  • 11. Data: 2008-04-29 14:19:14
    Temat: Re: Jak sporządzić opinię sądową?
    Od: Michał Mech <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 16:06, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Nie wiem, ogólnie to raczej będzie bez znaczenia.
    > Czego ma dotyczyć ta 'opinia'?

    Opinia miałaby dotyczyć technicznych kwestii wykonania strony WWW.
    Zostałem poproszony o opinie ponieważ osoba, która mnie o to poprosiła
    nie posiada na tyle wiedzy technicznej żeby samemu zakwestionować
    rzetelność wykonanego dla niej produktu.

    > To prościej po prostu zawnioskować o powołanie biegłego.

    No tak, w kontekście tego co mówisz faktycznie moja pomoc na nic tutaj
    się zdaje, bo nawet nie będzie miała szansy zaistnieć. Wynika z tego,
    że najlepiej przyjść na rozprawę i z marszu jako pierwszy wniosek
    poprosić o powołanie biegłego?
    Co w sytuacji kiedy sąd uzna, że nie ma potrzeby.

    > W sądzie -- nie ;-)

    Emotikona :-( bardziej pasuje to takich realiów.

  • 12. Data: 2008-04-30 06:27:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Mech" <m...@g...com> napisał

    > No tak, w kontekście tego co mówisz faktycznie moja pomoc na nic
    > tutaj się zdaje, bo nawet nie będzie miała szansy zaistnieć.

    Twoja pomoc może być cenna, ale nie jako opinia *biegłego*.
    Ty po prostu pomożesz powodowi sformułować *jego* zarzuty
    do wykonanego dzieła.

    > Wynika z tego, że najlepiej przyjść na rozprawę i z marszu
    > jako pierwszy wniosek poprosić o powołanie biegłego?

    Lepiej jednak napisać swoje i złożyć do akt. Na rozprawie
    możesz nie zostać dopuszczony do głosu a już na pewno
    w protokole nie znajdzie sie to co powiesz. Papier jest
    papier. Między rozprawami mija czasem sporo czasu i sędzia
    zwyczajnie zapomni co tam opowiadałeś. No i w razie apelacji
    sąd drugiej instancji będzie miał czarno na białym dokładnie
    to co byś chciał.

    > Co w sytuacji kiedy sąd uzna, że nie ma potrzeby.

    Jeśli sąd nie widzi potrzeby powołania biegłego to znaczy,
    że uznaje iż rozumie istotę sporu i nie potrzebuje w tym
    zakresie pomocy biegłego. I wydaje wyrok.

  • 13. Data: 2008-04-30 06:39:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 30 Apr 2008 08:27:50 +0200, Alek napisał(a):

    > Lepiej jednak napisać swoje i złożyć do akt. Na rozprawie możesz nie
    > zostać dopuszczony do głosu a już na pewno w protokole nie znajdzie sie
    > to co powiesz. Papier jest papier.

    Ściśle: warto złożyć pismo z jakimiś tam poglądami strony (napisać je
    może ktokolwiek, podpisać musi strona lub jej pełnomocnik), dodatkowo
    można zawnioskować o powołanie biegłego na tę okoliczność.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 14. Data: 2008-04-30 09:57:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Mech pisze:

    > Wynika z tego,że najlepiej przyjść na rozprawę i z marszu jako pierwszy wniosek
    > poprosić o powołanie biegłego?

    Wniosek o powołanie biegłego to najlepiej złożyć w samym pozwie. I o ile
    pozwany nie potwierdzi okoliczności które ma potwierdzić opinia
    biegłego, czyli się "nie przyzna" to raczej istnieje pewność że sąd
    dopuści dowód z opinii biegłego, nawet w sytuacji gdy nie będzie tam
    żadnych opinii prywatnych.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"