  • 121. Data: 2007-07-17 09:20:49
    Temat: Re: Jak to jest z robieniem zdjęć?
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 10:53:41 +0200, JanKo napisał(a):

    > Z jakiego powodu? A swoim nagim dzieciom? A ogólnie, nagim ludziom? Poza
    > tym skąd taki debilny zwyczaj rozbierania bezbronnych (własnych czy
    > cudzych) dzieci do naga? W najlepszym wypadku prowadzi to do poparzenia
    > a ewentualnie może się skończyć rakiem skóry. Można to podciągnąć pod
    > usiłowanie zabójstwa.

    Co tam usiłowanie zabójstwa, sprowadzenie katastrofy w większym rozmiarze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 122. Data: 2007-07-17 09:57:35
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 10:58:13 +0200, JanKo napisał(a):

    > Rozbieranie własnych dzieci publicznie nie jest normalne. A jakby Cię
    > własna matka rozebrała do naga w środku miasta?

    To kwestia zwyczajów - nagie małe dziecko na plaży to akurat nie jest nic
    niezwykłego ani nad morzem, ani nad jeziorem, dla większości ludzi w
    Polsce, tak jak nie jest niczym niezwykłym karmienie noworodka piersią w
    parku czy wysiusianie małego dziecka pod krzaczkiem gdy brak toalet.
    I tak było zawsze (do tej pory śmieję się z dorosłej już siostrzenicy,
    z tego jak biegała po gospodarstwie moich rodziców tylko w chusteczce
    na głowie dziecięciem będąc ;-) )
    Dopiero ostatnie nagonki i terroryzm siany przez bulwarowe gazetki
    spowodowały że ludzie zaczynają się bać - sami nie wiedzą czego...
    Niedawno żona się dziwiła, że jak się uśmiechnęliśmy do jakiegoś dziecka
    w wózku na poczcie, to jego matka popatrzyła na nas jakbyśmy z siekierą
    latali (to powód dla którego żałuję że się przeprowadziliśmy do miasta
    - na wsiach nie uśmiechnąć się do dziecka w wózku to obraza i podejrzenie
    że jesteśmy mruki i ponuraki).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 123. Data: 2007-07-17 10:16:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 11:17:03 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tak samo, jak ja mogę sobie nie życzyć, żebyś odpisywał na moje
    > wypowiedzi.

    Zrozum wreszcie: jeśli dowiedziesz, że odpisywanie na Twoje posty godzi w
    jakieś Twe dobro osobiste i uda Ci się to powiązać przed sądem z
    konstrukcją art. 23 i 24 kc to być może sąd wyda taki wyrok. Podobnie
    jest z sytuacją kiedy ktoś jest fotografowany bez swojej woli.
    Przy czym sądzę, że ten drugi miałby znacznie łatwiejsze zadanie
    (wszystko jednak zależy od okoliczności itd.)

  • 124. Data: 2007-07-17 10:17:36
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 11:19:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Cieszę się, że wreszcie zaczynasz rozpoznawać _swoje_ problemy
    > psychiczne, drogi "łepku".

    Nee, to nie o mnie ;-) ja prawd objawionych nie miewam, miewam nawet
    wątpliwości na tej grupie i daję się czasem przekonać.
    Jest to wynikiem doświadczenia, także życiowego. Czego nawiedzonym
    amiszom raczej brak.

  • 125. Data: 2007-07-17 10:21:20
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...inv> napisał w wiadomości
    > Piotr Wojcicki nadaje:

    > Z jakiego powodu? A swoim nagim dzieciom? A ogólnie, nagim ludziom? Poza
    > tym skąd taki debilny zwyczaj rozbierania bezbronnych (własnych czy
    > cudzych) dzieci do naga?

    One sie takie urodzily... skad taki debilny zwyczaj zeby wkladac dziecko w
    jakis worek szmaciany? :)

  • 126. Data: 2007-07-17 11:22:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    FlashT wrote:

    > One sie takie urodzily... skad taki debilny zwyczaj zeby wkladac dziecko
    > w jakis worek szmaciany? :)

    Kwestia przesądów i pewnej hipokryzji - w takiej np. Amazonii dzieciaki
    (i nie tylko) ganiają przeważnie na golasa i nikomu się to z seksem nie
    kojarzy.

    Ja tam twardo stoję na stanowisku, że jeśli ktoś sie awanturuje bo
    wydaje mu się to "nieprzyzwoite" to tylko z powodu... "nieprzyzwoitych"
    myśli powstających w głowie samego awanturującego się świętoszka (swoją
    drogą "Świętoszek" doskonale charakteryzuje tego typu ludzi ;) )

  • 127. Data: 2007-07-17 11:41:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > konstrukcją art. 23 i 24 kc to być może sąd wyda taki wyrok. Podobnie
    > jest z sytuacją kiedy ktoś jest fotografowany bez swojej woli.

    Jeśli czynność (fotografowanie) jest bezprawna. Jest?

    > Przy czym sądzę, że ten drugi miałby znacznie łatwiejsze zadanie
    > (wszystko jednak zależy od okoliczności itd.)

    Zauważ, że te same paragrafy chronią też fotografie - twórczość
    artystyczna jest wymieniona.

  • 128. Data: 2007-07-17 11:42:16
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 17.07.2007, o godzinie 10.53.41, na pl.soc.prawo, JanKo napisał(a):

    > Z jakiego powodu?

    Z powodu psychozy - źle to czy dobrze, to temat na następną dyskusję.
    Propozycje przejścia się po plaży i pofotografowania biegających brzdąców
    już były więc nie będę ich powtarzał. Zresztą tytułowy post już pokazuje
    jak się patrzy na takich pstrykaczy (kwestia prawna już odpadła w
    przedbiegach więc teraz leci dyskusja na poziomie psychologii) -
    podejrzanie.

    > A swoim nagim dzieciom?

    _Może_ być podejrzane. Jednak na rodziców patrzy się odrobinę inaczej niż
    na obcych.
    Niektórzy porównują dzieci z dorosłymi ("A jakby Cię
    własna matka rozebrała do naga w środku miasta?" - no tak... pytanie więc
    można się wykręcać, że to nie sugestia, a jedynie chęć dowiedzenia się co
    myśli adwersarza... ;) ), ale spróbuj zrobić sesję pornograficzną z dziećmi
    jako głównymi aktorami to wtedy pogadamy. Po prostu to co bulwersuje w
    przypadku dzieci nie jest bulwersujące w przypadku dorosłych. A i odwrotnie
    też bywa (karmienie piersią). Nie ma sensu porównywać tak nieprzystających
    rzeczy, bo będziemy dochodzili do absurdów. Dzieci to dzieci - dorośli to
    dorośli i chyba lepiej tak to zostawić.

    > A ogólnie, nagim ludziom? Poza
    > tym skąd taki debilny zwyczaj rozbierania bezbronnych (własnych czy
    > cudzych) dzieci do naga?

    Ze zwyczajami tak już jest, że nie trzeba wiedzieć skąd się wzięły, żeby
    funkcjonowały.

    > W najlepszym wypadku prowadzi to do poparzenia
    > a ewentualnie może się skończyć rakiem skóry.

    Sugerujesz, że dziecko w majtkach czy pieluszce (nie nazwiesz go już nagim
    przecież) nie jest narażone na promienie UV? Sam po plaży chodzisz ubrany
    tak, żeby słońce Cię nie łapało? (tak, to pytania retoryczne) BTW kremy z
    filtrem nie są dzisiaj towarem deficytowym.

    > Można to podciągnąć pod
    > usiłowanie zabójstwa.

    Eksterminację rodzaju ludzkiego!

    Ależ piękny flejm.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 129. Data: 2007-07-17 11:56:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:41:38 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jeśli czynność (fotografowanie) jest bezprawna. Jest?

    Może być - i nie chodzi o bezprawność w rozumieniu prawnokarnym - bo to
    nie jest takie proste, że trzeba złamać jakiś zakaz.
    Zwróć uwagę na szereg spraw o quasi-zniesławienia, gdzie żadna ze stron
    nie odwołuje się do aspektu karnego sprawy (vide ostatnia sprawa
    Macierewicza).

    > Zauważ, że te same paragrafy chronią też fotografie - twórczość
    > artystyczna jest wymieniona.

    No to masz konflikt norm i konflikt dóbr. O ile "proces pstrykania"
    będzie w rozumieniu tego przepisu twórczością artystyczną.

  • 130. Data: 2007-07-17 12:02:57
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 13.07.2007, o godzinie 20.05.26, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Insynuacjami? Usiłuję zboczeńcowi wytłumaczyć, że zbereźne skojarzenia
    > (fotografowanie i seks) to tkwią w jego głowie - a nie w np. aparacie
    > fotograficznym.

    Czy przypadkiem nie Ty jesteś w szponach tej "projekcji", na którą tak się
    powoływałeś?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*