  • 1. Data: 2008-08-06 19:43:06
    Temat: Jak sie zabezpieczyc?
    Od: " Deserted" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Rodzice kupili mojej dziewczynie mieszkanie w którym mamy w przyszłości
    zamieszkać.
    Mieszkanie niestety wymaga generalnego remontu. Wydałem już 20 tysięcy moich
    oszczędności, resztę musimy niestety pożyczyć. Postanowiliśmy wziąć kredyt
    lub pożyczkę hipoteczną. Jako że dziewczyna nie posiada zdolności kredytowej
    zmuszeni jesteśmy wziąć kredyt wspólnie. Mieszkanie nie jest moje chciałbym
    jakoś zabezpieczyć na wypadek gdyby nie było mi dane w tym mieszkaniu
    mieszkać. Niezręcznie pytać proszę nie moralizować ale &#8211; wiadomo życie &#8230;
    wydaje swoje oszczędności, biorę na siebie duże zobowiązanie finansowe,
    ograniczam swoją zdolność kredytową - nie chce zostać bez niczego gdybyśmy
    się mieli z jakiegoś powodu rozstać.

    Jakimś pozornym zabezpieczeniem może być dla mnie zameldowanie na pobyt stały
    w tym mieszkaniu, może umowa najmu na czas trwania kredytu - kredyt będzie
    na 30 lat &#8211; chcemy płacić jak najmniejszą ratę, - jaki może być maksymalny
    okres trwania umowy najmu?, być może jakaś umowa pożyczki etc&#8230; ???
    Co mogę jeszcze zrobić?

  • 2. Data: 2008-08-06 20:11:24
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyc?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Deserted pisze:

    > Co mogę jeszcze zrobić?

    Niech dziewczyna przeniesie na ciebie udział we własności mieszkania
    odpowiadający wartości tego co włożyłeś. To chyba sprawiedliwe by było.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-06 20:29:19
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Co mogę jeszcze zrobić?
    > Pozdrawiam

    Weź znią ślub, ale to i tak cię nie zabezpieczy przed utratą tego mieszknia
    ale potrwa dłużej
    rozstanie :)

    zbyszek

  • 4. Data: 2008-08-06 20:35:11
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    > Niech dziewczyna przeniesie na ciebie udział we własności mieszkania
    > odpowiadający wartości tego co włożyłeś. To chyba sprawiedliwe by było.

    jak to wyglada od strony techniczej? myslalem ze przeniesienie udzialu
    wlasnosciu dotyczy spolek, pewnie akt notarialny tylko co wartoscia
    mieszkania ? pierwotna wartosc nieruchomosci czy ta po moim wkladzie...

  • 5. Data: 2008-08-06 20:37:28
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    zbyszek <z...@o...eu> napisał(a):

    > Weź znią ślub, ale to i tak cię nie zabezpieczy przed utratą tego mieszknia
    > ale potrwa dłużej
    > rozstanie :)
    >
    > zbyszek

    a prosiłem żeby nie moralizować, ślub wiadomo ale nie o to pytam :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-08-06 20:38:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    d...@W...gazeta.pl pisze:

    > jak to wyglada od strony techniczej?

    Idziecie do notariusza i dziewczyna "sprzedaje" albo darowuje ci
    określony ułamek mieszkania. Taki ułamek jak sobie uzgodnicie.

  • 7. Data: 2008-08-06 20:56:49
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Idziecie do notariusza i dziewczyna "sprzedaje" albo darowuje ci
    > określony ułamek mieszkania. Taki ułamek jak sobie uzgodnicie.

    Hmm darowizna prawie 6000 podatku + taksa, nie wiem jak sprzedaz czy tylko 2%
    PCC 2%+ taksa czy jeszcze cos?

    moze jakies pozanotarialny pomysl

  • 8. Data: 2008-08-07 07:48:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > może umowa najmu na czas trwania kredytu - kredyt będzie
    > na 30 lat &#8211; chcemy płacić jak najmniejszą ratę,

    kredyt na remont splacany 30 lat? Ile wy bierzecie tego kredytu? 200.000
    tysiecy?

    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

  • 9. Data: 2008-08-07 12:09:00
    Od: "IwonaW" <i...@o...pl>

    Użytkownik " Deserted" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maksymalny
    > okres trwania umowy najmu?, być może jakaś umowa pożyczki etc&#8230; ???

    Umowa pozyczki + rodzice jako zyranci kredytu. Pozyczke zglosic w US i
    zastanowic sie jak udowodnic skad sie mialo na nia srodki ;-)
    Umowa najmu rodzi u dziewczyny obowiazek podatkowy - a tego nie chcecie.
    Zamelduj sie i niech zrobi na ciebie pelnomocnictwa w sprawach mieszkania
    (zamiana, sprzedaz, obciazenie hipoteki). Moze tez zapisac cie jako tzw.
    sluzebnosc (ogolnie bedziesz stalym elementem mieszkania ;-).
    Dodatkowo jeszcze powinna spisac na twoja korzysc testament.

    Ps.
    Czy ona wie ze chcesz sie tak zabezpieczac? Nadal cie kocha? ;-)

  • 10. Data: 2008-08-10 12:57:03
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Bez sensu jest twórzć z kimś współwłasność a jednocześnie nie planować
    ślubu. Bo rozumiem, że chciałbyś coś takiego, żeby ona nie mogła ci
    wypowiedzieć umowy użyczenia a najlepiej jeszcze żeby ci musiała zwrócić za
    remont jeśli zmienisz dziewczynę ? Jedyne co może cię do tego jakoś zbliżyć
    to umowa najmu na 10 lat.