  • 1. Data: 2004-06-13 09:46:13
    Temat: Jak to jest...
    Od: hahah <h...@h...aha>

    Tworze dokumenty na swoim komputerze za pomoca specjalnego programu,
    ktory duzo kosztuje. Jest to niestety pirat. Efekty mojej pracy sa
    widoczne dla bardzo wielu osob. Teoretycznie ten sam dokument moze robic
    "recznie" ale pozniejsze udowodnienie, ze samodzielnie tworze
    skomplikowane pliki 200 kb jest raczej niemozliwe. Program pozwala
    odwalic lwia czesc pracy. Czy jest w Polsce jeakis przepis prawy mowiacy
    np o tym, ze jesli umieszczamy na swojej stronie plik Worda (DOC) to
    musimy posiadac Worda? Czy jesli komus sprzedajemy ten plik DOC do
    odtwarzania publicznego to rowniez musimy wyklazac sie, np na fakturze
    posiadaniem Worda?

    Dziekuje za odpoiwedz i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-06-13 10:45:08
    Temat: Re: Jak to jest...
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]
    :

    www.openoffice.pl
    za darmo mozesz sciagnac doskonaly pakiet.

    Mozesz tworzyc i wczytywac pliki worda , od starych formatow po te z office
    XP.
    Mozesz rowniez zapisywac jako PDF.

    Jezeli nie korzystasz z kreatorow i gotowych dokumentow ktore sa dostepne w
    wordzie to
    przesiadz sie na OO, jest super.

    I wizualnie wersja 1.1 jest poprawiona, (ladne przyciski, menu i szybciej
    dzial- pomijajac
    dodatkowe funkcje)

    P.

  • 3. Data: 2004-06-13 11:39:15
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "hahah" <h...@h...aha> napisał w wiadomości

    > Czy jest w Polsce jeakis przepis prawy mowiacy
    > np o tym, ze jesli umieszczamy na swojej stronie plik Worda (DOC) to
    > musimy posiadac Worda?

    Nie ma. Ale plik w formacie *.doc zawiera w sobie niewidoczne na 1 rzut
    lamerskiego oka informacje, jakim programem zostal utworzony. Jesli
    Staroffice np. to OK. Ale jesli za pomoca Worda - to bedzie widoczne.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-06-13 13:08:10
    Od: hahah <h...@h...aha>

    Fajnie, ale tu nie chodzi o DOC.

  • 5. Data: 2004-06-13 13:31:08
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Fajnie, ale tu nie chodzi o DOC.

    a jaki? Jest mnostwo oporogramowanie openSource moze akurat trafisz.

    A najlepiej poszukaj tu: sourceforge.net

    P.

  • 6. Data: 2004-06-13 19:32:11
    Od: hahah <h...@h...aha>

    Layout jest tak specyficzny, ze kojarzy sie jednoznacznie. Nie wnkajmy
    tutaj w zastepniki. Chce z czasem kupic to oprogramowanie, jednak chce
    wiedziec czy jest to konieczne? Czy musze miec program, jesli jestem
    posiadaczem tylko pliku o tym formacie?

    Wiadomość napisana przez: Przemyslaw Rokicki:

  • 7. Data: 2004-06-13 20:08:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Layout jest tak specyficzny, ze kojarzy sie jednoznacznie. Nie wnkajmy
    > tutaj w zastepniki.
    Jest tak np. w przypadku notatorów muzycznych (edytorów do składu nut).
    Jeśli to podobny przypadek, to jak wcześniej pisał Przemysław Rokicki pewnym
    rozwiązaniem jest udostępnianie plików w formacie pdf.
    Plik taki można zabezpieczyć (włącznie z uniemożliwieniem drukowania,
    kopiowania jego fragmentów itp.), a ponadto nie jest on powiązany z żadną
    konkretną aplikacją ani platformą systemową.

    > Chce z czasem kupic to oprogramowanie, jednak chce
    > wiedziec czy jest to konieczne? Czy musze miec program, jesli jestem
    > posiadaczem tylko pliku o tym formacie?
    Jeśli tylko posiadaczem pliku to nie. Jeśli chcesz takie pliki tworzyć, to -
    oczywiście - tak.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte