  • 11. Data: 2008-05-30 16:08:06
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    > To byłoby akurat proste, gdyby nie to złoto. A jak dokładnie brzmi
    > hipoteka?
    > Przede wszystkim na rzecz kogo ta hipotek jest wpisana?

    Hipoteka brzmi tak:
    (zamiast nazwy firmy i nazw miejscowości wstawiłem kropki)
    ----------
    Hipoteka kaucyjna do wysokości 3.000 zł w złocie (trzy tysiące złotych w
    złocie) na rzecz firmy ............ Jawna Spółka Handlowa we ........
    Oddział w ........, wpisano dnia 23 sierpnia 1932 r. Przy zamknięciu
    księgi wieczystej ......... wykaz I.768 tu przeniesiono dnia 17 września
    1953 r.
    -------------

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 12. Data: 2008-05-30 16:14:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rex pisze:

    [ciach ...]

    Napisz mi jeszcze w jakim zaborze to miało miejsce (tzn. gdzie była
    miejscowość przed 1918 rokiem).

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 13. Data: 2008-05-30 16:25:43
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    > Napisz mi jeszcze w jakim zaborze to miało miejsce (tzn. gdzie była
    > miejscowość przed 1918 rokiem).

    W zaborze niemieckim. A jakie to ma znaczenie?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 14. Data: 2008-05-30 16:53:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rex pisze:

    > W zaborze niemieckim. A jakie to ma znaczenie?

    Dla określenia jakie prawo obowiązywało tam w chwili wpisu hipoteki
    (ustawa o księgach wieczystych z dnia 24 marca 1897 r ??)

    Według mnie wartość hipoteki to teraz - po denominacji - 0,01 zł i tak
    kwotę powinieneś wpłacić do depozytu. Zapis o złocie nie ma znaczenia.
    Od chwili wejścia w życie Prawa Rzeczowego z 1946 roku hipoteki w Polsce
    mogły być wyrażone tylko w PLN. Mówi o tym art. XL Dekretu z dnia 11
    października 1946 roku Przepisy wprowadzające prawo rzeczowe i prawo o
    księgach wieczystych (Dz. U. z 1946 roku, nr 57, poz. 321), zgodnie z
    którym przepisy prawa rzeczowego o zakresie obciążenia hipoteką oraz o
    ochronie hipoteki stosuje się także do hipotek, długów gruntowych i
    długów rentowych, istniejących w chwili wejścia w życie tego prawa.
    Jednak radzę mój tok rozumowania skonsultować z innym prawnikiem.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 15. Data: 2008-05-30 19:18:55
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Nie można wpłacić bez wcześniejszego zezwolenia sądu, a żeby uzyskać
    > zezwolenie trzeba wskazać ile się chce wpłacić.

    O tym właśnie mówię. Wskaże sądowi, że chce wpłacić 3000 zł.

    --
    andreas

  • 16. Data: 2008-05-30 19:20:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    andreas pisze:

    > O tym właśnie mówię. Wskaże sądowi, że chce wpłacić 3000 zł.

    To w którym miejscu sąd powie mu, że nie tyle ....

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 17. Data: 2008-05-30 19:49:05
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > To w którym miejscu sąd powie mu, że nie tyle ....

    Nie wiem, czy odpowie. Nigdy tego nie robiłem. Chciałem właśnie spytac o to
    mądrzejszych, albowiem napisali oni wcześniej "Nie można wpłacić bez
    wcześniejszego zezwolenia sądu, a żeby uzyskać zezwolenie trzeba wskazać ile
    się chce wpłacić."
    Rozumiem więc, że chcąc wyczyścić hipotekę zwracam się do sądu o zezwolenie
    wpłaty 3000 zł i mogę dostać dwie odpowiedzi:
    - 1. Poszę bardzo. Tu jest numer konta.
    - 2. Nic z tego. To jest za mało/dużo. Trzeba zapłacić x zł, albowiem...

    --
    andreas

  • 18. Data: 2008-05-30 19:59:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    andreas pisze:

> [...]
    > - 1. Poszę bardzo. Tu jest numer konta.
    > - 2. Nic z tego. To jest za mało/dużo. Trzeba zapłacić x zł, albowiem...

    To źle rozumiesz.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 19. Data: 2008-05-30 20:59:17
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Napisałeś wcześniej:
    "(...)żeby uzyskać zezwolenie trzeba wskazać ile się chce wpłacić".

    Zatem, jeśli wskażę kwotę X zł (np. 0,01 zł), którą chcę wpłacić, to
    powinienem chyba uzasadnić dlaczego to jest właśnie taka kwota, a nie
    inna. W jaki sposób to uzasadnić?

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 20. Data: 2008-05-31 04:09:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rex pisze:

    > W jaki sposób to uzasadnić?

    3000 zł po denominacji, to 0,003 zł (jak dobrze policzyłem), a wiec
    zaokrąglając do najbliższej jednostki monetarnej - 1 gr.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."