  • 41. Data: 2008-09-15 06:58:01
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > Rozumiem, że ograniczamy się wyłącznie do pierwszego przypadku.

    Taki jest topic.

    > Jeszcze... Zakładam, że to "jeszcze" długo nie potrwa i już za
    > chwilę
    > niepodaniehasla organom ścigania będzie karane także i w Polsce.

    Nie sadzę. Oby nie.

    > Pomijam, że defacto już jest - poprzez utratę sprzętu... Miłych snów
    > ;)

    Przy określonej zawartości dysków utrata sprzętu może być zaledwie
    nieistotną niedogodnością.

  • 42. Data: 2008-09-15 07:04:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Alek napisał(a):

    > Taki jest topic.

    Hmm... Rozumiem, że topicowe "zabezpiecznie komputera przed wizyta
    policji" ogranicza się do zabezpieczenia danych przed odczytem przez
    Policję a fizyczne zabezpieczenie całego komputera nie jest istotne?

    > Nie sadzę. Oby nie.

    Pytaj: kiedy :)

    > Przy określonej zawartości dysków utrata sprzętu może być zaledwie
    > nieistotną niedogodnością.

    OIDP to sam stwierdziłeś, że fizyczna utrata danych nie jest istotna ;P

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 43. Data: 2008-09-15 07:18:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jasne.
    > Musi koniecznie wiedzieć, ile rund ma AES, bo straci dane.
    > Musi koniecznie wiedzieć, jak działa SHA, bo straci dane.
    > W zasadzie, żeby wiedzieć na 100%, musi dokładnie przeanalizować i
    > zrozumieć kod źródłowy truecrypta. Bo straci dane.

    Nie zgadzam się. Musi na 100% wiedzieć co robi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 44. Data: 2008-09-15 07:32:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > OIDP to sam stwierdziłeś, że fizyczna utrata danych nie jest istotna
    > ;P

    Jeśli alternatywą jest 10 lat odsiadki...

  • 45. Data: 2008-09-15 12:22:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 21:58:39 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Ja się np. interesuję trochę zaszyfrowaniem dysku truecryptem, ale nie
    > do końca znam wady tego rozwiązania, może jest jakieś dobre polskie
    > forum o tc?

    Wadą jest to że stajesz się bardziej podejrzanym i zachęcasz do
    dokładniejszego sprawdzenia dlaczego masz coś do ukrycia.
    Drugą wadą jest to że musisz sobie na karteczce zapisać hasło ;-)

    Pozdrawiam
    Henry

  • 46. Data: 2008-09-15 13:14:19
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jeszcze... Zakładam, że to "jeszcze" długo nie potrwa i już za chwilę
    > niepodaniehasla organom ścigania będzie karane także i w Polsce.
    > Pomijam, że defacto już jest - poprzez utratę sprzętu... Miłych snów ;)

    a co jak nie pamiętasz hasła? też za to cię wsadzą?

    mam na dysku zaszyfrowany filmik z jakichś starych imienin, ale zgubiłem
    klucz, no i trzymam to na dysku w nadziei że za ileś tam lat bendom
    komputery które złamiom go w kilka minut,
    czy mam już zacząć bać się POpaprańców?

  • 47. Data: 2008-09-15 13:55:27
    Od: " autor" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Wadą jest to że stajesz się bardziej podejrzanym

    na szczescie nie wplywa to negatywnie w sadzie

    > Drugą wadą jest to że musisz sobie na karteczce zapisać hasło ;-)

    chyba ze sklejasz ponad 20 znakowy ciag liczb/cyfr ktory jestes w stanie
    zapamietac.

  • 48. Data: 2008-09-15 14:14:57
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 11:59:54 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > no i dobrze idiotce.
    > niech pomysli przez chwile, zanim cos zrobi

    po pierwsze gdzies doczytalem, ze ta 'idiotka' miala 11 lat. Po drugie
    skoro mozna robic sobie foty np pod grobem nieznanego zolnierza, u
    usmiechac sie na nich, to czemu nie tam? Owszem miejsce smutne, ale zeby
    prawnie zakazywac usmiechania sie? to jakas parodia

    --
    marcin

  • 49. Data: 2008-09-15 15:25:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Wadą jest to że stajesz się bardziej podejrzanym i zachęcasz do
    > dokładniejszego sprawdzenia dlaczego masz coś do ukrycia.

    A zapomniałem hasła Panie sędzio to nie działa już? :)
    Chociaż w sumie to co mieliby mi sprawdzać jak cały dysk zaszyfrowany?
    Z drugiej strony w dobie mp3, komórek z 2 giga hdd to byłoby co szukać :/

    > Drugą wadą jest to że musisz sobie na karteczce zapisać hasło ;-)

    A w tc nie jest tak, że można wskazywać pliki jako "hasła"?

    No właśni o to mi chodzi, przyznam się że jeżeli autor tego wątku
    (Piotr?) udostępni gdzieś ten poradnik tak że będę wiedział że jest
    dostępny ;) to z chęcią się z nim zapoznam. Czy można przy szyfrowaniu
    całego dysku wskazywać pliki jako "hasła", czy zaszyfrowanie hdd mocno
    spowalnia pracę komputera, czy po zaszyfrowaniu hdd nie będzie problemów
    z działaniem GRUBa, AHCI itp rzeczy., czy to prawda że tc daje możliwość
    tworzenia systemu podpuchy oprócz tego normalnie używanego... itd itd

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 50. Data: 2008-09-15 16:02:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gargamel napisał(a):

    [...]

    > czy mam już zacząć bać się POpaprańców?

    Tak ;) Prawi i Sprawiedliwi bedą wychodzić z założenie, że skoro nie
    chcesz podać hasła to znaczy, że masz tam zakodowane plany wysadzenia
    pałacu prezydenckiego ładunkiem jądrowym ;P

    j.