  • 1. Data: 2004-06-17 19:11:58
    Temat: Jaki adres swiadka?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy moge podac jako adres swiadka adres jego firmy w sprawie
    zeznan o wspolpracy pomiedzy naszymi firmami?

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 2. Data: 2004-06-18 19:36:18
    Temat: Re: Jaki adres swiadka?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:casqep$mv9$1@inews.gazeta.pl...

    Mozesz podac jakikolwiek adres, byle gosc odebral wezwanie pod nim.

  • 3. Data: 2004-06-20 00:16:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cavqal$es3$10@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Uzytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisal w
    > wiadomosci news:casqep$mv9$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Mozesz podac jakikolwiek adres, byle gosc odebral wezwanie pod nim.

    A jak jest tu z odpowiedzialnością za podanie błędnego adresu, w znaczeniu
    że powód powinien był wiedzieć, że adres jest inny a podał np. nieaktualny?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-06-20 13:08:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:81l2bc.5sa.ln@ziutka.router...

    > A jak jest tu z odpowiedzialnością za podanie błędnego adresu, w
    znaczeniu
    > że powód powinien był wiedzieć, że adres jest inny a podał np.
    nieaktualny?

    Pozew, to nie zeznanie. Możesz zaznaczyć w pozwie, ze facet mieszka tu i
    tu, ale korespondencje wysłać tam i tam. Jeśli wróci z adnotację, ze
    adresat nie znany, to sad i tak Cię wezwie do podania aktualnego adresu i
    na to nic nie poradzisz.

  • 5. Data: 2004-06-21 03:52:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cb563o$9uq$12@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > tu, ale korespondencje wysłać tam i tam. Jeśli wróci z adnotację, ze
    > adresat nie znany, to sad i tak Cię wezwie do podania aktualnego adresu i

    Tylko że jak dobrze wiesz nie musi wrócić z taka adnotacją i może zostać
    uznane za prawidłowo dostarczone. Przykładowo powód zna mój adres nr 1.
    Wyprowadzam się. Powiadamiam o tym skutecznie powoda. Jednak on w
    informacji dla sądu podaje mój adres nr 1 mimo że powinien był wiedzieć o
    zmianie tego adresu. W ten sposób może mnie narazić na całą masę
    niedogodności z licytacją mojego majątku włącznie (jeśli jestem
    właścicielem nie/ruchomosci pod adresem 1). Pytanie, czy wobec faktu że
    powinien był wiedzieć o zmianie adresu, ponosi on jakąkolwiek
    odpowiedzialność (np. cywilną) za to że podał błędny?

    Jakiś czas temu czytałem historię gdy, ujmując w skrócie, tak ktoś
    próbował kogoś załatwić. Wiem, że może to być podstawą do przywrócenia
    terminu i podobnych działań, ale jednak szkody przez to ponieść można.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-06-21 18:12:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:f1m5bc.79g.ln@ziutka.router...
    > Pytanie, czy wobec faktu że
    > powinien był wiedzieć o zmianie adresu, ponosi on jakąkolwiek
    > odpowiedzialność (np. cywilną) za to że podał błędny?

    Karnej na pewno nie. Cywilną, to musiał byś udowodnić, że działał celowo.
    Zresztą teoretycznie, jeśli sąd wyśle na zły adres, to nie powinno dojść.
    jeśli dojdzie zbyt późno, to jest instytucja przywrócenia terminu.