  • 21. Data: 2010-04-01 11:25:36
    Temat: Re: Jak wymeldować martwe dusze?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "spp" hp1u9v$69v$...@n...onet.pl

    > A w dużej części tych państw obowiązek meldunkowy jak najbardziej istnieje. :)

    Co czwarty człowiek mówi po chińsku -- czy to nie dowód na to,
    iż należy w Polsce wprowadzić ten język jako obowiązkowy?

    -=-

    Podałem te państwa nie dlatego, że uważam, iż należy je naśladować, ale z innego
    powodu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-04-01 18:57:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik pisze:

    > Tak oczywiście najłatwiej odpowiedzieć i pewnie większość uzna rację.
    > Ale przykładowo taka Wielka Brytania - którą o wzorowanie się na
    > komunistach chyba nikt nie podejrzewa - ostatnio w związku z zagrożeniem
    > terrorystycznym wprowadziła dowody osobiste

    Tak OT, to rozumiem że w razie zauważenia bomby wszyscy obywatele rzucą
    w nią swoimi dowodami osobistymi i tym sposobem zamortyzują wybuch? ;)

    Co do kalibru pomysłów i wzorowania się na komunistów, to jakoś tak mi
    się skojarzyło z tym jak w latach 40/50 u nas była walka z
    imperialistycznymi terrorystami którzy z bombowców zrzucali stonkę na
    nasze pola dzielnych ziemniaków, a różnych szpiegów łapali harcerze i
    lud pracujący miast i wsi ;)
    Ścisła ewidencja ludności z pewnością w tym wszystkim pomagała.

  • 23. Data: 2010-04-01 19:44:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak OT, to rozumiem że w razie zauważenia bomby wszyscy obywatele rzucą w
    > nią swoimi dowodami osobistymi i tym sposobem zamortyzują wybuch? ;)

    Nie.

> [...]
    > pracujący miast i wsi ;)
    > Ścisła ewidencja ludności z pewnością w tym wszystkim pomagała.

    W kraju, gdzie istnieją dokumenty tożsamości trudniej dłużej się ukrywać

  • 24. Data: 2010-04-01 20:26:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W kraju, gdzie istnieją dokumenty tożsamości trudniej dłużej się ukrywać

    Hmmm... Bo?

    Nie mówię, że nie, chciałbym tylko listę przyczyn ;)

    Swoją szosą jedno w drugą stronę też mi przyszło do głowy: tam, gdzie
    istnieją dowody tożsamości, ludzie są przyzwyczajeni do patrzenia
    głównie na dokument i wierzenie "na słowo" temu dokumentowi - a jak
    będzie fałszywy... Trzeba by połączyć dowody tożsamości z łatwo dostępną
    (dla kontrolujących) bazą danych - i to obejmującą dane biometryczne.

  • 25. Data: 2010-04-01 20:33:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4bb50175@news.home.net.pl...

    > Hmmm... Bo?
    >
    > Nie mówię, że nie, chciałbym tylko listę przyczyn ;)

    Bo jak przyjedziesz do hotelu, to nie wpisujesz już danych z sufitu, tylko
    muszisz dać dokument. Jeśli nawet fałszywy, to zostawiasz ślad za sobą.

> [...]
    > będzie fałszywy... Trzeba by połączyć dowody tożsamości z łatwo dostępną
    > (dla kontrolujących) bazą danych - i to obejmującą dane biometryczne.

    Podstawową daną biometryczną jest zdjęcie.

  • 26. Data: 2010-04-01 21:03:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > Bo jak przyjedziesz do hotelu, to nie wpisujesz już danych z sufitu,
    > tylko muszisz dać dokument. Jeśli nawet fałszywy, to zostawiasz ślad za

    Teraz pytanie czy policja w UK ma jakąś istotnie mniejszą wykrywalność
    przestępstw niż te europejskie policje w krajach których są dowody
    tożsamości.

    Bo akurat zwalczanie przestępczości biurokracją to się chyba rzadko
    udaje. Przestępca i tak z założenia ma gdzieś zarówno prawo, a
    biurokrację to już w ogóle.
    To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba
    zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

    Bo to są ogólnie niebezpieczne pomysły - dowód tożsamości jak broń
    przeciwko terrorystom. Za chwilę się okaże że trzeba wprowadzić
    obowiązek posiadania go zawsze przy sobie. Następnie trzeba go będzie
    mieć wywieszonego na szyi na wierzchu przez cały czas.
    Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na
    komisariat bo zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak będą.

  • 27. Data: 2010-04-02 08:43:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, Tomasz Pyra wrote:

    > Teraz pytanie czy policja w UK ma jakąś istotnie mniejszą wykrywalność
    > przestępstw niż te europejskie policje w krajach których są dowody
    > tożsamości.

    To pytanie trzeba dołączyć w złotych ramkach do FAQ, o ile takowe
    kiedyś powstanie :) (mam na myśli FAQ, rzecz rzadko występującą
    w usenecie, a nie "netykieta pod nawą FAQ")
    Jaka jest *faktyczna* skuteczność danych ruchów... przypomnę, że
    z rzadka zdarzało się nawet (w .pl) że po cichu znoszono jakiś
    podatek, jak z oszacowań wyszło że koszty jego egzekucji wielokrotnie
    przekraczają wpłaty.

    > To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba
    > zaostrzyć kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

    Jakoś tak.

    > Za chwilę się okaże że trzeba wprowadzić obowiązek posiadania go
    > zawsze przy sobie.

    Pokpiwasz sobie w sposób niebezpieczny :> - toć zaraz się dowiesz,
    że "za socjalizmu tak było i nie było tyle słychać o morderstwach".
    A to że przyczyny "niesłyszenia" mogły być inne, może znaleźć
    się poza kręgiem flejmu.

    > Następnie trzeba go będzie mieć wywieszonego na szyi na
    > wierzchu przez cały czas.

    Po co, dzisiejsza technologia pozwala na zdalny odczyt chipa.
    Choć nie, moze masz rację... ;)

    > Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na
    > komisariat bo zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak będą.

    Ale za to wykrywalność (ilościowa) wykroczeń znacznie wzrośnie.
    Faktycznie nieujawnione wykroczenia się "nie liczą", bo z braku
    poszkodowanych (którzy by przyszli na komendę i domagali się
    wykrycia nieznanych sprawców) nie będzie żadnej liczny określającej
    działania nieskuteczne.
    Po polsku - mamy:
    - 100 złoszeń o drobnych kradzieżach
    - 50 przypadków wykrycia sprawców
    Wykrywalnośc wykroczeń: 50%
    Dorzucamy do tego "brak dowodu" 100 sztuk i mamy:
    - 200 zgłoszeń o wykroczeniach
    - 150 wypadków wykrytych
    Wykrywalność: 75%

    Przecież to zjawisko ma (z p. widzenia statystyk władzy) same plusy
    - tak jak ściganie rowerzystów z 0,3 promila: można dopisać i "się
    poprawi".
    To że kierowcy z 3 promilami są w tej samej "szufladce"
    mało kogo wzrusza.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-04-02 10:25:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Pyra" hp2r11$5fm$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > harcerze i lud pracujący miast i wsi ;)
    > Ścisła ewidencja ludności z pewnością w tym wszystkim pomagała.

    Meldunek stonki -- pomoże na pewno. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-04-02 10:29:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Podstawową daną biometryczną jest zdjęcie.

    Co nie jest problemem, jeśli jedyne zdjęcie jest w samym sfałszowanym
    dokumencie.

    Jeśli jest jeszcze "w centrali" i można porównać - to inna sprawa.

  • 30. Data: 2010-04-02 11:42:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Pyra" hp31s1$7j$...@a...news.neostrada.pl

    > To trochę jak myślenie że żeby ukrócić mafijne strzelaniny, to trzeba zaostrzyć
    kryteria przyznawania pozwolenia na broń.

    I jak z prohibicją w USA. :)

> [...]
    > Efekt będzie taki że praworządny obywatel raz na jakiś czas trafi na komisariat bo
    zapomni dowodu, a przestępcy jak byli, tak

    Rozwiązywanie problemów zastępczych -- tworzenie nowych problemów
    z zamiarem ich rozwiązywania w celu ,,zagospodarowywania'' wolnego
    czasu. W razie czego zawsze można powiedzieć, iż nie rozwiązało się
    problemu głównego, gdyż brakowało środków, które w istocie marnowane
    były na rozwiązywanie problemów sztucznie stworzonych i nieistotnych,
    lecz za to łatwych do rozwiązania. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'