  • 31. Data: 2008-11-07 21:23:46
    Temat: Re: Re: Jak uprzykrzyć życie właścicielow i mieszkania ???
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tu jest pewien pat.

    i to nie jeden

    właściciel chce spieniężyć lokal w którym zamieszkuje lokator
    z lokatorem nikt mieszkania nie kupi,trzeba zapewnić mu inne mieszkanie,
    a więc najlepiej kupić,i wtedy lokator się przeniesie do nowego
    mieszkania i stare będzie można sprzedać

    z finansowego punktu widzenia najlepiej nie robić nic, bo ten co mieszka
    (a nie jest lokatorem) płaci, więc działa to jak stosunek najmu, mimo że
    nim nie jest

    > j.w.
    > Problem leży gdzie indziej (w tym że ludzi nie stać na mieszkania
    > które są) niż tam gdzie panstwo usiłuje go "rozwiązać" (faktycznie
    > jednostronnym przymusem najmu) samo zwalniając się od odpowiedzialności.

    najprościej jest pozbyć się odpowiedzialności

    przedmiotowy właściciel/zarządca najchętniej by się pozbył mieszkania na
    rzecz lokatora za duże pieniądze, bo po pierwsze - pozbyłby się
    odpowiedzialności, a po drugie - uzyskałby zastrzyk gotówki

    gdyby zaś lokator miał pieniądze na zakup mieszkania, to by go sobie
    poszukał gdzieś indziej, bo w tej samej miejscowości za niewiele większe
    pieniądze można kupić mieszkania w o wiele lepszym stanie

    futszaK

  • 32. Data: 2008-11-07 21:25:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jakbyś się starał, to byś nie bajał o jakiejś osobie będącej właścicielem.

    w którym miejscu napisałem, że właścicielem jest osoba fizyczna ?

    futszaK

  • 33. Data: 2008-11-08 22:37:49
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Lis, 22:23, futszaK <f...@g...com> wrote:

    > i to nie jeden
    >
    > właściciel chce spieniężyć lokal w którym zamieszkuje lokator
    > z lokatorem nikt mieszkania nie kupi,trzeba zapewnić mu inne mieszkanie,
    > futszaK

    Co ty tak z tym mieszkaniem? Lokal zastepczy.

  • 34. Data: 2008-11-09 08:43:21
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Najem bezumowny będzie *3 wzgledem stawki rynkowej, egzekucja bezproblemowa na drodze
    sądowej, lepiej się z góry zastanów.
    JaC

    -----

    > ale lokatorowi taki stan się podoba. mieszka, płaci i nie zamierza się nigdzie
    wynosić, twierdzi że go na razie nie stać na inne
    mieszkanie

  • 35. Data: 2008-11-09 09:04:25
    Od: futszaK <f...@g...com>

    666 wrote:

    wynosić, twierdzi że go na razie nie stać na inne
    > Najem bezumowny będzie *3 wzgledem stawki rynkowej, egzekucja
    > bezproblemowa na drodze sądowej, lepiej się z góry zastanów.

    widać właściciel jest mądrzejszy od Ciebie, woli dostawać co miesiąc
    opłate w wysokości czynszu, niż jej nie dostawać, ciągać się po sądach i
    ryzykować, że lokator poleci z płaczem do mediów, organizacji
    konsumenckich a wybory kiedyś będą...

    futszaK

  • 36. Data: 2008-11-09 09:13:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    666 wrote:

    > Najem bezumowny będzie *3 wzgledem stawki rynkowej, egzekucja
    > bezproblemowa na drodze sądowej, lepiej się z góry zastanów.
    > JaC

    a skoro dla Ciebie to taki proste, to przecież wystarczy z tymi co nie
    płacą rozwiązać umowy, zażądać wartości rynkowej czynszu razy 3, bo
    przecież to takie proste do wyegzekwowania na drodze sądowej i.... mieć
    prawo do odzyskania na drodze ekzekucji komorniczej wartość rynkową
    umowy najmu razy 3...

    futszaK

  • 37. Data: 2008-11-10 18:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008, futszaK wrote:

> [...]
    [...]
    > w sądzie podciągneli to pod WŁAŚCICIEL

    IMHO nie po polsku. Chyba że jako "reprezentant właściciela",
    "występujący w imieniu właściciela" albo podobnie.

    > żeby była jasność,w tytule przelewu jest wpisane "czynsz za mieszkanie",
    > zaś właściciel wystawia note potrąceniową "odszkodowanie za bezumowne
    > korzystanie z mieszkania" i księguje wpłaty na poczet wystawionego przez
    > siebie dokumentu co nie wiem czy takie zgodne z prawem jest

    IMO bezwzględnie zgodne.
    Przysługuje mu odszkodowanie za bezumowne korzystanie, a jednocześnie
    wpłaty "za czynsz" są bezpodstawne, więc powstaje "u niego" kwota
    nadplaty do zwrotu, z której potrąca sobie odszkodowanie.
    Wierzyciel ma obowiązek *w pierwszej kolejności* zaliczyć wpłaty na
    ten dług, który jest wskazany. Ale jak jest nadwyżka... (bo takiego
    długu jak "czynsz" nie ma, skoro nie ma umowy).

    > płacąc podatki z których idą pieniądze na pensje dla urzedników oczekuje
    > żeby ci ułatwiali nam życie, a tymczasem utrudniają

    Trudna sprawa, bo za to z podatków bierze pensję żeby jednocześnie
    *nie* rozdawać dobra publicznego. Ode mnie w tej sprawie EOT.

    > tu się podpisuję pod Twoim zdaniem, inna sprawa że gdyby nie sprzedawano
    > wielu mieszkań za symboliczne pieniądze, to masa lokali pozostawałaby
    > własnością (ze wszystkimi tego konsekwencjami) urzędów, a te dzięki temu
    > otrzymały możliwość pozbycia się odpowiedzialności

    Ano, zgadzamy się.
    Jak rozumiem "problem" bierze się z możliwości różnego uregulowania
    takich spraw prawem miejscowym.
    No i tego, że ktoś miał mieszkanie komunalne, ktoś inny "byłe
    zakładowe" a jeszcze ktoś - będące w gestii powiatu.
    Jakby nie patrzeć, najgorzej na tym wyszli ci co nie mieli
    "nic" - nie mają o co się sądzić.

    > bo skoro wszędzie dookoła (w tej samej miejscowości) słyszy, że ten
    > wykupił mieszkanie za 500zł, tamten za 1200zl to mieszkając od urodzenia
    > w mieszkaniu pojawia się pytanie "dlaczego oni dostali

    A jak zakładowe mieszkanie ktoś wykupywał za 5% wartości
    to jego sąsiedzi sobie nie zadawali podobnego pytania?

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2008-11-12 06:39:57
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik futszaK napisał:

    > w którym miejscu napisałem, że właścicielem jest osoba fizyczna ?

    W pierwszym poście jaki napisałeś w tym wątku.
    Jest tam jak wół, że jest właściciel mieszkania, który nie chce
    odsprzedać mieszkania lokatorowi. I zadałeś nawet pytanie jak uprzykrzyć
    temu właścicielowi życie, aby dał sobie na spokój i sprzedał to
    mieszkanie poniżej wartości mieszkania.
    Ja z tego wnioskuję, że właścicielem jest osoba fizyczna. Jeśli jest
    inaczej, to mogłeś od razu napisać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 39. Data: 2008-11-12 06:41:40
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik futszaK napisał:

    <ciap>

    > Najlepszą metodą byłoby zbycie mieszkania na rzecz lokatora za ułamek
    > jego wartości (5 czy 10%), ale właściciel nie wyraża na to zgody,

    A dlaczego właściciel miałby sprzedawać to mieszkanie za ułamek
    wartości? Każdy stara się sprzedać za jak najwyższą kwotę, a nie jak
    najniższą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik