-
11. Data: 2003-02-21 12:12:50
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
> > Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
> > W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
> > spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.
> >
> Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
> może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
dać
> sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
owszem "kazac" sobie konsument moze, prosze jednak pamietac ze sprzedawca,
szczegolnie w przypadku sprzetu, ktory moze wymagac ekspertyzy (czy np nie
zostal uszkodzony przez klienta) nie jest zmuszony do wymiany "od reki"
-
12. Data: 2003-02-21 12:22:57
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
> Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
> gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
> okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
> do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.
z calym szacunkiem, trzeba byc kompletnym glabem, zeby w opisanych powyzej
okolicznosciach, kiedy nie ma sie pewnosci co do formy reklamacji
"dralowac", jak to okresliles, z calym sprzetem przez miasto zamiast np.
telefonicznie zasiegnac informacji u sprzedawcy na ten temat
co do procedury kupna, to chyba wystarczy troche zdrowego rozsadku, zeby
wydajac od kilkuset do kilku tysiecy zlotych na sprzet elektroniczny zwrocic
uwage na dokumenty jakie sie dostaje i poprosic sprzedawce o sprecyzowanie
na pismie warunkow gwarancyjnych, jesli nie ma takowych na dokumentach
sprzedazy badz na wydaniu zewnetrzym lub osobnej gwarancji lub sa one
niescisle/niejasne
pozdr. Wojtek
-
13. Data: 2003-02-21 13:21:35
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
hal2000 wrote:
> moze nie wyrazilem sie precyzyjnie, nie ma juz rekojmi w tym konkretnym
> przypadku o ktorym rozmawiamy;
ooo, a gdzie się doczytałeś daty zakupu? ;)
KG
-
14. Data: 2003-02-21 13:22:06
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Marcin Debowski wrote:
>>gdzie była? przy rękojmi wybór cały czas należał do kupującego
>
>
> Art. 560. § 1.
Art. 561. § 1.
KG
-
15. Data: 2003-02-21 15:19:26
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>
> może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
dać
> sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)
--
-----------------------------------
ania
www.koncepcja.aem.pl
Krakuf
kompromis F650 CS
-
16. Data: 2003-02-21 15:39:39
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
"ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message
news:b35g46$rgu$2@druid.ceti.com.pl...
> > może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
> dać
> > sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
>
> nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)
Nie 14 dni lecz "bez zwloki"
Boguslaw
-
17. Data: 2003-02-21 15:57:47
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
> Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
> grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
> mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
> badziewie.
Myslisz, ze karta graficzna z napisem "Made in China" kupiona w
"przyzwoitym" sklepie jest lepsza od tej z napisem "Made in China"
kupionej w zwyklym sklepie ? Przeciez i tak wszyscy zaopatruja sie w tym
samym miejscu. A jedynie traktowanie klienta w przypadku jakichs
klopotow moze tu byc jakims wskaznikiem jakosci sklepu. Co wiecej, duze
sklepy czesto traktuja klientow jak glupkow.
--
Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
18. Data: 2003-02-21 16:23:40
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
"KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
news:MPG.18c06ae12faa5056989699@news.tpi.pl...
> > Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
> > grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
> > mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
> > badziewie.
>
> Myslisz, ze karta graficzna z napisem "Made in China" kupiona w
> "przyzwoitym" sklepie jest lepsza od tej z napisem "Made in China"
> kupionej w zwyklym sklepie ? Przeciez i tak wszyscy zaopatruja sie w tym
> samym miejscu. A jedynie traktowanie klienta w przypadku jakichs
> klopotow moze tu byc jakims wskaznikiem jakosci sklepu. Co wiecej, duze
> sklepy czesto traktuja klientow jak glupkow.
Dlatego mowa o przyzwoitym, a nie o "przyzwoitym"i nie o duzym sklepie.
Poniewaz towar jest "z tego samego zrodla" trzeba kupowac tam, gdziemozna
sprawdzic,
lub zadwarantuja, ze do jutra (np) przyjma zwrot.
Boguslaw
-
19. Data: 2003-02-21 18:31:04
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
> > moze nie wyrazilem sie precyzyjnie, nie ma juz rekojmi w tym konkretnym
> > przypadku o ktorym rozmawiamy;
>
> ooo, a gdzie się doczytałeś daty zakupu? ;)
data zakupu nie ma znaczenia poniewaz, o ile mi wiadomo, nowe prawo nie
precyzuje, ze do towarow zakupionych przed wprowadzeniem nowych przepisow
stosuje sie prawo rekojmi, a wiec w tym konkretnym przypadku nalezy
reklamowac towar zgodnie z przepisami obowiazujacymi obecnie lub zgodnie z
warunkami gwarancyjnymi udzielonymi przez sprzedawce w momencie zakupu
-
20. Data: 2003-02-21 19:32:49
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
"ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message
news:b35g46$rgu$2@druid.ceti.com.pl...
> > może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
> dać
> > sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
>
> nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)
>
Właśnie, że od razu, tylko jeszcze trzeba poprawnie czytać zdanie. Możesz
_"od razu kazać"_, a nie kazać "od razu wymienić". Jeszcze jasniej -
kupujący jest uprawniony do zarządania wymiany od razu, a powinna ona
nastapić "bez zwłoki".
Pozdrawiam
--
Depi.