  • 21. Data: 2024-02-14 08:01:47
    Temat: Re: Jaka jest różnica PRAWNA miedzy antysemityzmem a anty-rusizmem? :-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To nie ludziom się samym z siebie jebie...

    > NIe. Winę za to ponoszą walczący ze wszelkimi "-izmami" do tego stopnia
    > że staje się to celem ich egzystancji i widzą te izmy wszędzie. Pytanie
    > tylko czy "sukcesy" odnoszą przypadkiem czy ktoś lub coś temu pomaga bo
    > jest to z jakiegoś powodu wygodne.

    To niewąpliwie również.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-02-14 08:09:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > obywatelem izraela (bez żadnych innych warunków). Tu byłaby
    > dyskryminacja ze względu na to co Izrael robi, a nie sam fakt bycia
    > Izraelem.
    >
    > Ludziom się już zwyczajnie ebie. Winę za to ponoszą w dużej mierze ci,
    > którzy jadą na nosnych hasłach rasistowskich czy ksenofobicznych dla
    > własnych korzyści.
    >
    > Jak mi się nie podoba. że Żyd kopci Chanukową świecą w wąskim
    > przedpokoju bo mi brudzi ściany, i zabronię temu Żydowi to robić, to to
    > nie jest żaden antsemityzm. Antysemitzm byłby wtedy, gdybym zabronił bo

    Czy odbieranie/konfiskata majątku obywatelom Rosji (oligarchom) bo Rosja
    na Ukrainę napadła jest dyskryminacją ze względu na sam fakt bycia
    (bogatym) obywatelem Rosji?
    Jeśli obywatel ma być "współwinny grzechów państwa bo (bardzo) bogaty" to
    interpretacje w tym duchu rozwinąć/poszerzyć bardzo łatwo, nieprawdaż?

    Zresztą jest przypadek z Davos jak Żydom nie chcą nart pożyczać nie
    po prostu dlatego że Żydzi ale że sobie (mieli) wyrobić fatalną opinie
    jako klienci. <ironia> Trzeba zmusić podłych antysemitów do obsługi
    "fatalnych (Żydowskich) klientów" albo lepszego prawnie zamaskowania
    "tych klientów nie obsługujemy". </ironia>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-antysemickie-p
    lakaty-w-szwajcarii-narty-nie-dla-zydow,nId,7329589
    https://www.bbc.com/news/world-europe-68283043

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2024-02-14 08:54:02
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 13.02.2024 o 23:08, nadir pisze:

    > Czyli w sumie nic się nie stało, że Hitler postanowił wyczyścić rdzennie
    > germańskie ziemie z tychże "Syjonistów"? :D

    Nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka. Przez ostatnie 2 tys. lat
    ziemie byłego królestwa Izraela były okupowane a to przez Rzymian, przez
    Persów, przez Arabów (od czasu dżihadu), przez Osmanów. Okoliczności
    były niesprzyjające restytucji. Holokaust wyzwolił w społeczności
    międzynarodowej na tyle współczucia że restytucja państwa stała się
    możliwa. Widzę tu pewną analogię z historią polskiego państwa. Też przez
    200 lat byliśmy pod okupacją i dopiero w sprzyjających okolicznościach
    odzyskaliśmy państwowość. Zabawne, że i w jednym i drugim przypadku
    nastąpiło to ze znaczną pomocą USA :) A wracając do twojego sposobu
    myślenia, dobrze się stało że nasza szlachta okazała się głupia bo bez
    tego nigdy by nie nastąpił renesans państwa :)

  • 24. Data: 2024-02-14 09:13:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 06:40, Shrek pisze:

    > W sumie to się stało. Wychodzi na to że "syjoniści" są niepokojąco
    > podobni do adolfa i jego bandy. Przed wojną też było mnóstwo idiotów co
    > twierdzili że to Polacy są winni bo się z tym korytarzem wygłupiają
    > zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za każdym
    > razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek Palestyny i
    > będzie ok.

    A wiadomo czego chcą Palestyńczycy? Może Izrael odda im ziemię i będzie
    spokój?

    Robert

  • 25. Data: 2024-02-14 09:16:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13-02-2024 o 20:57, Jacek napisał:

> [...]
    > im się nie dziwię, zważywszy zaszłości 20-wieczne. I tak wykazali się
    > cierpliwością, bo czekali z tym jakieś 2000 lat  :)

    Problem w tym, ze mieszkający na tym terytorium od pokoleń wyznawcy
    religii żydowskiej w dużej mierze sa przeciw państwu Izrael.
    Najciekawsze, że ciężko się połapać, kto jest antysemitą w tym sporze,
    bo Palestyńczycy sa semitami i część Izraelczyków też, ale jak się
    okazuje nie jest to takie jednoznaczne, szczególnie jeśli chodzi o tych
    co przybyli w ostatnich dziesięcioleciach na ten teren.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 26. Data: 2024-02-14 09:16:52
    Od: Jacek <j...@...pl>

> [...]
    > zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za każdym
    > razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek Palestyny i

    Wbij sobie w zakuty łeb że nie istnieje nic takiego jak naród
    palestyński. Analogicznie nie istnieje naród saudyjski, omański czy
    jordański. To wszystko tylko naród arabski, zjednoczony wspólnym
    językiem, obyczajem, religią i pochodzeniem. Kraj zwany dziś Palestyną
    to od kilku tysięcy lat ziemie żydowskie. Arabowie przybyli tam 600 lat
    temu roznosząc na szablach swoją religię, zobowiązani przez proroka. Są
    po prostu zasiedziałymi okupantami. Zastanów się teraz dlaczego
    obywatele strefy Gazy nie mogą opuszczać swoich granic? Nie wpuszcza ich
    ani Egipt ani Jordania. Czemu to ma służyć? Przecież to Arabowie, mogli
    by mieszkać w dowolnym arabskim państwie bez konfliktu kulturowego a
    kiedyś (zanim przerobili pomoc międzynarodową na bunkry i dzieci) było
    ich tylko kilkadziesiąt tysięcy. Czemu i komu ma służyć sztuczne
    utrzymywanie arabskiej, zamkniętej enklawy? Ponieważ jesteś ty i podobni
    tobie twardogłowi myśliciele niezdolni do samodzielnego znalezienia
    odpowiedzi na to pytanie, nie będę się znęcał i sam powiem. Wszystkie
    bez wyjątku arabskie państwa są satrapiami, dyktaturami czy wręcz
    tyraniami. Fajno jest dyktatorowi mieć pod ręką wroga którego można
    pokazać swoim obywatelom i na niego zrzucić winę za wszystkie
    nieszczęścia czy niedostatki. Izrael się znakomicie sprawdza w tej roli.
    A Gaza wraz z swoimi ludźmi znakomicie się nadaje do szczucia i tak też
    jest wykorzystywana. Kogo dyktatorzy mogliby szczuć gdyby ludzie z Gazy
    się rozpełzli po całej Arabii? No więc trzymają ich w zagrodzie i
    szczują jak nie przymierzając, brytany. Ten stan rzeczy jest napędzany
    przez ropę i się skończy wraz z odejściem od paliw kopalnych i brakiem
    kasy za ropę, mam taką nadzieję.
    A zarządzanie przez pokazywanie wrogów to miałeś okazję podziwiać we
    własnym kraju, całkiem niedawno. Niczego to cię nie nauczyło :)

  • 27. Data: 2024-02-14 09:18:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 06:49, Shrek pisze:
    > ludobójstwo w gazie

    Gra słów? :)

    Robert

  • 28. Data: 2024-02-14 09:19:30
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 14.02.2024 o 06:07, Wiesiaczek pisze:

    > Krótkie uzupełnienie:
    >
    > Kto napadł na USA, że oni ciągle prowadzą wojny?

    Np. Japończycy, bałwanie. Reszty sam się doszukaj. Poczytaj też sobie o
    doktrynie izolacjonizmu.

  • 29. Data: 2024-02-14 09:21:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13-02-2024 o 19:00, J.F napisał:

    > No, w ostatnim czasie to właśnie Palestynczycy sie wpakowali Żydom
    > na chatę ... te pierwsze ataki ...

    A czy to nie była odpowiedź na zajmowanie siłą i pozbawianie domów przez
    nowoprzybyłych syjonistów domów palestyńskich?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 30. Data: 2024-02-14 09:44:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > zamiast oddać i po problemie. Teraz też obserwujemy iditów co za
    > każdym razem mówią że Paletyńczycy powinni oddać kolejny kawałek

    Byłoby to dość sensowne podejście bez przykładu gdzie to wcześniej
    doprowadziło Czechosłowację która "znikła z mapy (politycznej)".
    Ja możliwe też bym mówił że "propozycje" kanclerza niemiec adolfa
    h. były sensowne i do przyjęcia przez RP2 gdybym nie był przekonany że
    to były "żądania na otarcie" a po ich spełnieniu prawie na pewno
    pojawiłyby się kolejne.

    Pokój z Izraelem "po Izraelsku" wydaje się sprowadzać do "trzymania głowy
    nisko" i zaakceptowania z entuzjazmem że Izrael ma zawsze mieć to co już
    zachapał i zachapuje (osiedla Żydowskie na Zachodnim Brzegu i aneksja
    terenów "murem (nie tylko) bezpieczeństwa").

    Czyż Putin na Ukrainie nie wydaje się chcieć zmusić Ukrainę/Ukraińców
    do "żebrania o pokój" (zawieszenie ognia)?
    Czy UE raz zachapaną jurysdykcję kiedykolwiek odda?

    --
    A. Filip