  • 11. Data: 2007-04-18 18:10:44
    Temat: Re: Jak wysłać PIT-37 do Urzędu Skarbowego
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" napisał
    tego, do którego poszedł ostatni NIP-3.

    > Zaraz, chwila, 31.12.2006 zamieszkiwałem w hotelu w Koziej Wólce,
    > obowiązku

    Przeczytaj sobie w KC co to jest miejsce zamieszkania i przemyśl to co
    napisałeś.

    --
    p09v

  • 12. Data: 2007-04-18 18:35:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    p09v <p...@o...pl> w

    > Użytkownik "'Tom N'" napisał
    > tego, do którego poszedł ostatni NIP-3.
    > Przeczytaj sobie w KC co to jest miejsce zamieszkania i przemyśl to co
    > napisałeś.

    Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    [...]
    Art. 28. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.

    i z ustawy o ewidencji ludności:

    1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu
    stałego.

    2. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.

    To po co US rozróżnia miejsce zamieszkania od miejsca zameldowania?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2007-04-18 21:27:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > 2. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
    >
    > To po co US rozróżnia miejsce zamieszkania od miejsca zameldowania?

    Zapewne dlatego, że cytowany przez Ciebie art. z to martwy przepis.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-04-18 21:44:20
    Od: "Katrin" <k...@w...pl>

    > Tylko i wyłącznie przez PP? Ja tam wysyłam małżonkę...

    :)

  • 15. Data: 2007-04-18 22:08:50
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > Czyli jak jestem zameldowany w Poznaniu a mieszkam nawet bez
    > tymczasowego zameldowania w Warszawie,

    To popełniasz wykroczenie.

    > tam zarabiam i mieszkam to pita
    > ślę do US w Warszawie? Eeee... od kiedy? Dalej *Twoim właściwym US* jest
    > US w Poznaniu. Czyż nie?

    Nie. Art. 45. ustęp 1b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Tylko jak mówiłem, musisz wcześniej się do danego urzędu 'zgłosić' NIP-em 3.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-04-19 06:36:12
    Od: u...@g...pl

    Witam,
    > aha pita należy wysyłać tylko i wyłącznie przez Pocztę Polską !
    > kiedyś był o tym artykuł, jak znajdę to podam linka..

    Rozumię że tym końcowym dostarczycielem ma być PP, (czyli nie wolno
    DHL, UPS, itp.) bo co mają zrobić Ci co wysyłają nie z Polski?

    Usjwo.

  • 17. Data: 2007-04-19 08:20:12
    Od: "Katrin" <k...@w...pl>

    znalazłam linka
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kolejna-pocztowa-pul
    apka-na-podatnika-1565041.html

  • 18. Data: 2007-04-19 11:59:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <u...@g...pl> wrote in message
    ps.com...
    Witam,
> [...]

    Rozumię że tym końcowym dostarczycielem ma być PP, (czyli nie wolno
    DHL, UPS, itp.) bo co mają zrobić Ci co wysyłają nie z Polski?

    Możesz nawet dowieźć to na słoniu byleby przed końcem kwietnia było
    fizycznie w US.
    Jeżeli miałoby szansę znaleźć się to fizycznie w US po końcu kwietnia, to
    będzie uważane za dostarczone w terminie jeśli poczta polska lub konsul
    przywali na tym swoją pieczątkę z datą kwietniową.

    Czyli np gołąb pocztowy, byleby doleciał na czas albo do US albo na pocztę.
    Inny pośrednik poza poczta nie ma takiej mocy sprawczej. Tak zapisano w
    ustawie.

  • 19. Data: 2007-04-19 14:27:20
    Od: u...@g...pl

    > Jeżeli miałoby szansę znaleźć się to fizycznie w US po końcu kwietnia, to
    > będzie uważane za dostarczone w terminie jeśli poczta polska lub konsul
    > przywali na tym swoją pieczątkę z datą kwietniową.

    rozumię że chciałeś napisać "jeśli _nie miałoby_ szansy znależć się to
    fizycznie w US itd..."

    > Czyli np gołąb pocztowy, byleby doleciał na czas albo do US albo na pocztę.
    > Inny pośrednik poza poczta nie ma takiej mocy sprawczej. Tak zapisano w
    > ustawie.

    Pozostaje tylko problem potwierdzenia że ten gołąb był na poczcie, ale
    jak był to pewnie dojdzie:)
    Dzięki za wyjaśnienie