  • 31. Data: 2007-02-02 15:17:05
    Temat: Re: Jak zastrzec prawa autorskie?
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Jasko Bartnik* na tej grupie:

    > Czyli wg prawa 'c w koleczku' jest napisem a nie jest zapisem? Jakis
    > artykul to definiuje? Ktory?

    Np. art. 968 kc lub 1161 kpc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2007-02-02 18:39:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-02-2007 o 16:17:05 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Np. art. 968 kc lub 1161 kpc.

    Odpowiedz troszke nie na temat. I bez tego wiem, ze np. na twardym dysku
    dane sie zapisuje a nie pisze. Chodzi mi o jakas 'kodeksowa' definicje
    zbitki znakow albo symboli - czy jest to napis czy zapis. Dokladniej: czy
    wg prawa (C) jest napisem czy zapisem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 33. Data: 2007-02-02 21:21:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jasko Bartnik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Odpowiedz troszke nie na temat. I bez tego wiem, ze np. na twardym dysku
    > dane sie zapisuje a nie pisze. Chodzi mi o jakas 'kodeksowa' definicje

    Podałem Ci kodeksową definicję zapisu.

    > zbitki znakow albo symboli - czy jest to napis czy zapis. Dokladniej: czy
    > wg prawa [to coś] jest napisem czy zapisem.

    Nie ma czegoś takiego jak definicja napisu, przynajmniej w kontekście
    tego znaczka, który NIE MA skutku, znaczenia i podstawy prawnej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2007-02-03 02:17:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.02.2007 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:
    > Powiedział(a) *Marcin Debowski* na tej grupie:
    > Wydaje mi się, że ze względów poznawczych - wprawdzie pkt 4 budzi mój
    > usmiech (tu chodzi o perpetuum mobile ale może o coś jeszcze?) -
    > aczkolwiek ZTCW UP nie lubi tego rodzaju pomysłów, które nie są
    > jednoznacznie weryfikowalne.

    One mają być zdroworozsądkowo weryfikowalne i taka wydaje mi się być
    intencja p.4 i praktyka.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2007-02-03 08:24:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Debowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > One mają być zdroworozsądkowo weryfikowalne i taka wydaje mi się być
    > intencja p.4 i praktyka.

    Oj wiesz jak to mówią: wszyscy wiedzieli, że czegoś się nie da, a ten
    jeden nie wiedział - i to zrobił.
    Stąd się wzięła większość przełomowych osiągnięć techniki.
    Dopiero dziś można sobie obliczyć model teoretyczny prawie każdego
    zjawiska przed jego ujrzeniem/odkryciem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    blog "Lege Artis" ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 36. Data: 2007-02-06 18:33:37
    Od: m...@w...pl

    > autorskie itd.

    Ok. Tak jak i ostatnim razem sama zajelam sie przeszukiwaniem sieci i
    oto co znalazlam: Firmy zajmujace sie pomoca w zyskiwaniu
    certyfikatow, to m.in. takie ktore znajdziecie po wpisaniu w
    wyszukiwarce "Centrum Certfikacji"
    Podaje link do 1 z nich, na ktorej jest opis jak takowy certyfikat
    otrzymac:
    http://www.cc.unet.pl/cc/cc,wiedza_proc_uzysk_cert.x
    ml
    a wracajac do spraw zwiazanych z pomyslami i "know-how" to inf na ten
    temat mozna znalezc np. na str
    http://prawo.vagla.pl/

    W takim razie dziekuje wszystkim osobom ktore sobie na forum
    podyskutowaly, a defakto nie pomogly. No chyba, ze ktos znajdzie cos
    nowego, badz przeczesze podane przeze mnie strony, by uszczegolowic
    informacje i podzieli sie nimi z nami, ale jakl do tej pory nikt
    takowy sie nie znalazl, co chcialby zglebic temat i sie wypowiedziec,
    pozostawiajac na forum jedynie swoje domysly... W takich to teraz
    czasach zyjemy, ze "filozofow" sa miliony, ale malo ktory ma
    wiedze... ;/

  • 37. Data: 2007-02-06 18:42:26
    Od: m...@w...pl

  • 38. Data: 2007-02-07 08:47:10
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *milka20* na tej grupie:

> [...]
    > oto co znalazlam: Firmy zajmujace sie pomoca w zyskiwaniu
    > certyfikatow, to m.in. takie ktore znajdziecie po wpisaniu w

    Przecież to nie ma najmniejszego związku z tym o czym piszemy?!

  • 39. Data: 2007-02-07 17:25:45
    Od: m...@w...pl

    On 7 Lut, 09:47, Olgierd <n...@n...spam.no.problem> wrote:
    > Powiedział(a) *milka20* na tej grupie:

    > Przecież to nie ma najmniejszego związku z tym o czym piszemy?!

    ok. Przyznaje racje, bo wczytalam sie w zawartosc strony dopiero po
    tym jak napisalam sorki :p ale tak czy inaczej nadal szukam firm
    zajmujacych sie podobnie jak "Centrum Certyfikacji" wydawaniem
    certyfikatow, tyle ze nie na elektroniczne podpisy, a na projekty
    "know-how".. albo w skrocie- nie ma, to moze odnalazlam nisze rynkowa
    i zabieram sie do takowego tworzenia :) Pozdrawiam- sorki raz jeszcze
    za zmylke...

  • 40. Data: 2007-02-07 22:36:52
    Od: z...@p...onet.pl

    > To moze sprostuje, bo nie bardzo wiadomo o co chodzi
    >

    > Sprawa wygląda następująco:
    > Mam pomysl i chcąc go komuś przekazać chcialbym miec pewność
    > <podpisany dokoment przez odbiorce>, ze jak wyjde od tej os., to ona
    > nie wykorzysta pomysłu podanego przeze mnie "na tacy" bez mojej
    > wiedzy.

    (...)

    Może spróbuj tak:
    - skoro masz pomysł, to spisz go w możliwie obszernej i precyzyjnej formie,
    poprzedzając to zdaniem: "Oświadczam, że ja, Jan Kowalski, urodzony ....., nr
    dow. osob....., jestem autorem pomysłu opisanego w poniższym opracowaniu"
    - z wydrukiem idziesz do notariusza i tam prosisz o notarialne poświadczenie podpisu
    - w obecności notariusza podpisujesz się (po uprzednim wylegitymowaniu się)
    odręcznie pod tym opracowaniem
    - notariusz przybija milion pieczęci (jest na nich DATA) i kasuje 27 PLN (tyle
    wziął ode mnie, ale stawki są chyba różne) stwierdzając prawdziwość podpisu. Ale
    nie podpis jest dla nas ważny, tylko ta DATA - wiadomo, że pomysł powstał
    najpóźniej w tym dniu
    - czekasz dwa tygodnie, po czym przekazujesz opracowanie swojego pomysłu
    potencjalnemu kontrahentowi (oczywiście nie to potwierdzone notarialnie),
    starając się, by zostało jak najwięcej śladów po tym przekazaniu (list polecony,
    faks, mail z załącznikiem z zachowaniem kopii na serwerze, podpis odbierającego
    na kopii którą sobie zabezpieczysz)
    - w razie czego - jest sporo dowodów potwierdzających fakt, że "ty byłeś
    pierwszy", i że twój kontrahent jakoś dziwnie wpadł na taki sam pomysł po
    otrzymaniu od Ciebie tego opracowania ;)))

    Oczywiście, to rozwiązanie ma pewnie sporo minusów, i na pewno nie gwarantuje
    wygranej w sądzie. Ale daje pewne minimum bepieczeństwa - za małe pieniądze.

    Pozdrawiam
    Kuba Paluszkiewicz