  • 1. Data: 2009-09-06 19:27:47
    Temat: Jak to skutecznie załatwić ?
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Od grudnia 2008r córka jest posiadaczem udziału w budynku. (przepisałem na
    nią)
    Posiada Akt Notarialny z którego wynika: "-w zakresie przysługującej jej
    udziału
    w powyzszej nieruchomości samodzielnie zarządza i korzysta za zgodą
    pozostałych współwłascicieli z lokalu mieszkalnego oznaczonego nr 4
    o powierzchni 32m3" i dalej jest dokładne połozenie tego mieszkania.
    Córka chciała się wyprowadzić (od nas) i tam zamieszkać.

    Budynek ten ma wielu udziałowców. Po prostu każdy ma swój udział i
    w nim lokal lub mieszkanie. Nikt nie ma do nikogo pretensji.
    Budynek nie jest "podzielony" ze względu na wysokie opłaty.
    W lokalu który należy teraz do córki (Na podstwie powyzszego aktu)
    zamieszkuje 3 osobowa rodzina (zameldowana za komuny)
    Jest jeszcze jeden istotny szczegół : Rodzina ta korzystając z tego że obok
    sąsiad
    się wyprowadził (w 1970roku) "przebiła dzwi i zajęła ten lokal usuwając
    tabliczkę z numerem 3 (bo taki miał numer ten drugi lokal o pwierzchni 30m2
    2 pomieszczenia) Jakoś udało im się "załatwić" to w urzedzie.(.no i
    posiadają 2 lokale ).
    No ale to były lata 70te.
    Jak córka chciała by się wprowadzić to musi chyba jakiś lokal zastępczy dać
    ?
    No ale z tym nie powinno być chyba kłopotu bo obecnie te 3 osoby zajmują
    2 lokale (nr 3 i nr 4) o powierzchni 2x po około 30m2.
    Tak więc po zajęciu przynależnego córce lokalu mieli by jeszcze ten drugi
    który obecnie też zajmują.
    I teraz pytanie Jak to formalnie załatwić ?
    Słyszałem że należy im przedstawić pismo że w ciągu 3ch lat musza się
    wyprowadzić.
    No i jest jeszce jakiś szybszy sposób (skoro mają gdzie mieszkać) ale nie
    wiem jaki.
    i drugie pytanie: Czy jeśli rozpocznę pierwszą procedurę ( czyli 3letnie
    wypowiedzenie)
    to mogę jednak próbowac załatwić to szybciej?
    Córka chciała by wyjśc za mąż, ale woleli by iść od razu na swoje...z dala
    od rodziców...

    Rylen

  • 2. Data: 2009-09-06 20:08:11
    Temat: Re: Jak to skutecznie załatwić ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-06, Rylen <r...@m...pl> wrote:
    > i drugie pytanie: Czy jeśli rozpocznę pierwszą procedurę ( czyli 3letnie
    > wypowiedzenie)
    > to mogę jednak próbowac załatwić to szybciej?

    ZCW jedyną prawną możliwością jest sprawa sądowa i eksmisja do tego
    drugiego lokalu na podstawie wyroku sądu.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-09-06 20:15:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > ZCW jedyną prawną możliwością jest sprawa sądowa i eksmisja do tego
    > drugiego lokalu na podstawie wyroku sądu.

    A jak sami się wyprowadzą to nie będzie "prawna możliwość"?
    I jaka niby sprawa sądowa?

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-09-06 20:22:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rylen pisze:

    > Budynek ten ma wielu udziałowców. Po prostu każdy ma swój udział i
    > w nim lokal lub mieszkanie.

    Nie można mieć w udziale lokalu.

    > No ale z tym nie powinno być chyba kłopotu bo obecnie te 3 osoby zajmują
    > 2 lokale (nr 3 i nr 4) o powierzchni 2x po około 30m2.

    A gdzie lokal córki o powierzchni 32 m3 ? ;)

    > I teraz pytanie Jak to formalnie załatwić ?

    Przeczytać ustawę z dnia 21 czerwca 2001 r.
    o ochronie praw lokatorów. W szczególności art. 11 ust. 3 pkt 2, art. 11
    ust. 4 i art. 11 ust. Pomyśleć i wybrać pasujący do stanu faktycznego.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-09-07 06:19:44
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    > A jak sami się wyprowadzą to nie będzie "prawna możliwość"?
    > I jaka niby sprawa sądowa?

    Niestety, ale oni dobrowonie to się nigdy nie wyprowadzą.
    Nawt żadnego pisma odemnie nie przyjmą.

    Rylen

  • 6. Data: 2009-09-07 06:27:03
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    > Nie można mieć w udziale lokalu.
    Czyli jak rozumię, taki zapis w Akcie Notarialnym "-w zakresie
    przysługującej jej
    udziału
    w powyzszej nieruchomości samodzielnie zarządza i korzysta za zgodą
    pozostałych współwłascicieli z lokalu mieszkalnego oznaczonego nr 4
    o powierzchni 32m3" Nic nie znaczy ?

    Rylen