  • 91. Data: 2010-01-04 18:02:08
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-04 18:55, Eli pisze:
    > I kto tu powinien iść do pierdla? :P

    To tak jakby "groźby karalne" ;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 92. Data: 2010-01-04 19:05:20
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomaszek pisze:

    > To tak jakby "groźby karalne" ;)

    Niedawno pewien raper powiedział "na mój koszt".
    Karalne. Ale promo poszło...

    Na dobry początek.

    --
    Łukasz Bąk

  • 93. Data: 2010-01-04 19:07:59
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomaszek pisze:

    > Napisz co to za zespół? Jakieś www?

    Kurcze, gdzieś się tu mi popolemizowało na temat
    anonimowości w sieci. Ponoć to nie choroba więc będę
    zdrowo milczał. ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 94. Data: 2010-01-04 20:42:46
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno nie to, że zaczęli do nich ludzie chodzić na koncerty

    Zgroza... Udajesz tępego czy jesteś naprawdę? Microsoft zyskał na piractwie,
    bo upraszczając sprawę większość programów jest pod Windowsa i firmy go
    legalnie kupują (bo firmy muszą mieć legalne programy i da się to
    wyegzekwować, w przeciwieństwie do Kowalskiego). I muzyk też może zyskać na
    rozpowszechnieniu jego twórczości - ściągane MP3 to dziś coś w rodzaju
    dawnego radia.

    --
    pzdr, Eli

  • 95. Data: 2010-01-04 20:46:04
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Niedawno pewien raper powiedział "na mój koszt".
    > Karalne. Ale promo poszło...
    >
    > Na dobry początek.

    Ale właściwie to podoba mi się sposób, w jaki załatwiasz sprawę. Jak chcesz
    bronić swojej twórczości, to wynajmij sobie karków żeby obili "ściągacza".
    Bo wymagając od policji i sądów obrony Twoich urojonych zysków (co i tak
    jest niemożliwe bo musieliby wchodzić po kolei do wszystkich domów w Polsce
    i u większości pewnie coś by się znalazło), marnujesz prawdziwe pieniądze
    pozostałych ludzi. I odciągasz ich od ważniejszej roboty.

    --
    pzdr, Eli

  • 96. Data: 2010-01-04 23:14:00
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-01-04 13:23, Tomaszek pisze:
> [...]
    tml?ticaid=6965f

    > tu masz działający link bo tamten coś się nie ładuje, albo mi Peer Block
    > reklamy i flashe wycina za mocno;)
    >
    > http://film.onet.pl/seriale/11609,2018597,wiadomosc.
    html

    > Tylko tu jest inna sytuacja, gościa zakłada własną stronę, ładuje całe
    > pliki na serwer ( pewnie jakiś publiczny serwer typu rapid ), robi to
    > pewnie ze stałego publicznego IP.
    >
    > Cóż, osiołków nie brakuje jak widać;)

    O nie zamieszczał tych plików tylko kody, które pozwalały na rozkodowanie
    filmów zabezpieczonych przed nie autoryzowanym odtwarzaniem.

  • 97. Data: 2010-01-05 11:53:46
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Eli pisze:
> [...]
    > wszystkich domów w Polsce i u większości pewnie coś by się znalazło),
    > marnujesz prawdziwe pieniądze pozostałych ludzi. I odciągasz ich od

    Cholera, tylko nie przenośmy tego na inne platformy prawa i
    sprawiedliwości mimo iż wielu by chciało tak rozwiązywać problemy.
    Raczej powiedział bym, że ten pomysł to produkt "wyłącznie do celów
    kolekcjonerskich". ;)

    Takich ekonomicznych powiązań jest w przyrodzie sporo i postrzegane
    są bardzo relatywnie. Już offtopując nieco to jest rozwiązanie
    ale nie na dzisiaj. Z branży musiał by wylecieć wyraz - korporacja.

    A co jest urojone czy nie urojone? No nie wiem. Spróbuj żyć z tego
    co wytworzysz wyłącznie pracą swoich rąk to zobaczysz jak wiele
    cyferek staje się prawdziwych.

    --
    Łukasz Bąk

  • 98. Data: 2010-01-05 12:10:29
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Eli pisze:
    > I muzyk też może
    > zyskać na rozpowszechnieniu jego twórczości - ściągane MP3 to dziś coś w
    > rodzaju dawnego radia.

    Nie żebym wtrącał się wszędzie gdzie powiesz wyraz muzyk. ;) Wybacz, ale
    porównanie wydaje mi się nietrafione. Radio funkcjonuje lepiej niż
    kiedyś. Internet umożliwił sporo w tym temacie. To raz. Dwa - mp3 to
    bardziej dawna kaseta z taśmą magnetyczną w środku.

    Rozgłos takim sposobem promowania zyskuje się najczęściej w dość
    wąskich kręgach. Uzysk z tego jest niewielki. Jako ciekawostkę polecam
    przyjrzeć się promocji płyty "in rainbow" brytyjskiego zespołu
    Radiohead. Płyta po nagraniu była możliwa do ściągnięcia w mp3 za
    darmo. Względnie była notka aby "co łaska" wrzucić na konto. Na dzień
    dzisiejszy płyta jest dostępna tylko na półce. Marketingowa porażka.
    Pieniądze zaczęły sie pojawiać po tym jak płyta była już w sklepie.
    Okres promocyjny częściowo wiązał sie z trasą koncertową więc pozornie
    zysk był. (źródło - zasłyszany wywiad z muzykami, więc nie wiem
    czy wymierne zdanie mając na uwadze kto zarabia na marketingu ;) )

    --
    Łukasz Bąk

  • 99. Data: 2010-01-05 14:29:07
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    > kiedyś. Internet umożliwił sporo w tym temacie. To raz. Dwa - mp3 to
    > bardziej dawna kaseta z taśmą magnetyczną w środku.

    Właśnie o to chodzi. W internecie masz taki wybór stacji radiowych, że w
    zasadzie słuchasz czego chcesz. W serwisach typu wrzuta czy youtube też
    znajdziesz sporo muzyki. W zasadzie każdy kto ma dostęp do internetu może
    słuchać całymi dniami tego co lubi bez ściągania tych mp3. A jak nie ma
    dostępu to sobie przyniesie mp3 na pendraczku od kolegi i co mu zrobisz?
    Dlatego uważam, że skuteczne ganianie gówniarzy za ściąganie mp3 jest
    dzisiaj, w Polsce i za rozsądną cenę niemożliwe i pozbawione większego
    sensu. Chyba żeby każdy miał kamerę w domu i zatrudnić połowę Polaków do
    obserwacji drugiej połowy i na odwrót.

    Myślę, że cały internet zastępuje dawne radio, zarówno internetowe stacje
    radiowe, jak też youtube i mp3. A płyta CD to taki gadżet dla kolekcjonerów,
    niczym płyta winylowa. ;)

> [...]
    > zysk był. (źródło - zasłyszany wywiad z muzykami, więc nie wiem
    > czy wymierne zdanie mając na uwadze kto zarabia na marketingu ;) )

    To dla równowagi podaj też przykłady zespołów orżniętych przez wytwórnie,
    które zapłaciły im grosze albo nic mimo sprzedania dużej ilości płyt...
    Nieraz fani wydają kupę forsy, bo ceny płyt są z kosmosu, a niewiele z tej
    forsy idzie tak naprawdę do autora muzyki.

    --
    pzdr, Eli

  • 100. Data: 2010-01-05 14:31:44
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]
    >
    > A co jest urojone czy nie urojone? No nie wiem. Spróbuj żyć z tego
    > co wytworzysz wyłącznie pracą swoich rąk to zobaczysz jak wiele

    Cóż, powiem może dość brutalnie. Da radę żyć z tego co wytworzy się pracą
    swoich rąk. Jeżeli budujesz domy, pieczesz chleb, robisz meble albo
    samochody, to da. A muzyka to taki twór dość ulotny jak widać. Pewnie że
    ciężko się przebić, pewnie wielu zdolnych twóców nie słyszeliśmy i nie
    usłyszymy bo nie udało im się wypromować.

    I wcale nie namawiam tutaj nikogo do ściągania ani do udostępniania, póki
    nie jest to legalne to nie wolno i już. Natomiast uważam, że walka z tym
    procederem nie przyniesie dobrych efektów.

    --
    pzdr, Eli