  • 51. Data: 2008-09-15 16:34:50
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 17:25:17 +0200, PlaMa napisał(a):

    > A w tc nie jest tak, że można wskazywać pliki jako "hasła"?
    >
    > No właśni o to mi chodzi, przyznam się że jeżeli autor tego wątku
    > (Piotr?) udostępni gdzieś ten poradnik tak że będę wiedział że jest
    > dostępny ;) to z chęcią się z nim zapoznam. Czy można przy szyfrowaniu
    > całego dysku wskazywać pliki jako "hasła", czy zaszyfrowanie hdd mocno
    > spowalnia pracę komputera, czy po zaszyfrowaniu hdd nie będzie problemów
    > z działaniem GRUBa, AHCI itp rzeczy., czy to prawda że tc daje możliwość
    > tworzenia systemu podpuchy oprócz tego normalnie używanego... itd itd

    Jeśli nawet jest takie forum to nie pytaj o takie rzeczy bo to jest w
    dokumentacji i googlach - tylko się ośmieszysz.
    http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/truecrypt5/strona10
    .php

    Ja używam służbowo bo muszę - na notebooku muszę chronić służbowe dane.
    Do prywatnych rzeczy nie używam bo nie warto.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 52. Data: 2008-09-15 16:38:31
    Od: t...@s...net

    >Do czasu. Oprogramowanie szyfrujace zostanie zdelegalizowane,
    ewendualnie
    >zostanie dopuszczone uzycie po zdeponowaniu kluczy i hasel.

    Watpie by tak się stalo, poza tym w najnowszym TC można utworzyć
    tzw "Hidden Operating System" czyli możemy państwu zdeponować
    klucz do legalnych danych... A sami uzywac drugiego klucza. Jest
    to nie do rozpoznania :)

    >Wtedy zabiora komputer razem z tymi danymi i co? Skladowanie
    danych w
    >jednej, fizycznej, lokalizacji jest samo w sobie dziura w
    >bezpieczenstwie ;)

    A slyszales o szyfrowanym backupie ? Ja mam zaszyfrowane dane na
    2 serwerach zdalnych oraz dodatkowo na plycie DVD u znajomego.

    >Samo ukrywanie danych przed Policja nie jest moim zdaniem
    metoda na
    >spokojny sen - no i to chyba podpada pod utrudnianie pracy
    organom
    >scigania... ;)

    Nie podpada, sprawdzone wielokrotnie.

    >Pomijam, że defacto już jest - poprzez utratę sprzętu... Miłych
    snów ;)

    Chwilowa utrata sprzętu, musza oddac. Bo niby na jakiej
    podstawie moga zatrzymać ?

    >Przy określonej zawartości dysków utrata sprzętu może być
    zaledwie
    >nieistotną niedogodnością.

    Dokładnie, lepiej stracić dostęp do kompa na kilka miesięcy niz
    pojsc siedzieć kilka lat za zawartosc HDD.

    >gdzie będzie można znaleźć ten poradnik?

    Niedługo w tym watku poddam linka.

    >Wady są takie, że jak wiesz na 99% co robisz, to stracisz dane.
    Musisz
    >wiedzieć na 100%

    Bullshit totalny, rozwin swoja mysl. Kilkunastu znajomych ma tak
    zabezpieczone kompy od jakiegoś czasu i jeszcze nikt nie stracił
    danych, jedyne co trzeba zrobić to zapamietac hasło, plus
    utworzyć TC rescue disc, no i oczywiście kopie...

    >Drugą wadą jest to że musisz sobie na karteczce zapisać hasło
    ;-)

    Niekoniecznie, wystarczy zapamietac hasło w glowie ;] Najlepiej
    jakieś 5-6 słowne.

    Najlepiej skorzystać z Diceware
    http://www.drfugazi.eu.org/diceware, dodatkowo mozna hasło
    zapisać w szyfrowanym pliku i zdeponować ten plik u kogoś/ lub
    np na e-dysku.

    >A w tc nie jest tak, że można wskazywać pliki jako "hasła"?

    Jeśli szyfrujesz caly dysk nie da rady.

  • 53. Data: 2008-09-15 22:29:33
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Jan Werbiński napisal:
    > Nie zgadzam się. Musi na 100% wiedzieć co robi.

    jezeli nie zapomni hasla i nie bedzie grzebal w zaszyfrowanej
    zawartosci dysku jakimis bootowalnymi cd to nic mu nie grozi

  • 54. Data: 2008-09-16 06:45:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > jezeli nie zapomni hasla i nie bedzie grzebal w zaszyfrowanej
    > zawartosci dysku jakimis bootowalnymi cd to nic mu nie grozi

    Tak... na pewno ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 55. Data: 2008-09-16 07:45:17
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Jan Werbiński napisal:
    > Tak... na pewno ;-)

    ok, grozi mu to samo co przy niezaszyfrowanym dysku
    podasz jakis czarny scenariusz czy tylko tak sobie marudzisz?

  • 56. Data: 2008-09-16 07:55:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-16, tg <a...@b...cpl> wrote:

    [...]

    > ok, grozi mu to samo co przy niezaszyfrowanym dysku
    > podasz jakis czarny scenariusz czy tylko tak sobie marudzisz?

    Na pl.comp.os.advocacy ktoś opisywał, że jakieś Live distro wykryło
    szyfrowaną partycję jako swap i radośnie jej w tym celu użyło.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 57. Data: 2008-09-16 07:59:37
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Wojciech Bancer napisal:
    > Na pl.comp.os.advocacy ktoś opisywał, że jakieś Live distro wykryło
    > szyfrowaną partycję jako swap i radośnie jej w tym celu użyło.

    to jest wlasnie uzywanie bootcd o ktorym wspomnialem

  • 58. Data: 2008-09-16 08:00:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-16, tg <a...@b...cpl> wrote:

    [...]

    > to jest wlasnie uzywanie bootcd o ktorym wspomnialem

    Tyle, że to było z automatu. Użytkownik nic nie grzebał na dysku. Distro
    sobie samo, bez pytania użyło. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 59. Data: 2008-09-16 08:46:00
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > ok, grozi mu to samo co przy niezaszyfrowanym dysku
    > podasz jakis czarny scenariusz czy tylko tak sobie marudzisz?

    a co będzie (w przypadku szyfrowania całych dysków, oraz całych nośników
    CD/DVD) jak jakiś wirus sobie trochę pobuszuje po dysku? powiedzmy zmieni
    parę bitów tu i tam i co wtedy, nie straci wszystkich danych?

    albo taki nośnik CD ze starości, czy czegoś tam starości ileś tam sektorów,
    i co wtedy?

    bezpieczniej było by szyfrować pojedyncze pliki, ale to jest łatwe do
    złamania (ponoć:O)

  • 60. Data: 2008-09-16 11:17:18
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on 16 Sep 2008 09:55:46 +0200,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> screamed:

    > Na pl.comp.os.advocacy ktoś opisywał, że jakieś Live distro wykryło
    > szyfrowaną partycję jako swap i radośnie jej w tym celu użyło.

    Tylko, że pewnie ten ktoś miał tę partycję oznaczoną jako swap
    w tablicy partycji...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 13:16:40 user up 11832 days, 1:11, 1 user, load average: 0.69, 0.28, 0.35 ]

    If nothing sticks to Teflon, then how does it stick to the pan?