-
1. Data: 2003-02-19 15:56:02
Temat: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "[> MAK <]" <N...@p...pl>
Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....
A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
paragrafy.
Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....
Proszę o pomoc. Poważny problem! (konkretne paragrafy mile
widziane)
Mariusz Korodaj
m...@p...pl
-
2. Data: 2003-02-19 16:16:43
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "mario" <v...@i...pl>
> Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
> komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
> sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
> można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
> co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
> działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....
możesz powoływać się na niezgodność z umową, ale musisz potrafić
to udowodnić
> Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
> realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
> możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
> musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....
gwarancja a niezgodność to dwie sprawy
,m,
-
3. Data: 2003-02-19 16:29:27
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
> Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
> komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
> sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
> można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
> co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
> działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....
przysluguje Ci prawo zwrotu bez podawania przyczyny w przypadku sprzedazy
wysylkowej; jesli karte kupowales osobiscie to mozesz ja reklamowac wg
nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
(pamietaj ze nie ma juz rekojmi) taka reklamacja jest rozpatrywana przez
sprzedawce w trybie chyba 14 dni
>
> A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
> paragrafy.
przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)
>
> Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
> realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
> możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
> musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....
to zalezy od tego co masz w papierach; jesli gwarantem jest sprzedawca to u
sprzedawcy; jesli gwarantem jest producent to w autoryzowanych serwisach
producenta; zawsze mozesz wrocic do sprzedawcy powolujac sie na "niezgodnosc
z opisem" nawet w przypadku jesli masz juz podbita i podpisana gwarancje
producenta
na koniec dobra rada; nie awanturuj sie od razu i nie rzucaj paragrafami, o
ktore tu prosisz; sprawy reklamacji sprzetu komputerowego to delikatna
sprawa we wszystkich sklepach komputerowych duzych i malych; przepisy (w
szczegolnosci nowe) maja luki i sa nieprecyzyjne i zupelnie nie
przystosowane do branzy IT; porozmawiaj na spokojnie, przedstaw swoj problem
opisujac dokladnie swoja sytuacje, tak czesto udaje sie dojsc do konsensusu
pod warunkiem ze sprzedawca jest inteligentny i posiada odrobine dobrej woli
(wiem z autopsji)
pozdr. Wojtek
-
4. Data: 2003-02-19 22:39:13
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>
[> MAK <] wrote:
> Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
> komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
> sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
> można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
> co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
> działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....
Witaj.
Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
badziewie.
Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.
> Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
> realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
> możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
> musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....
Gdy kupujesz w powaznej firmie - nawet na gieldzie komputerowej sie
takie firmy zdazaja - to dostajesz gwarancje. Tam masz wyszczegolnione
ktora czesc komputerowa jest na gwarancji producenta (zwykle powyzej 1
roku) czy tez na zwyklej gwarancji sprzedawcy, i gdzie oddajesz do serwisu.
Jesli masz gwarancje producenta to jest ona czyms odrebnym (dokument)
niz gwarancja sprzedawcy i od razu powinienes ja dostac przy kupnie.
Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.
A tak na marginesie:
Juz zupelna glupota sprzedawcow jest dawanie gwarancji producenta z data
in blanco. Potem taki sprzet (uzywany) jest czesto sprzedawany na
gieldzie albo "po znajomosci" jako nowy, bo komus sie nie chcialo wpisac
daty.
Pozdroofki !
Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>
-
5. Data: 2003-02-20 11:05:41
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
"hal2000" <h...@p...onet.pl> wrote in message
news:b30bd9$nb2$1@nemesis.news.tpi.pl...
> > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
> nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
> (pamietaj ze nie ma juz rekojmi)
To nieprawda. Rekojmia dalej istnieje jak najbardziej. Jednynie do sprzedazy
konsumenckiej nie stosuje sie przepisów Kodeksu cywilnego a przepisy ustawy
o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, co jest de facto rekojmia,
ale o innym charakterze i sztywniejsza, niz ta zwykla.
> >
> > A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
> > paragrafy.
>
> przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)
>
http://www.rp.pl/prawo/doc/kon0916.html
Szczególnie art. 4.
Pozdrawiam
--
Depi.
-
6. Data: 2003-02-20 11:08:42
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
"Mackosa" <mackosa@wp._NOSPAM_.pl> wrote in message
news:3E540791.2050606@wp._NOSPAM_.pl...
>
>
> Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
> W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
> spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.
>
Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
Pozdrawiam
--
Depi.
-
7. Data: 2003-02-20 13:25:52
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b32cm9$lrk$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:
> Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
> może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
> sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
Faktycznie tak to wygląda....hmmm. Poprzednio była wyrazna klauzula dająca
wybór sprzedawcy. Teraz jej jakby nie ma.
--
Marcin
-
8. Data: 2003-02-20 17:30:13
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
Marcin Debowski wrote:
>>Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
>>może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
>>sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
>
>
> Faktycznie tak to wygląda....hmmm. Poprzednio była wyrazna klauzula dająca
> wybór sprzedawcy. Teraz jej jakby nie ma.
gdzie była? przy rękojmi wybór cały czas należał do kupującego
A czy przy nowej ustawie może żądać wymiany - teoretycznie tak, ale...
nadmierne koszty itd. - przecież tak naprawdę nie wiadomo co to pojęcie
oznacza
KG
-
9. Data: 2003-02-21 01:17:39
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:
> Marcin Debowski wrote:
> >>Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
>>>może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
>>>sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.
>> Faktycznie tak to wygląda....hmmm. Poprzednio była wyrazna klauzula dająca
>> wybór sprzedawcy. Teraz jej jakby nie ma.
>
> gdzie była? przy rękojmi wybór cały czas należał do kupującego
Art. 560. § 1.
> A czy przy nowej ustawie może żądać wymiany - teoretycznie tak, ale...
> nadmierne koszty itd. - przecież tak naprawdę nie wiadomo co to pojęcie
> oznacza
No też jestem ciekaw praktyki.
--
Marcin
-
10. Data: 2003-02-21 12:06:56
Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>
> > > Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
>
> > nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
> > (pamietaj ze nie ma juz rekojmi)
>
> To nieprawda. Rekojmia dalej istnieje jak najbardziej. Jednynie do
sprzedazy
> konsumenckiej nie stosuje sie przepisów Kodeksu cywilnego a przepisy
ustawy
> o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, co jest de facto
rekojmia,
> ale o innym charakterze i sztywniejsza, niz ta zwykla.
moze nie wyrazilem sie precyzyjnie, nie ma juz rekojmi w tym konkretnym
przypadku o ktorym rozmawiamy; nie mozna natomiast mowic (lub pisac :) ze
cos jest "de facto" rekojmia jesli nie jest...
pozdr/ Wojtek