  • 11. Data: 2008-09-14 11:42:42
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    gu2ld4$....@4...net
    użytkownik *Jacek Krzyzanowski* napisał(a):

    > Do czasu. Oprogramowanie szyfrujace zostanie zdelegalizowane, ewendualnie
    > zostanie dopuszczone uzycie po zdeponowaniu kluczy i hasel.

    Na całym świecie, wiesz coś o tym? To też zostanie zdelegalizowane?
    http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/hddkey.htm

    --
    Big Jack
    //////

  • 12. Data: 2008-09-14 12:34:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    daro <t...@o...pl> napisal:
    > O czym Ty piszesz? Wszędzie jest prokurator, ostatnia sprawa tzw. spam na
    > NK, jeszcze świeża to zdjęcie z wycieczki do oświęcimia, masę tego jest.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O tym nie slyszalem. Mozesz podac jakies blizsze szczegoly?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2008-09-14 12:51:48
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Do czasu. Oprogramowanie szyfrujace zostanie zdelegalizowane, ewendualnie
    > zostanie dopuszczone uzycie po zdeponowaniu kluczy i hasel.

    W Wielkiej Brytanii prawo pozwala służbom wsadzić do więzienia na podstawie
    tylko podejrzeń, że dany człowiek ma zaszyfrowane dane. Jeżeli nie potrafi
    lub nie chce podać klucza można go posądzić o ukrywanie danych związanych z
    terroryzmem i wsadzić do pudła.
    Dziwię się, że nasi spece jeszcze nie zmienili polskiego prawa w tym
    kierunku.
    Daje to tak wielkie możliwości trzymania ludzi w szachu. Wystarczyłoby tylko
    spreparować pierwszy lepszy donos na dowolnego człowieka i go potem nękać.
    Ale pożyjemy, zobaczymy... wszystko zmierza w tym kierunku w tym naszym
    niewolniczym państewku.

  • 14. Data: 2008-09-14 13:09:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > To powiedz, że taki atak jest standardowym działaniem smutnych panów przy
    > zatrzymywaniu komputerów.

    W tym tygodniu jeszcze nie jest...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2008-09-14 13:10:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie potrafi lub nie chce podać klucza można go posądzić o ukrywanie danych
    > związanych z terroryzmem i wsadzić do pudła.

    Dla UK proponujemy steganografię i plausible deniability. Inteligentnie
    użyte są wystarczające.

  • 16. Data: 2008-09-14 13:38:47
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Dla UK proponujemy steganografię i plausible deniability. Inteligentnie
    > użyte są wystarczające.

    No nie wiem. O plausible deniability są ciąłe dyskusje na forum
    truecrypta. I gdy ktoś chce zabezpieczyć swoej dane to faktycznie może je
    ukryć.

    Ale chodzi o to, że dany człowiek wcale nie musi mieć nawet
    zaszyfrowanych danych i potrzeby stosowania jakiegoś mylenia tropów, bo jest
    niewinny.
    Lecz wystarczy rzucić na człowieka podejrzenie, a to można spreparować
    bardzo
    łatwo. I ten ktoś, chociaż nie ma zaszyfrowanego dysku, może być podejrzany,
    że ma - i to wystarczy, aby go wsadzić.

  • 17. Data: 2008-09-14 13:39:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 14:51:48 +0200, GrzegorzP napisał(a):

> [...]
    > Ale pożyjemy, zobaczymy... wszystko zmierza w tym kierunku w tym naszym

    Polskie prawo daje dokladnie takie same mozliwosci, poczytaj art. KK dot.
    pornografii dzieciecej i pedofilii. Paragrafy sa takie, ze oskarzyc mozna
    wlasciwie kazdego, a media zrobia reszte.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2008-09-14 13:41:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik GrzegorzP napisał:
    [..]
    > Dziwię się, że nasi spece jeszcze nie zmienili polskiego prawa w tym
    > kierunku.

    A po co?
    U nas wystarczy samo oskarżenie - dowodów nie trzeba żadnych podawać - o
    coś za co grozi do 8 lat (lub więcej) i jest automatycznie areszt.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 19. Data: 2008-09-14 13:43:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2008 12:58:21 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > No to napisz jak Ci wychodzi obrona przed atakiem z Priceton University.

    To jest raczej kwestia dlugosci i jakosci uzytego hasla. Widzialem maszyny
    dzialajace met. brute-force i sprawdzajace 250000 hasel na sekunde, polska
    policja pewnie lepszych nie ma, natomiast jezeli ktos ustawi sobie haslo
    majace 40 znakow - to nawet dwukrotnie lepsza maszyna nie zdola tego hasla
    zlamac. To jest 40 znakow, a kazdy z tych 40 znakow moze byc dowolnym
    znakiem z tablicy ascii (z tego co pamietam 224 znaki, tak?) - policz ile
    to jest kombinacji i ile czasu zajeloby zlamanie takiego hasla...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2008-09-14 13:47:47
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > uprawnień, przepisów. Prokuratura chyba tylko w przypadku zabójstw jest
    > w stanie ruszyć swą szanowną d..ę. Gdzieś Ty widział to państwo policyjne?

    w przypadku zabójstwa człowieka nikt sobie dupy nie zawraca, co innego
    zabójstwo laptopa:O)