  • 31. Data: 2007-11-05 20:31:02
    Temat: Re: Jak sprawdzi do kogo nale y strona www
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Proste, efektywne ale zupełnie niepotrzebne.
    >
    > p. m.

    Czy prawo nie chroni przed taką hipotetyczną sytuacją: podchodzi do was
    fotograf na ulicy, robi fotę i odchodzi bez słowa. Potem zupełnie
    przypadkowo napotykasz swoją podobiznę w necie, delikatnie zretuszowaną
    z podpisem: "elektorat somoobrony/LPRu/etc" albo: "oto człek popierający
    takąataką religię/ideę/partię polityczną"

    Zwykła przyzwoitość nakazywałaby, żeby spytać czy zdjęcia danej osoby
    można zamieścić w miejscu publicznym.

    PS ustaliliśmy właściciela domeny - poszły maile z prośbą o usunięcie
    zdjęć ze strony, bo osoby na tych zdjęciach będące nie życzą sobie, by w
    jakikolwiek sposób identyfikowano ich z tą stroną itd
    czekamy na odpowiedź

    pozdr

  • 32. Data: 2007-11-05 20:32:56
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy strona www
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Piotr Kubiak napisał:

    > To strasznie ciekawe co piszesz... Powiedz jeszcze, że może tą stronę
    > zabrać ze sobą na wakacje :) Strona to nie jest *rzecz*, tylko utwór! A
    > to co widzisz w przeglądarce, podpada IMHO pod "egzemplarz".

    ok, sprawdziliśmy kto jest właścicielem danej domeny/adresu www pod
    którym znajdują się materiały nas interesujące :)
    (wiem, nie znam się na tym)

    pozdr

  • 33. Data: 2007-11-05 20:48:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    o`rety wrote:
    [...]
> [...]
    > z podpisem: "elektorat somoobrony/LPRu/etc" albo: "oto człek popierający
    > takąataką religię/ideę/partię polityczną"

    Jeżeli podchodzi i robi *nam* zdjęcie - prawo nas chroni przed czymś takim.

    Jeżeli robi zdjęcie ludziom na ulicy, a my przypadkowo jesteśmy w kadrze
    jako tło/tłum- nie.

    p. m.

  • 34. Data: 2007-11-05 21:56:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.11.2007 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:

    > Ja i znajomi krolika. My jako spoleczenstwo ustalalismy poprzez
    > naszych przedstawicieli w demokratycznym glosowaniu ze tak ma byc.

    To chyba coś wam nie wyszło o czym mozecie się boleśnie przekonać
    bezkrytycznie publikując różne zdjęcia z imprez.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2007-11-05 21:59:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.11.2007 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
    > Jeżeli robi zdjęcie ludziom na ulicy, a my przypadkowo jesteśmy w kadrze
    > jako tło/tłum- nie.

    Przypadkowość nie ma nic do rzeczy :)

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2007-11-05 22:03:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Rozumiem, że się przejęzyczyłeś i chciałeś napisać
    > autorów. Właściciela to może mieć utrwalony egzemplarz utworu.
    > Utwór ma autora!

    Jest rozróżnienie pomiędzy autorskimi prawami majątkowymi i autorskimi
    prawami osobistymi. Na myśli miałem właściciela, czyli tego, do kogo
    należą autorskie prawa majątkowe. Autorem jest ten, do kogo należą
    osobiste prawa autorskie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 37. Data: 2007-11-05 22:08:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > To strasznie ciekawe co piszesz... Powiedz jeszcze, że może tą stronę
    > zabrać ze sobą na wakacje :) Strona to nie jest *rzecz*, tylko utwór!

    Ja przyjąłem, że omawiana strona WWW stanowi utwór a pytającemu chodzi
    o właściciela autorskich praw majątkowych do tego utworu.

  • 38. Data: 2007-11-05 22:11:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    o`rety <o`rety@pl.pl> writes:

    [...]

    > ok, sprawdziliśmy kto jest właścicielem danej domeny/adresu www pod
    > którym znajdują się materiały nas interesujące :)

    Teraz pytasz o coś zupełnie innego. Zapewne chodzi raczej o to, kto
    jest _odpowiedzialny_ za umieszczenie utworu pod konkretnym adresem.

  • 39. Data: 2007-11-05 22:20:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    o`rety <o`rety@pl.pl> writes:

    [...]

> [...]
    >
    > Zwykła przyzwoitość nakazywałaby, żeby spytać czy zdjęcia danej
    > osoby można zamieścić w miejscu publicznym.

    O to mi właśnie chodziło kiedy pisałem o akredytacji i szablonach
    umów o zezwoleniu na publikację wizerunku.

> [...]
    > usunięcie zdjęć ze strony, bo osoby na tych zdjęciach będące nie
    > życzą sobie, by w jakikolwiek sposób identyfikowano ich z tą stroną

    Ale te osoby mogą domagać się odszkodowania. Jeśli zdjęcia zostały na
    dodatek opatrzone oszczerczym opisem, to tym bardziej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 40. Data: 2007-11-05 22:21:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    [...]

    > Jeżeli podchodzi i robi *nam* zdjęcie - prawo nas chroni przed czymś
    > takim.

    Zdaje się, że jedynie przed rozpowszechnianiem takich zdjęć.