  • 21. Data: 2010-05-06 13:33:52
    Temat: Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    organow administracji panstwowej). Np. UOKiK wymaga aby dokumentacja
    do nich przesylana byla na kazdej stronie opatrzona data, imieniem i
    nazwiskiem pracownika + pieczatka za zgodnosc + pieczatka
    przedsiebiorcy :)

    =============================

    taaaaa, ja sie kiedys wkurzylem z lekka na nich i wyslalem oryginal. To
    przyslali mi, ze nie jest podpisany za azgodnosc z oryginalem. Pojechalem
    zatem do ich siedziby i podpisalem "dokument w oryginale zgodny z samym
    soba" i przeszlo

    Icek

  • 22. Data: 2010-05-06 13:37:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie wiem, nie wnikałem, podejrzewam, że i jedno i drugie.
    > Najważniejsze jest to, że mimo że analogia z długopisami jest chybiona.

    jak kaczor wygra wybory to sobie taka zrobie z kaczka w srodku zamiast
    orzelka

    Icek

  • 23. Data: 2010-05-06 13:44:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 May 2010 15:07:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zapomniałeś o tzw. sednie, czyli 16d i rozporządzeniu, na które 16d się
    > powołuje.

    Przepis będący podstawą do wydania aktu wykonawczego nie może być istotą
    sprawy. Są nią art. 16a-16c, które mówią jaki organ posługuje się jaką
    pieczęcią; penalizacja posługiwania się taką pieczęcią (albo wykonywania
    jej) oznacza, że de facto działania takie są zakazane.

    > rozporządzenie powołuje
    > się na podstawę prawną w postaci... dekretu z 1955 roku.

    Rozporządzenie też jest z 1955 r. Przyjmuje się, że jeśli nie zmienia się
    materia regulowana, stare rozporządzenia mogą zostać mimo zmiany podstawy
    ustawowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 24. Data: 2010-05-06 17:14:19
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > No to zamów taką okrągłą, z orłem i napisem: "Kancelaria Prezydenta" ;)

    WIDZISZ JAKIŚ PROBLEM ?
    Internetowo 30 zł na jutro

  • 25. Data: 2010-05-06 21:15:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2010, WRonX wrote:

    > Przychodza mi rozne rzeczy do glowy:

    [...]

    > 4. Co z pieczatkami np. firm przeprowadzajacych badania szczelnosci
    > instalacji gazowych - wyrobie sobie taka, podbije sobie, ze wszystko jest
    > szczelne, a potem cos pierdyknie i skladam zazalenie? :)

    Było, ale może mocniej zaakcentuję :)
    Przestępstwem będzie "wprowadzenie w błąd", skutkujące szkodami (czy
    to materialnymi, czy w ludziach).
    I teraz pieczątka: jak już rzeczono, jej treść to tylko "szybkie
    pisanie", wieki temu jakoś musieli umieć zastąpić komputer, to
    sobie jakoś radzili ;)
    Problem w tym, że pieczątka *ma* cechy szczególne odcisku, raczej
    niepowtarzalne, więc użycie pieczątki przyczyni się do wskazania:
    - że nie była to pieczątka firmy pod którą się podszyto (jeśli
    to miało miejsce)
    - że była to pieczątka którą posługiwał się osobnik X, nawet jeśli
    samej pieczątki nie znaleziono, ale jej fafnaście odcisków u różnych
    "klientów" tego gościa i owszem.

    Stąd pieczątka *jest* jakimś tam "argumentem" i może mieć sens,
    jeśli strony uzgodnią że dokumenty będą pieczętowane konkretną
    pieczęcią *i* będzie ona fizycznie chroniona, w roli "PINu" :)
    (nie wiem czy dziś banki jeszcze stosują tę metodę, ale wcale
    niedawno była powszechna i zamiana pieczątki to był cały
    korowód).

    Do kompletu wypada dodać jedyny znany mi (i pewnie większości
    grupy) przypadek znaczenia "zwykłej" pieczątki (takiej, którą
    każdy sobie może wyrobić) dla celów podatkowo-ewidencyjnych,
    mianowicie jako wyróżnioną formę "oznaczania" paragonu (zwykłego,
    niefiskalnego i nieimiennego dowodu zakupu), pozwalającą
    w niektórych przypadkach uznać go za dowód księgowy (przynajmniej
    na KPiR). Pewnie z powodu "cech" właśnie (można sobie łatwo
    zrobić *podobną* pieczątkę, ale *taką samą* pieczątkę nie bardzo).

    Inaczej mówiąc - żądanie klienta "albo mi waść przywalisz
    pieczątkę na paragon, albo pisz waść rachunek" może mieć postawy :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-05-07 06:48:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > pieczęcią; penalizacja posługiwania się taką pieczęcią (albo wykonywania
    > jej) oznacza, że de facto działania takie są zakazane.

    Ahem...

    Primo: rozdziel posługiwanie się (gdzie pod paragraf może podpaść użycie
    pieczątki zwykłego warzywniaka - jeśli np. sfałszujesz w ten sposób
    jakiś dokument dla uzyskania korzyści) od zamawiania/produkcji - bo to
    już jest regulowane podanymi przepisami.

    Secundo: 16d zakazuje produkcji zgodnych z określonym wzorem niezgodnie
    z rozporządzeniem (hipotetyczna sytuacja: nie ma rozporządzanie - hulaj
    dusza piekła nie ma ;) )

    > Rozporządzenie też jest z 1955 r. Przyjmuje się, że jeśli nie zmienia się
    > materia regulowana, stare rozporządzenia mogą zostać mimo zmiany podstawy
    > ustawowej.

    Niemniej jednak kilka poprawek rozporządzenia już było - dlaczego nie
    poprawiono wskazania na podstawę i nazwy państwa?

    Wygląda to... tak flejowato.

  • 27. Data: 2010-05-07 07:38:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 08:48:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niemniej jednak kilka poprawek rozporządzenia już było - dlaczego nie
    > poprawiono wskazania na podstawę i nazwy państwa?

    A dlaczego w prawie prasowym na samiuśkim początku straszy "Konstytucja
    Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej"? ;-)

  • 28. Data: 2010-05-07 09:10:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Rozporządzenie też jest z 1955 r. Przyjmuje się, że jeśli nie zmienia się
    > materia regulowana, stare rozporządzenia mogą zostać mimo zmiany podstawy
    > ustawowej.

    Ale tu podstawa jest niezmieniona - ten dekret (w czesci o
    pieczeciach) nadal obowiazuje.

    MJ

  • 29. Data: 2010-05-07 09:15:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > A dlaczego w prawie prasowym na samiuśkim początku straszy "Konstytucja
    > Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej"? ;-)

    Bo się zajęli pazurkami orła zamiast spójnością przepisów :-P

    Bałagan, lenistwo... Niby szkody wielkiej nie ma, ale brzmi i wygląda
    głupio.

  • 30. Data: 2010-05-07 09:17:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Jankowski pisze:

    > Ale tu podstawa jest niezmieniona - ten dekret (w czesci o
    > pieczeciach) nadal obowiazuje.

    No to mamy problem, bo obecna Konstytucja wymaga podstawy prawnej w
    postaci ustawy.

    Kolejny objaw bałaganu.