  • 61. Data: 2007-11-07 21:13:55
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:

    > o`rety <o`rety@pl.pl> writes:
    >
    > [...]
    >

    > Teraz pytasz o coś zupełnie innego. Zapewne chodzi raczej o to, kto
    > jest _odpowiedzialny_ za umieszczenie utworu pod konkretnym adresem.

    o to mi chodzilo, chyba zle sie wyrazilem wczesniej, sorki

  • 62. Data: 2007-11-07 22:24:02
    Temat: Re: Jak sprawdzi do kogo nale y strona www
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.11.2007 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > W takim razie jak mialo by brzmiec oskarzenie? Z jakiego paragrafu? Bo
    > poki co starasz sie dac do zrozumienia ze publiczna impreza nie jest
    > publicna impreza wiec Musze sie spytac bioracych udzial o zgode.

    Upewnie się tylko, bo Gotfryd zasugerował, że być moze piszemy o 2ch
    różnych rzeczach: uważasz, że takie zdjęcia ludzi z imprezy publicznej
    można publikować, tak?

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2007-11-08 00:43:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    o`rety wrote:

    > Czy prawo nie chroni przed taką hipotetyczną sytuacją: podchodzi do was
    > fotograf na ulicy, robi fotę i odchodzi bez słowa. Potem zupełnie

    Nie.

    > przypadkowo napotykasz swoją podobiznę w necie, delikatnie zretuszowaną
    > z podpisem: "elektorat somoobrony/LPRu/etc" albo: "oto człek popierający
    > takąataką religię/ideę/partię polityczną"

    Tak.

    > Zwykła przyzwoitość nakazywałaby, żeby spytać czy zdjęcia danej osoby
    > można zamieścić w miejscu publicznym.

    Kiedyś robiłem zdjęcia hali dworcowej... Masz jakiś pomysł na odszukanie
    wszystkich ludzi na zdjęciu i uzyskanie od nich jakiegoś "zezwolenia"? ;)

  • 64. Data: 2007-11-08 00:44:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > Jeżeli podchodzi i robi *nam* zdjęcie - prawo nas chroni przed czymś takim.

    Nie wprowadzaj w błąd - ochrona jest przed publikacją zdjęcia, a nie
    jego zrobieniem.

  • 65. Data: 2007-11-08 02:43:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie wprowadzaj w błąd - ochrona jest przed publikacją zdjęcia, a nie
    > jego zrobieniem.

    Rany, następny który czyta jedno zdanie :).

    Nie wprowadzam w błąd. Nie piszę o ochronie przed zrobieniem zdjęcia, tylko
    o ochronie przed "taką hipotetyczną sytuacją", czyli zrobieniem zdjęcia *i*
    jego publikacją.

    p. m.

  • 66. Data: 2007-11-08 08:30:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 7, 11:24 pm, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Upewnie się tylko, bo Gotfryd zasugerował, że być moze piszemy o 2ch
    > różnych rzeczach: uważasz, że takie zdjęcia ludzi z imprezy publicznej
> [...]

    Tak.Uwazam ze moge opublikowac zdjecie z XIV zlotu kolekcjonerow
    pokemonow. ze moge opublikowac zdjecia z imprezy gdize robilem zdjecia
    calej sali. Ale z checia sie dowiem dlaczego bym nie mogl.

  • 67. Data: 2007-11-08 09:42:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.11.2007 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > Tak.Uwazam ze moge opublikowac zdjecie z XIV zlotu kolekcjonerow
    > pokemonow. ze moge opublikowac zdjecia z imprezy gdize robilem zdjecia
    > calej sali. Ale z checia sie dowiem dlaczego bym nie mogl.

    No padło już w tej dyskusji: ochrona wizerunku. ". Zezwolenia nie wymaga
    rozpowszechnianie wizerunku:[..] 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół
    całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza."

    Istotny fragment to "osoby stanowiącej szczegół całości". Nie fragment,
    nie element a szczegół. W 99% przypadkach zdjęcie osoby biorącej udział
    ukazuje ją nie jako szczegół. Szczegół całości to np. zdjęcie osoby w
    tłumie na koncercie w otoczeniu 100 osób.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2007-11-08 10:25:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 8, 10:42 am, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
> [...]
    > ukazuje ją nie jako szczegół. Szczegół całości to np. zdjęcie osoby w
    > tłumie na koncercie w otoczeniu 100 osób.

    Mialem nadzieje ze bedzie to troche bardziej precyzyjnie wyjasnione.
    Bo nadal mam watpliwosci. Co jesli osoba jest szczegolem bo robilem
    zdjecie np. DJ-owi (za jego zgoda itp.) i on jest centralna postacia
    dobrze oswietlony ale jest kilka osob ponizej, zadymionych romazanych
    ale mozna rozpoznac twarze. I co bedzie biegly powolywaniy dla
    ustalenia czy w zdjeciu A osoba jest szczegolem czy tez nie bo jest w
    7& elementem zdjecia a na zdjeciu B szczegolem na pewno nie jest bo to
    tylko 3%? Poza tym przy ilosci ludzi ktorzy robia zdjecia na imprezach
    wydaje mi sie ze latwiejsze bylo by gdybym podszedl do fotografujacego
    i powiedzial ze sobie siebie nie zycze.

  • 69. Data: 2007-11-08 11:03:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.11.2007 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > Mialem nadzieje ze bedzie to troche bardziej precyzyjnie wyjasnione.

    Nie da się jak w wielu przypadkach z obszaru prawa autorskiego i okolic.

> [...]
    > ustalenia czy w zdjeciu A osoba jest szczegolem czy tez nie bo jest w
    > 7& elementem zdjecia a na zdjeciu B szczegolem na pewno nie jest bo to

    Dokłanie tak, z tym że nie sądze aby miał zastosowanie jakikolwiek system
    procentowy.

    > tylko 3%? Poza tym przy ilosci ludzi ktorzy robia zdjecia na imprezach
    > wydaje mi sie ze latwiejsze bylo by gdybym podszedl do fotografujacego
    > i powiedzial ze sobie siebie nie zycze.

    Nie wiem czy byłoby łatwiejsze - np. kwestie dowodowe (że się
    poinformowało), ograniczenia prawa fotografa do uwieczniania tych osób
    które sobie tego życzą (Ty się nie zgadzasz, a 10 innych osób na parkiecie
    wręcz się domaga) itp. MZ rozsądniej jest jak jest z zakazem
    rozpowszechniania. W końcu nikt nie zabrania wystawienia na www jako takim
    a tylko na publicznie dostępnym.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2007-11-08 11:44:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 8, 12:03 pm, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > wręcz się domaga) itp. MZ rozsądniej jest jak jest z zakazem
    > rozpowszechniania. W końcu nikt nie zabrania wystawienia na www jako takim

    Tylko teraz co jest publicznie dostepnym www? czy takie na ktorym nie
    trzeba miec konta zeby ogladac zdjecia czy takie na ktorym trzeba miec
    konto ale ma weryfikacji? Poza tym jest wlasnie ten problem z tymi co
    chca i co nie chca. robie zdjecie tym 10 osobom i ktos mi wejdzie w
    kadr. Oczywisice moge go zamazac czy wyciac ale moge przeciez
    stwierdzic ze jednak jest za slabo widoczny, niedoswietlony i w
    dodatku w tle na 3 planie. A on uzna ze ma charakterystyczne spodnie i
    po tym go dziewczyna poznala ze calowac sie z jakas inna.