  • 41. Data: 2008-09-13 15:35:16
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Taka zgoda
    > może być ustna lub pisemna i de facto stanowi właśnie umowę najmu lub
    > użyczenia - nie istnieje konieczność ich spisania.

    ze co?

  • 42. Data: 2008-09-13 15:37:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Norbert napisał:
    > Co to konkretnie oznacza , ze nie bedzie trzeba byc nigdzie zameldowany?
    > To jak bezdomny czy jak?

    Ma być prowadzony jakiś rejestr, do którego będziesz podawał swój adres
    do odbioru korespondencji.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 43. Data: 2008-09-13 16:04:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > Twoim zdaniem mieszkają bez tytułu prawnego?

    Mieszkają na podstawie KRiO, ale tytułu prawnego do lokalu nie mają.

  • 44. Data: 2008-09-13 18:00:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Pozostanę jednak przy swoim zdaniu. Zameldowanie nie może być uznawane
    > za tytuł prawny, choćby dlatego, że lokator, który nie ma tytułu
    > prawnego (np. wszedł w posiadanie lokalu "na dziko", albo tytuł prawny
    > posiadał tylko w przeszłości - np. wypowiedziana umowa najmu) może być
    > jednak zameldowany, jeśli fakt zamieszkiwania nie budzi zastrzeżeń.

    I chroni go ustawa o ochronie praw lokatora...

    Ja pozwolę sobie pozostać przy swojej interpretacji - choć oczywiście
    nie przeczę, że i Twoja może być prawidłowa. Sugeruję poczekać na oficjalną.

    [ciach]

    > Jak widać nie ma w tych przepisach kary za odmowę poświadczenia
    > zamieszkania przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu.

    Zależy, co rozumiesz przez odmowę - czy "nie powiem i już!" (i wtedy
    masz rację) czy podpisanie fałszywego oświadczenia, że dana osoba tam
    nie mieszka (i wtedy nie masz racji).

  • 45. Data: 2008-09-13 18:01:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > ze co?

    Umowa najmu ani użyczenia nie musi mieć formy pisemnej, żeby obowiązywać.

  • 46. Data: 2008-09-13 18:44:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Ma być prowadzony jakiś rejestr, do którego będziesz podawał swój adres
    > do odbioru korespondencji.

    A wskażesz w końcu projekt tego aktu prawnego?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 47. Data: 2008-09-13 18:44:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Umowa najmu ani użyczenia nie musi mieć formy pisemnej, żeby obowiązywać.

    nie o to pytam.
    pytam w jaki sposób zgoda na coś innego stała sie nagle umową użyczenia.

  • 48. Data: 2008-09-13 18:45:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zależy, co rozumiesz przez odmowę - czy "nie powiem i już!" (i wtedy
    > masz rację) czy podpisanie fałszywego oświadczenia, że dana osoba tam
    > nie mieszka (i wtedy nie masz racji).

    Zwykle jest tak, że problem z zameldowaniem nie polega na tym, że
    ktoś fałszywie podpisuje, że ktoś nie mieszka, choć mieszka, tylko że
    nie wykonuje żadnej czynności w tej sprawie. Zatem nie mamy tutaj
    fałszywego oświadczenia.

  • 49. Data: 2008-09-13 18:46:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A wskażesz w końcu projekt tego aktu prawnego?

    zdaje sie, ze projekt jest narazie w glowie tuska, który coś takiego
    chlapnął kiedys do kamery.

  • 50. Data: 2008-09-13 18:51:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > zdaje sie, ze projekt jest narazie w glowie tuska, który coś takiego
    > chlapnął kiedys do kamery.

    Zapewne tak jest. Ale Arek zachowuje się, jakby wiedział coś więcej,
    więc go ciągnę za język :)