  • 61. Data: 2008-06-03 21:24:22
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    MałGosia pisze:

    > Brawo!! Moglbys pisac wnioski za pieniadze ;)

    W takim razie zastanowię się nad zmianą branży ;) Obecnie prowadzę
    księgarnię internetową.

    > Ale wiesz... z przewodniczacym przez telefon to raczej nie
    > porozmawiasz, tylko znowu z ta kierowniczka.

    Spróbuję jednak zadzwonić. Jeśli mnie nie połączą z przewodniczącym,
    wówczas pójdę do sądu.

    Jeszcze jedna kwestia. Wiem, że oprócz trzech formularzy KW-ZAL (po
    podziale nieruchomości dostałem na własność trzy lokale), muszę wypełnić
    formularz KW-WPIS (Wniosek o wpis w księdze wieczystej) - tak mi
    powiedziała kierowniczka sekretariatu. Wniosek ten dotyczy wpisu w
    księdze macierzystej.

    I tu pytanie. Jak powinna wyglądać treść żądania w tym formularzu?
    Chodzi mi o wypełnienie pól nr 6 i 7. Czy mam tutaj napisać które lokale
    przypadły na własność mi, a które kuzynowi i jaki jest udział tych
    lokali w nieruchomości wspólnej?

    Jeśli tak, to czy żądanie może wyglądać tak:
    Pole nr 6.
    Wnoszę o wpis prawa własności lokali: lokal handlowy nr ..., lokal
    mieszkalny nr ..., lokal mieszkalny nr ...., w całości na rzecz
    .......... (tu podaję swoje imię i nazwisko). Udział w/w lokali w
    nieruchomości wspólnej wynosi ...../........ (powierzchnia moich
    lokali/powierzchnia wszystkich lokali)

    I analogiczne żądanie w stosunku do lokali kuzyna:
    Pole nr 7
    Wnoszę o wpis prawa własności lokali: lokal handlowy nr ..., lokal
    mieszkalny nr ..., lokal mieszkalny nr ...., w całości na rzecz
    .......... (imię i nazwisko kuzyna). Udział w/w lokali w nieruchomości
    wspólnej wynosi ...../........ (powierzchnia lokali należących do
    kuzyna/powierzchnia wszystkich lokali)
    --------

    Czy treść tych żądań jest prawidłowa?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 62. Data: 2008-06-04 06:18:29
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Rex napisał
> [...]
    > wypełnić formularz KW-WPIS (Wniosek o wpis w księdze wieczystej) -
    > tak mi powiedziała kierowniczka sekretariatu. Wniosek ten dotyczy

    Wiesz co? Ja mysle, ze ta kierowniczka to jakas lipa :) Bo ja
    poinformowalabym petenta, ze powinien wypelnic formularz KW-Zad, jako
    zalacznik do wniosku o zalozenie ksiag. Nie bede tu pisac, ze moim
    zdaniem taki zalacznik z zadaniem do ksiegi macierzystej to w ogole
    jest zbedny, bo przeciez wiadomo, ze wyodrebniajac lokale trzeba
    dokonac odpowiednich wpisow w ksiedze macierzystej. No ale Bogu co
    boskie, Cesarzowi co cesarskie.

> [...]
    > Chodzi mi o wypełnienie pól nr 6 i 7. Czy mam tutaj napisać które
    > lokale przypadły na własność mi, a które kuzynowi i jaki jest udział

    Pole nr 6: wpis kazdoczesnego wlasciciela lokalu mieszkalnego nr ... w
    udziale .... cz.
    (i tak dalej wszystkie lokale) - tyle wystarczy, nie musisz opisywac
    jakiego rodzaju to sa lokale, bo to jest w postanowieniu sadowym i ono
    stanowi tu podstawe wpisu i opisu lokali. I oczywiscie w polu 8 wpisz
    zadanie o wykresleniu hipoteki - wypelnianie formularza KW -Zad bedzie
    zbedne.
    Jeszcze jedna kwestia - czy w ksiedze macierzystej jest ujawniony
    budynek w dziale I-O? Bo jesli nie ma , to musisz przyniesc stosowne
    zaswiadczenie z wydzialu geodezji i znow na tym formularzu kw-Wpis
    wypelnic pole 4 zadaniem ujawnienia budynku.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 63. Data: 2008-06-04 10:17:07
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    MałGosia pisze:

    > Wiesz co? Ja mysle, ze ta kierowniczka to jakas lipa :)

    Totalna lipa :) Na pierwszy rzut oka w ogóle nie pasowała do zajmowanego
    stanowiska.

    Bo ja
    > poinformowalabym petenta, ze powinien wypelnic formularz KW-Zad, jako
    > zalacznik do wniosku o zalozenie ksiag.

    Widzę, że jesteś nieźle oblatana w tych sprawach. Czy pracujesz w sądzie?

    > Pole nr 6: wpis kazdoczesnego wlasciciela lokalu mieszkalnego nr ... w
    > udziale .... cz.

    Co to znaczy "każdoczesnego"? Ten język jest dla mnie obcy :)

    > (i tak dalej wszystkie lokale) - tyle wystarczy, nie musisz opisywac
    > jakiego rodzaju to sa lokale, bo to jest w postanowieniu sadowym i ono
    > stanowi tu podstawe wpisu i opisu lokali.

    A nie lepiej napisać tak jak napisałem w poprzednim poście, tzn.
[...]
    -------------

    Ta moja forma jest bardziej łopatologiczna :) Zważywszy na to, że
    kierowniczka sekretariatu jest upierdliwa i niekompetentna, wydaje mi
    się, że nie jest to bez znaczenia.

    I jeszcze jedno. Czy udział lokali w nieruchomości wspólnej mam podać
    osobno dla każdego lokalu, czy też podać jaki udział mają moje wszystkie
    lokale i kuzyna wszystkie lokale. Kierowniczka powiedziała, że mam
    wybrać tę drugą wersję, ale biorąc pod uwagę jej niekompetencję, nie
    jestem pewien czy to jest właściwa forma.

    W postanowieniu sądu są wymienione wszystkie lokale, ich powierzchnia i
    zapis komu przypadły na własność (nie jest napisane jaki jest udział w
    nieruchomości wspólnej poszczególnych lokali, no ale to bardzo łatwo
    policzyć)

    Udział w nieruchomości wspólnej w postanowieniu sądu został określony w
    ten sposób:
    ------------
    Udział współwłaścicieli w części wspólnej nieruchomości ustala się w
    następującej wysokości:
    - ..............(moje imię i nazwisko) - 15.078/38.252
    -..............(kuzyna imię i nazwisko) - 23.174/38.252
    ------------

> [...]
    > zaswiadczenie z wydzialu geodezji i znow na tym formularzu kw-Wpis
    > wypelnic pole 4 zadaniem ujawnienia budynku.

    W odpisie księgi wieczystej nie ma wzmianki w dziale I-O.

    Są tylko takie działy jak:
    - Dział I (oznaczenie nieruchomości),
    - Dział I Sp.
    - Dział II (właściciel)
    - Dział III (ciężary i ograniczenia)
    - Dział IV (hipoteki)

    A jak powinna wyglądać treść żądania w polu nr 4?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 64. Data: 2008-06-04 14:34:22
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

    > Problem polega
    > na tym, że jeśli wnioski te złoże bez uprzedniego wyczyszczenia
    > hipoteki, w każdej nowo założonej Księdze Wieczystej w dziale IV
    > znajdzie się, zapis, że dany lokal jest obciążoną tą hipoteką (tak na
    > marginesie, wg mnie lokal powinien być obciążony wartością hipoteki
    > proporcjonalnie do wielkości udziału w nieruchomości wspólnej, a babka w
    > sądzie powiedziałam mi, że jeśli hipoteki nie wyczyszczę, to każdy lokal
    > będzie obciążony pełną wartością hipoteki - 3000 zł w złocie z 1932 roku).

    To akurat cię dobrze poinformowała, to wynika wprost z ustawy.

    pozdrawiam
    kuba

  • 65. Data: 2008-06-04 15:22:24
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Rex napisał
    > Widzę, że jesteś nieźle oblatana w tych sprawach. Czy pracujesz w
    > sądzie?

    :)

    > Co to znaczy "każdoczesnego"? Ten język jest dla mnie obcy :)

    Bo tak to wyglada w ksiedze macierzystej. Gdy wyodrebnia sie lokale,
    to w dziale II tejze ksiegi nie wpisuje sie wlascicieli z imienia i
    nazwiska, tylko troche jakby anonimowo :) Kazdoczesny to znaczy po
    prostu, ze kazdy przyszly, czy terazniejszy wlasciciel danego lokalu
    ma taki a taki udzial. Gdyby wpisywano konkretne nazwiska, te wpisy
    trzeba byloby co jakis czas zmieniac, bo przeciez wlasciciele sie
    zmieniaja (sprzedaja, daruja, umieraja...)

> [...]
    > .......... (tu podaję swoje imię i nazwisko). Udział w/w lokali w
    > nieruchomości wspólnej wynosi ...../........ (powierzchnia moich

    Takie zadanie to napiszesz w KW-ZAL, bo bedziesz figurowal jako
    wlasciciel w dziale II w ksiegach obejmujacych Twoje lokale.

    > Ta moja forma jest bardziej łopatologiczna :) Zważywszy na to, że
    > kierowniczka sekretariatu jest upierdliwa i niekompetentna, wydaje
    > mi się, że nie jest to bez znaczenia.

    Ale to nie ona robi wpisy.

> [...]
    > powiedziała, że mam wybrać tę drugą wersję, ale biorąc pod uwagę jej
    > niekompetencję, nie jestem pewien czy to jest właściwa forma.

    No... przynajmniej jedna rzecz dobrze Ci powiedziala :)

    > W odpisie księgi wieczystej nie ma wzmianki w dziale I-O.

    Nie chodzi o wzmianke, tylko sprawdz, czy jest tam zapis, ze na
    dzialce nr ...stoi budynek o numerze... przy ulicy .... Bo jesli tego
    nie ma to musisz zrobic tak jak pisalam. Bez ujawnienia budynku
    wyodrebnienie lokali jest niemozliwe z przyczyn technicznych -
    elektroniczny system wpisow na to nie pozwala.

    > A jak powinna wyglądać treść żądania w polu nr 4?

    Wnosze o ujawnienie budynku nr.. przy ul.... na dzialce nr... Musisz
    miec zaswiadczenie z geodezji (z rejestru gruntow i budynkow) oraz
    dodatkowo 60 zl, bo tyle kosztuje ujawnienie budynku w ksiedze.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 66. Data: 2008-06-05 07:08:01
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    MałGosia pisze:

> [...]
    > wyodrebnienie lokali jest niemozliwe z przyczyn technicznych -
    > elektroniczny system wpisow na to nie pozwala.

    W Dziale I (oznaczenie nieruchomości) są podane takie informacje:
    Położenie: moja miejscowość, ulica
    Opis i mapa: mapa: 17, działka nr: 49
    Obszar: 0,03,73 ha
    Sposób korzystania: zabudowana nieruchomość

    Nie jest podany nr budynku. Ale gdy jest podana mapa i nr działki, to
    chyba jest jednoznaczne o jaki budynek chodzi. Zgadza się?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 67. Data: 2008-06-05 09:07:09
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Rex napisał > --------------------------------------------------
> [...]
    >
    > Nie jest podany nr budynku. Ale gdy jest podana mapa i nr działki,
    > to chyba jest jednoznaczne o jaki budynek chodzi. Zgadza się?

    W polu "adres dzialki" (pisze to nie pamietajac jak nazywaja sie
    dokladnie wszystkie pola odpisu) powinno byc napisane np. ul. Kubusia
    Puchatka 13, czyli z numerem budynku. I oczywiscie - co jest u
    Ciebie - w sposobie korzystania informacja, ze nieruchomosc jest
    zabudowana. Ciezko mi powiedziec, jak odniesie sie do sprawy "Twoj"
    sad. Ale to akurat ta kierowniczka powinna Ci powiedziec.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 68. Data: 2008-06-05 09:13:23
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    MałGosia napisał

    [ciach]

    Troche znowu z rutyniarstwa wszsytko pokrecilam :) Bo zasugerowalam
    sie tym, ze chodzi o zwykly dom na dzialce. A tu chodzi o budynek, z
    ktorego beda wydzielone lokale. A wobec tego budynek ten musi byc
    ujawniony w polu "budynek". I tu wlasnie mam watpliwosci, czy sad sam
    "przepisze" informacje z miejsca dotyczacego polozenia dzialki do
    miejsca, gdzie opisuje sie budynek, czy jednak nie bedzie potrzebowal
    wspomnianego przeze mnie zaswiadczenia. Powiem tylko tyle, ze w sadzie
    krakowskim wezwano by Cie o takie zaswiadczenie :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 69. Data: 2008-06-05 09:54:11
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    MałGosia pisze:

> [...]
    > wspomnianego przeze mnie zaswiadczenia. Powiem tylko tyle, ze w sadzie
    > krakowskim wezwano by Cie o takie zaswiadczenie :)

    Na razie złożę wniosek bez tego zaświadczenia. Jeśli sąd będzie
    potrzebował ten dokument, wówczas go dostarczę.

    I jeszcze taka rzecz (sporo tych niejasności :) ).
    Czy we wniosku o wpisie w księdze wieczystej (KW-WPIS), oprócz swoich
    danych (dane wnioskodawcy), mam podać również dane kuzyna (dane
    uczestnika postępowania)?
    Czy każdy z nas musi złożyć osobny wniosek KW-WPIS, czy mamy obaj złożyć
    jeden wniosek?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 70. Data: 2008-06-05 10:47:27
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Rex napisał
    > I jeszcze taka rzecz (sporo tych niejasności :) ).
    > Czy we wniosku o wpisie w księdze wieczystej (KW-WPIS), oprócz
    > swoich danych (dane wnioskodawcy), mam podać również dane kuzyna
    > (dane uczestnika postępowania)?

    Tak

    > Czy każdy z nas musi złożyć osobny wniosek KW-WPIS, czy mamy obaj
    > złożyć jeden wniosek?

    Obaj jeden. Gdybyscie zlozyli 2 to sad i tak polaczylby je do
    wspolnego rozpoznania i zrobil z nich jeden wniosek.

    pozdrawiam
    Gosia

    PS. Gdyby wszyscy tak dokladnie wypelniali te formularze i przykladali
    tyle uwagi, zeby wszystko bylo ok to zycie byloby o wiele prostsze :)
    I mam tu na mysli nie tylko zycie sadowego urzedasa (ktore i tak
    uwazane jest powszechnie za proste), ale petentow rowniez.