  • 21. Data: 2008-09-13 10:44:41
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Nie.
    > Zameldowany to za mało. Musi miec tytuł prawy do lokalu.
    > Umowa uzyczenia, najmu, przydział, cokolwiek.

    Żeby zostać zameldowanym, trzeba zamieszkać. Żeby zamieszkać, trzeba
    mieć do tego zgodę tego, kto już ma tytuł prawny do lokalu. Taka zgoda
    może być ustna lub pisemna i de facto stanowi właśnie umowę najmu lub
    użyczenia - nie istnieje konieczność ich spisania.

    > Zwróć uwagę, że np. dorosłe dzieci, mimo, że mieszkają w
    > domu/mieszkaniu rodziców, nie mają prawa poświadczyć zameldowania np.
    > dla swojej drugiej połówki.

    Jak nie mają, jak mają. Przynajmniej teoretycznie ;)

    > Musi to zrobić, ktoś kto taki tytuł posiada.
    > Inna sprawa, że odmowa tego podpada już pod paragraf.

    Co masz na myśli?

  • 22. Data: 2008-09-13 12:08:45
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Arek" napisał:

    > A co takiego jest w konstytucji co by sankcjonowało obowiązek
    > meldunkowy?

    Prosz bardz:

    Art. 52.

    1. Każdemu zapewnia się wolność poruszania się po terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej oraz wyboru miejsca zamieszkania i pobytu.

    2. Każdy może swobodnie opuścić terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    3. Wolności, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą podlegać ograniczeniom
    określonym w ustawie.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 23. Data: 2008-09-13 12:11:33
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Maluch" napisał:

    > Nie łapiesz, że Aicha ironicznie pisze?

    Owszem, ale w sensie, że zarówno posłowie, którzy musieliby ten milion
    poprawek uchwalić, jak i pan prezydent, któy musiałby je podpisać,
    mogliby się zawiesić z nadmiaru obowiązków :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 24. Data: 2008-09-13 12:16:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > może być ustna lub pisemna i de facto stanowi właśnie umowę najmu lub
    > użyczenia - nie istnieje konieczność ich spisania.

    Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument
    potwierdzający tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.

    Poza tym można zamieszkać wbrew woli właściciela, co nie stanowi
    przeszkody do zameldowania, skoro zamieszkanie istnieje faktycznie, stąd
    implikacja zameldowanie -> tytuł prawny do lokalu to nadinterpretacja.

    > Jak nie mają, jak mają. Przynajmniej teoretycznie ;)

    Nawet teoretycznie nie mają, jak widać.

    > Co masz na myśli?

    Zarówno dziś, jak i kiedyś już się go o to pytałem. Ale paragrafu nie
    podał.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-09-13 12:33:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > Zatem zacytuj przepisy sprzed wyroku Trybunału, a następnie zacytuj
    > przepisy obecnie obowiązujące. A potem przyznaj rację, że przy
    > meldowaniu zamieszkanie musi być poświadczone przez osobę mającą tytuł
    > prawny do lokalu.

    Nie przyznam Ci racji.
    Orzeczenie TK jest jednoznaczne

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 26. Data: 2008-09-13 12:33:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Zwróć uwagę, że np. dorosłe dzieci, mimo, że mieszkają w
    > domu/mieszkaniu rodziców, nie mają prawa poświadczyć zameldowania np.
    > dla swojej drugiej połówki.
    > Musi to zrobić, ktoś kto taki tytuł posiada.

    Twoim zdaniem mieszkają bez tytułu prawnego?

    KG

  • 27. Data: 2008-09-13 12:45:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Nie przyznam Ci racji.
    > Orzeczenie TK jest jednoznaczne

    TK zakwestionował art. 9 ust. 2. ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych. Wtedy brzmiał on:

    2. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie uprawnienia do przebywania w
    lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie.

    I faktyczne jest niezgodny z konstytucją.

    W aktualnym stanie prawnym dodano ust. 2a (w 2004 roku, czyli grubo po
    wyroku trybunału), który brzmi:

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu

    i jest obowiązujący. Dokonując zameldowania się, należy postarać się o
    potwierdzenie przebywania w lokalu przez osobę, która ten tytuł prawny
    posiada.

    Przepis jest o tyle łagodniejszy, że nie trzeba przedstawiać
    potwierdzenia uprawnienia do przebywania w lokalu, a tylko samo
    potwierdzenie przebywania, dokonane przez odpowiednią osobę. Zatem można
    się zameldować - jeśli faktycznie się mieszka - nawet jeśli nie ma się
    uprawnienia do przebywania w danym lokalu.

  • 28. Data: 2008-09-13 13:04:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument
    > potwierdzający tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.

    Dokumentem tym może być decyzja administracyjna czyli np. właśnie
    zameldowanie.

    > Poza tym można zamieszkać wbrew woli właściciela, co nie stanowi
    > przeszkody do zameldowania, skoro zamieszkanie istnieje faktycznie, stąd
    > implikacja zameldowanie -> tytuł prawny do lokalu to nadinterpretacja.

    A co ma do tego właściciel? Ważne jest, kto ma tytuł prawny do lokalu.

    > Nawet teoretycznie nie mają, jak widać.

    Kwestia dyskusyjna. Ja się upieram przy swojej interpretacji ;)

    Jest może jakieś rozstrzygające orzeczenie NSA?

    > Zarówno dziś, jak i kiedyś już się go o to pytałem.
    > Ale paragrafu nie podał.

    Osobiście widzę dwie możliwości: wykroczenie przeciwko ustawie o
    ewidencji (nie zameldowanie osoby mieszkającej) lub przestępstwo
    polegające na złożeniu fałszywego oświadczenia w urzędzie (że ta osoba
    tu nie mieszka, choć w rzeczywistości mieszka).

  • 29. Data: 2008-09-13 13:14:58
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > zameldować - jeśli faktycznie się mieszka - nawet jeśli nie ma się
    > uprawnienia do przebywania w danym lokalu.

    Inaczej co to by było. Dałbym klucze dla np. znajomemu aby raz na jakiś czas
    podlał kwiatki a sam wyjechał. A on by zamieszkał, pił z sąsiadami, kolacje
    i śniadania jadł z sąsiadkami. Potem poszedłby się zameldować i powiedział,
    że tam mieszka pełną gęba i ma na to masę świadków :-)
    --
    Maluch

  • 30. Data: 2008-09-13 13:27:02
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kolacje i śniadania jadł z sąsiadkami. Potem poszedłby się zameldować i
    > powiedział, że tam mieszka pełną gęba i ma na to masę świadków :-)

    Nawet w trybie administracyjnym nie da się bez jeżeli zamieszkało się bez
    zgody i wiedzy właściciela. W Krakowie zapadały wyroki
    http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=1242
    --
    Maluch