  • 1. Data: 2005-05-12 13:49:54
    Temat: Jak to dalej rozegrać ?
    Od: "R_65" <Robert_65@BEZ_TEGO.poczta.fm>

    Witam
    Mam pewien problem a jako że nie jestem biegły w prawie to zwracam się do
    mądrych "głów" z tej grupy o pomoc.
    Dla pewnej firmy napisałem system zarządzania bazą danych oraz serwis www.
    Po zakończeniu pewnego etapu prac( w pażdzierniku 2004 system był już gotowy
    do testowania i został wraz ze współpracująca z nim stroną zainstalowany na
    serwerze) zwróciłem się do przedstawiciela tej firmy o przygotowanie jakiejś
    umowy odnośnie wykonanej przeze mnie uslugi. W dn. 1.12.2004 otrzymałem do
    podpisania umowę, podpisaną przez szefa firmy, której jednak po
    konsultacjach z osobami obeznanymi troche z prawem nie podpisałem. Powodem
    odmowy podpisania ww umowy było takie jej sformułowanie wg firma chciała
    mnie zrobić w tzw "bambuko itp,itd.". W wyniku zaistniałej sytuacji
    przedstawiciel firmy zadeklarował iż zostanie sporządzona nowa umowa z
    sugerowanymi przeze mnie zmianami. Do chwili obecnej umowa ta nie zostala mi
    przedstawiona.
    Pod koniec kwietnia 2005 poinformowałem ww firmę że jeśli do 1 maja nie
    otrzymam wiążącej odpowiedzi co do umowy i dalszej współpracy będę zmuszony
    usunąć wszystkie skrypty będące mojego autorstwa z serwera.
    Tak też się stało i w dn. 04.05.2005 usunąłem wszystkie bliki będące mojego
    autorstwa.
    W dn.8maja2005 stwierdziłem że kolesie mieli przygotowaną kopię i ponownie
    sobie wgrali system na serwer. Jednak pozmieniali hasła dostępowe do serwera
    a na stronie wykasowana jest informacja że prawa autorskie należą do mnie.
    czy ktoś z szanownych grupowiczów może mi podpowiedzieć ew pomóc w
    rozwiązaniu problemu.
    Nadmienię iż firma dla której usługa była wykonana sama wyceniła system na
    ponad 6000zł.
    Pozdrwaiam i czekam na odp.

  • 2. Data: 2005-05-12 20:43:05
    Temat: Re: Jak to dalej rozegrać ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "R_65" <Robert_65@BEZ_TEGO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Dla pewnej firmy napisałem system zarządzania bazą danych oraz serwis www.
    ..
> [...]
    > rozwiązaniu problemu.
    > Nadmienię iż firma dla której usługa była wykonana sama wyceniła system na

    Tak to jest z tymi jezykami skryptowymi :-(

    Jedyna mozliwosc to sprawa w sadzie, ktora im wytoczysz i pewnie pojda na
    ugode i ci zaplaca...chyba ze beda twardzi, ale nie sadze bo wtedy musieliby
    w sadzie skladac falszywe zeznania za co grozi juz duzo powazniejsza kara.

    Sam jestem programmerem i na twoim miejscu (6000 PLN) to bym wytoczyl
    sprawe.
    Jaki paragraf, etc. to ci nie pomoge bo sie nie znam, ale sadze, tak jak juz
    wspominalem, ze jesli tam jest duzo kodu, na ktorym sie nie za bardzo znaja,
    to do procesu wcale nie dojdzie.

    Musisz byc stanowczy do konca i tyle.Na pewno zaplaca. Powodzenia!

    pifpaf

  • 3. Data: 2005-05-12 21:03:19
    Od: lukasz sczygiel <g...@n...tw>

    R_65 napisał(a):
    [ciach]
    Ja tez sie tak nacialem. Nie na tyle kasy ale jednak.
    Jesli mozesz to na przyszlosc zabezpieczaj swoje programy/skrypty.
    Najlepiej w kilku miejscach. Tak aby kazda kopia dzialala tylko kilka
    dni. A po otrzymaniu zaplaty podaruj im kopie skryptow/programu bez
    zabezpieczenia.
    Ale teraz to chyba juz sam wiesz.

  • 4. Data: 2005-05-12 21:23:34
    Od: "Czarny" <c...@p...pl>