  • 61. Data: 2024-02-15 11:53:31
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.02.2024 o 09:51, Kviat pisze:

    > To bardziej skomplikowane niż myślisz.
    > W telegraficznym skrócie: pretensje kierować do Brytyjczyków, Niemców,
    > Francuzów i generalnie do prostaczków podatnych na manipulację, którym
    > wmówiono, że są antysemitami. Głównie do fanatyków religijnych, którzy
    > nie potrafią ze sobą rozmawiać (obu stron, a nawet trzech, włączając to
    > katolickich fundamentalistów).

    Ależ ja znam tą historię.

    > A w późniejszym okresie do państw z islamskimi fanatykami religijnymi
    > finansującymi Hamas.

    Ano właśnie, tak samo jak Izrael ścigał Eichmanna czy terrorystów z
    Monachium, tak może/mógł ścigać przywódców Hamasu, chociażby w Katarze.
    Ale jak widać nie o to tu chodzi.

  • 62. Data: 2024-02-15 17:41:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To bardziej skomplikowane niż myślisz.
    > W telegraficznym skrócie: pretensje kierować do Brytyjczyków, Niemców,
    > Francuzów
    Wini są inni;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2024-02-15 17:44:30
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-) [Jewish Power]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.02.2024 o 08:49, J.F pisze:

    > No własnie, może, i mógł wielokrotnie.

    Mógł, ale mu nie było wolno:P

    > Dobrze mu szło, i oni wiedzą o tym najlepiej.

    I wyciągają wnioski. Trzeba najpierw odczłowieczyć "wroga" a potem
    rozwiązać kwestię ostatecznie. Tylko się przeliczyli i jednak dostają
    propaganbdowe baty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2024-02-15 18:31:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Mógł, ale mu nie było wolno:P

    > I wyciągają wnioski. Trzeba najpierw odczłowieczyć "wroga" a potem
    > rozwiązać kwestię ostatecznie. Tylko się przeliczyli i jednak dostają
    > propaganbdowe baty.

    Paragraf na to jest jak to będą robić w Polsce?
    Może i jest ale się zdziwię++ jak zostanie (skutecznie) zastosowany.

    --
    A. Filip

  • 65. Data: 2024-02-16 11:43:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Feb 2024 17:41:56 +0100, Shrek wrote:

    > Wini są inni;)

    No ale taka historia.
    Jak Włosi, tzn Rzymianie, Żydów wygonili (nie wszystkich), zamieszkali
    tam Arabowie/miejscowi.

    Teren (szeroki bardzo) trafił w końcu pod panowanie osmańskie.

    Żydom zaświtała idea powrotu jeszcze w 19w, i jakies początki
    osadnictwa nastąpiły.

    Po czym ... gdzies w/po Iws
    -Arabowie byli tak zachwyceni Osmanami, ze Anglikom udało sie ich
    namówic na powstanie, obiecując niepodlegle arabskie państwo.

    -Anglicy wpadli na pomysł, ze to swietne miejsce dla osiedlenia Żydów.

    -i sobie jeszcze wczesniej z Francuzami podzielili region na strefy
    wpływów.

    I się nawet nawet Żydzi dogadali z Arabami, tzn z emirem Fajsalem,
    na podział terytorium.
    Tylko ze Fajsala bardziej interesowała Syria i Irak, a Palestyńczycy
    ... wcale ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_Fajsal-Weizman

    J.

  • 66. Data: 2024-02-16 21:17:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2024 o 11:43, J.F pisze:

    > No ale taka historia.
    > Jak Włosi, tzn Rzymianie, Żydów wygonili (nie wszystkich), zamieszkali
    > tam Arabowie/miejscowi.

    Nie do końca - ci miejscowi/arabowie tam mieszkali od zawsze i są
    semitami chyba. A żydzi mówią że stu stali w kolejce 2,5k lat temu tylko
    poszli do kibla.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-02-18 12:03:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 17:59, Kviat pisze:

    > czy zanim ruskie onuce napadły na Ukrainę

    Mała uwaga:
    na Ukrainę napadły onuce rosyjskie, a nie ruskie.
    Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

    --
    -
    Akarm

  • 68. Data: 2024-02-18 12:38:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

    > Mała uwaga:
    > na Ukrainę napadły onuce rosyjskie, a nie ruskie.
    > Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

    Zależy kto nazywa i kogo. Same kacapy rozróżniają Ruskij od
    Rosijanin. Ten pierwszy to obywatel Federacji Kacapskiej, a ten
    drugi to etniczny (biały) obywatel Republiki Kacapskiej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 69. Data: 2024-02-18 12:50:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://wsjp.pl/haslo/podglad/83040/rusek
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/rusek.html
    https://pl.wiktionary.org/wiki/rusek

    > Ruscy żołnierze są obrońcami Ukrainy.

    Nie wydaje mnie się.
    Bardziej prawdopodobne jest to, że obrońcami Ukrainy są żołnierze ukraińscy.

    https://www.pap.pl/aktualnosci/ukrainski-deputowany-
    sredni-wiek-ukrainskiego-zolnierza-ponad-40-lat-trwa
    -wojna-na

    "średni wiek ukraińskiego żołnierza na froncie to ponad 40 lat; armia
    nie ma kogo mobilizować"

    Nie znalazłem informacji, że zaczęli mobilizować ruskich.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2024-02-19 08:18:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Feb 2024 12:50:36 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > nie ma kogo mobilizować"
    >
    > Nie znalazłem informacji, że zaczęli mobilizować ruskich.

    Jest jeden "rosyjski legion". A przynajmniej tak się chwalą.

    Nie jest też tajemnicą, ze wśrod mieszkańców Ukrainy są zwolennicy
    "postępu" oraz zwolennicy Rosji, szczególnie putinowskiej.
    Oraz pewnie tacy, którzy nie mają zdania.

    Mobilizowanie tych rusofilnych, pewnie jest trudne i może być
    bezcelowe.

    J.