 10:35:56
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Dawid porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > pełnym wymiarze godzin. Stąd moje pytanie, dostalem ostatnio od ZUSu
    > zawiadoemienie ze do 10 lipca musze sie zdecydowac na fundusz, w przeciwnym

    Tys dupa (za przeproszeniem) a nie inzynier. Nie potrafisz znalezc sobie
    rankingu OFE? To moze chociaz sprobuj uzasadnic co Twoj problem ma
    wspolnego z tematyka tej grupy?

    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-06-26 11:29:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    Jeśli już koniecznie chcesz o to pytać, to raczej na grupie pl.biznes.banki
    , Ale na moją znajomość tematu, równie dobrze możesz wylosować to. Nie
    wiem, czy jest ktoś w stanie powiedzieć, jakie skutki będzie miał wybór
    takiego lub innego funduszu w skali kilkudziesięciu lat. A przecież to jest
    tego typu problem.

  • 5. Data: 2007-06-26 11:56:51
    Od: "Dawid" <d...@p...fm>

> [...]
    > będzie miał wybór takiego lub innego funduszu w skali kilkudziesięciu lat.

    Dzieki Robert za info, wlasnie tez tak sądzę, iż wybór w skali
    kilkudziesięciu czy nawet kilkunastu lat jest bezpodstawny. Losowanie z tego
    co wiem odbywa się sposród tych najmniejszych (najgorszych) funduszy, wiec
    chyba bardziej wskazane jest samookreślenie :)

    --
    _________________________-
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-06-26 12:09:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tego co wiem odbywa się sposród tych najmniejszych (najgorszych)
    > funduszy, wiec chyba bardziej wskazane jest samookreślenie :)

    Ja bym wybrał kilka poważniejszych i zapuścił funkcję RANDOM, by
    ewentualnie ni mieć pretensji sam do siebie, że źle wybrałem.

  • 7. Data: 2007-06-26 19:05:21
    Od: l...@g...com

    On 26 Cze, 13:56, "Dawid" <d...@p...fm> wrote:

> [...]
    > co wiem odbywa się sposród tych najmniejszych (najgorszych) funduszy, wiec
    > chyba bardziej wskazane jest samookreślenie :)
    Ale jakich kilkudziesięciu? Albo kilkunastu?
    OFE to nie wybór na całe życie.... po dwóch latach MOŻNA zmienić-
    analitycy zalecają przyjrzenie się możliwości zmiany co 4-5 lat (lub w
    przypadku drastycznego załamania sie wyników funduszu)
    Róznice w wynikach funduszy sięgają (wg ostatnich notowań) 10% w skali
    roku, 20% w skali 3 lat. Inżynier zna procent składany i pewnie wie
    jakiego rzedu mogą być to różnice kwotowe :)

    Wyniki funduszy http://www.multiofe.pl/wyniki.OFE.shtml
    szczegolnie sugerujemy przyjrzec sie wynikom z KNF
    http://www.multiofe.pl/wyniki.OFE.ranking.shtml
    oraz rankingom z rzeczpospolitej (uwzględniają wyniki oraz ryzyko)
    http://www.multiofe.pl/wyniki.OFEemerytura.rankingi.
    shtml

    zespół MultiOfe.pl

  • 8. Data: 2007-06-26 22:47:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    On 26 Cze, 13:56, "Dawid" <d...@p...fm> wrote:

    Tyle, że to cały czas są dane do tyłu. Nie chce mi się analizować, ale
    skoro się tak na tym biegle znasz, to napisz, jakie jest
    prawdopodobieństwo, ze najlepszy w ciągu ostatniego roku fundusz będzie
    miał najlepsze wyniki w następnym roku :-)

  • 9. Data: 2007-06-27 04:54:00
    Od: l...@g...com

    On 27 Cze, 00:47, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > prawdopodobieństwo, ze najlepszy w ciągu ostatniego roku fundusz będzie
    > miał najlepsze wyniki w następnym roku :-)

    Ano, do tyłu. Podobnie jak wyniki funduszy inwestcycyjnych. A jednak
    funduszu inwestycyjnego nie będzie Pan wybierał na chybił-trafił,
    prawda?

    z ofe jest podobnie.

    zespół MultiOfe.pl

  • 10. Data: 2007-06-27 11:19:31
    Od: "Dawid" <d...@p...fm>

    No ok, a jeśli juz wybiore taki fundusz, to w który filar wejść? w II czy w
    III od razu?? Jakie mogą być konsekwencje wybrania jednego, a "olania"
    drugiego?
    --
    Pozdrawiam