  • 1. Data: 2007-10-12 14:26:37
    Temat: Jak się zabezpieczyć?
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@N...o2.pl>

    Hi!

    Mieszkałem z kobietą kilka lat...
    Teraz się rozstajemy. Ona się wyprowadza. Umówiliśmy się, że mam jej
    zwrócić pewną kwotę pieniędzy za to, co włożyła w mieszkania...
    Nie zrobię tego na raz - bo nie mam.
    Ona chce jakiegoś zabezpieczenia, że zwrócę jej to w ratach. Proponuje mi
    umowę o pożyczkę... Że niby pożyczyłem od niej te pieniądze gotówką. I
    teraz mam spłacać.
    No mi się to średnio podoba, bo nic nie pożyczałem.
    Spłacać chcę - bo faktycznie sporo kasy poszło...
    Jak zabezpieczyć interesy obydwu stron?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 2. Data: 2007-10-12 14:39:38
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:17ko6n41hbyth$.1onptbzlty9q4.dlg@40tude.net Waldemar
    "Jakec" Bulkowski <j...@N...o2.pl> pisze:

> [...]
    > teraz mam spłacać.
    > No mi się to średnio podoba, bo nic nie pożyczałem.
    > Spłacać chcę - bo faktycznie sporo kasy poszło...
    Ustalcie kwotę, weź kredyt, oddaj kasę i jednocześnie sam się zabezpiecz
    odbierając od niej oświadczenie, że nie rości żadnych pretensji finansowych
    z tytułu kosztów poniesionych w związku z remontem/wyposażeniem mieszkania.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-10-12 14:46:23
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@N...o2.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 16:39:38 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > z tytułu kosztów poniesionych w związku z remontem/wyposażeniem mieszkania.

    No kwota ustalona... Sposób dobry, ale... przy moich zarobkach kredyt
    musiałbym wziąć na co najmniej 5 lat i odsetki mnie zjedzą...
    Ale wyjście jest całkiem ciekawe.

    Może jednak jakieś inne propozycje?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 4. Data: 2007-10-12 14:47:07
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski pisze:

    > No kwota ustalona... Sposób dobry, ale... przy moich zarobkach kredyt
    > musiałbym wziąć na co najmniej 5 lat i odsetki mnie zjedzą...
    > Ale wyjście jest całkiem ciekawe.
    >
    > Może jednak jakieś inne propozycje?

    Wypisz jej weksel.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-10-12 14:52:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:14es3uo2o7yj1$.1p271r1db8rz1$.dlg@40tude.net Waldemar

    > No kwota ustalona... Sposób dobry, ale... przy moich zarobkach kredyt
    > musiałbym wziąć na co najmniej 5 lat i odsetki mnie zjedzą...
    > Ale wyjście jest całkiem ciekawe.
    > Może jednak jakieś inne propozycje?
    Sprzedać chatę, oddać kasę, kupić kawalerkę nawet wspomagając się kredytem).
    Ja bym nie wchodził w żadne układy (szczególnie finansowe) z byłą.
    Kobietę odrywa się jak plaster - jednym szybkim ruchem.
    Ale to wyłącznie moje zdanie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-10-12 14:57:53
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@N...o2.pl> napisał w
> [...]
    >
    > No kwota ustalona... Sposób dobry, ale... przy moich zarobkach kredyt
    > musiałbym wziąć na co najmniej 5 lat i odsetki mnie zjedzą...

    Weź kredyt nawet na 5 lat a jak będziesz mial kasę to spłacisz szybciej to i
    odsetek będzie mniej

  • 7. Data: 2007-10-12 18:00:27
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    > Kobietę odrywa się jak plaster - jednym szybkim ruchem.

    O kurwa ...

  • 8. Data: 2007-10-12 18:29:42
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 16:26:37 +0200, Waldemar \"Jakec\" Bulkowski
    napisał(a):

    > Proponuje mi umowę o pożyczkę... Że niby pożyczyłem od niej te pieniądze
    > gotówką. I teraz mam spłacać.

    Pamiętaj, że przy pożyczce dodatkowo płacisz 2% PCC, zaś u niej
    oprocentowanie pożyczki będzie opodatkowane PIT.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 9. Data: 2007-10-12 20:03:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@N...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:17ko6n41hbyth$.1onptbzlty9q4.dlg@40tude.net...

    Najprościej, to zawrzeć po prostu "porozumienie" w którym to, co napisałeś
    na grupę zostanie opisane. Taka forma umowy. Określacie strony. Opisujecie,
    że istniały wspólne interesy, które teraz się dzielą. Zobowiązujesz się do
    zapłaty określonej kwoty pieniędzy.

    Trochę gorszym rozwiązaniem - ze względu na Twoje bezpieczeństwo - jest
    zapłata jej obecnie wekslem z wpisaną kwotą i terminem zapłaty. może to być
    kilka weksli z kilkoma terminami zapłaty.

    Umowa pożyczki nie jest dobrym rozwiązaniem. Pomijając już kwestię podatku,
    to może zaistnieć sytuacja, ze Twoja była z jednej strony będzie się
    domagać zwrotu pożyczki, a z drugiej pieniędzy wniesionych do wspólnego
    majątku. Po co Ci problem?

  • 10. Data: 2007-10-14 18:26:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <j...@N...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:17ko6n41hbyth$.1onptbzlty9q4.dlg@40tude.net...

    > Spłacać chcę - bo faktycznie sporo kasy poszło...
    > Jak zabezpieczyć interesy obydwu stron?

    Normalnie, spisać umowę, ewentualnie podpisać ją w obecności notariusza
    i finał.