  • 11. Data: 2007-07-23 21:07:28
    Temat: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tomjas wrote:

    > znalazlem jednoznacznej odpowiedzi. Otoz mam lokatorow w swoim
    > mieszkaniu - wlasnie dowiedzialem sie ze nie zaplacili ani jednego
    > rachunku od momentu wprowadzenia sie (od marca) i jest to juz kwota ok
    > 1000 - dla mnie zabojczo wysoka. Podobnnie jak wielkszosc ludzi nie
    > spisywalem umowy najmu

    To jak udowodnisz, że uzgodniliście jakąś cenę, hmm?

    > ani nie meldowalem lokatorow u mnie zyjac w

    Wykroczenie.

    > blogim przesdwiadczeniu ze w ten sposob moge sie pozbyc ich w kazdej
    > chwili. Zanosi sie na to ze nie zamierzaja sie wyniesc po dobroci. Moje
    > pytanie jest - czy wzywajac policje i okazujac dokument ze ja jestem
    > najemca mieszkania (od spoldzielni) moge zadac wyprowadzenia obcych
    > mi ludzi z mojego mieszkania? Pomijam w tym momencie oczywiscie

    A jak ci ludzie się tam znaleźli? Śladów włamania nie ma - znaczy się
    użyczenie lokalu... Policja nie jest od spełniania życzeń.

    > konsekwencje wynikajace z tego ze nieuczciwi lokatorzy moga doniesc do
    > US. Czy policja ma prawo wlepic mi na miejscu mandat za to ze mieszkaja
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place

    Owszem - grzywna za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

    > podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?

    Mandatu może (z litości) nie wlepią, ale wyprowadzać nikogo nie będą.

    Najwyżej ciebie - jak się im wedrzesz do zajmowanego lokalu (naruszenie
    miru domowego).

    Niestety - jeśli nie dojdziecie do porozumienia, czeka Cię standardowa
    "droga przez mękę", czyli pozew, sąd i _ewentualnie_ eksmisja.

  • 12. Data: 2007-07-23 21:08:28
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007 22:35:09 +0200, Łukasz N <l...@s...net> wrote:

    > Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie - policja nie zajmie się tego typu sprawą. Twoich lokatorów chronią
    > przepisy o ochronie posiadania. Wyrzucić ich siłą także nie możesz. Jedyne
    > co możesz zrobić to wezwać ich do opuszczenia lokalu i wyznaczyć opłatę za
    > bezumowne korzystanie z mieszkania.
    >
    > A jeśli i to nie przyniesie spodziewanego rezultatu - pozew o eksmisję i
    > czasochłonna batalia o opróżnienie Twojego lokalu.

    Czasochlonna nie bedzie - moi lokatorzy chca sie wyniesc pod koniec
    sierpnia - zaplacili mi za sierpien nawet lecz ja zazadalem opuszczenia
    mieszkania do konca lipca a pieniadze za sierpien chce przeznaczyc na
    oplate zaleglych rachunow (i tak jest zbyt mala). Ewentualnie zazadalem
    wplaty kaucji ale na zadna z tych rzeczy oni nie chca sie zgodzic...

  • 13. Data: 2007-07-23 21:09:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Uzytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisal
    > A apropos podatkow - zalozmy ze nie mam dochodow a znakomita czesc
    > wplaty ktora oni mi placa wplacam jako czynsz za mieszkanie w spoldzielni
    > - czyli moj dochod netto jest znikomy. W zwiazku z
    > tym ta kwota ktora zostaje dla mnie w sumie nie przekracza kwoty
    > zwolnionej z podatku. Czy dalej musze zaplacic podatek?

    IMHO Nie, ale jesli nie mam dochodow z innych zródel.

  • 14. Data: 2007-07-23 21:09:19
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007 23:06:25 +0200, Piotr [trzykoty] <trzykoty@[> wrote:

    > Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał
    >
    > A nie możesz uregulować podatków...?

    Szczerze powiedziawszy nie stac mnie na taki luksus finansowy...

  • 15. Data: 2007-07-23 21:42:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

    Czy, wobec braku umowy pisemnej, możesz w jakikolwiek sposób dowieść, że
    oni się zobowiązali płacić te rachunki za media? Bo dość kluczowa w tym
    momencie kwestia.

  • 16. Data: 2007-07-23 21:47:20
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 22:35:09 +0200, Łukasz N napisał(a):

    > Nie - policja nie zajmie się tego typu sprawą. Twoich lokatorów chronią
    > przepisy o ochronie posiadania. Wyrzucić ich siłą także nie możesz.

    A co sie stanie jak to zrobi? Wezmie za fraki i wykopie na klatke. Wymieni
    zamki, wyrzuci ich rzeczy i bedzie szedl w zaparte, ze nigdy nikomu niczego
    nie wynajmowal, a oni kiedys przyszli popilnowac np mieszkania na weekend?
    --
    marcin

  • 17. Data: 2007-07-23 22:01:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał
> [...]
    > niczego
    > nie wynajmowal, a oni kiedys przyszli popilnowac np mieszkania na weekend?

    Jeśli zdołają udowodnić, że jednak mieszkali (świadkowie, nagrania itp) to
    skończy z wyrokiem (pewnie w zawiasach) za narusznie miru domowego,
    naruszenie nietykalności cielesknej, pobicie i inne takie. Ponadto będzie
    musiał ich wpuścić, do czasu prawomocnej eksmisji.

  • 18. Data: 2007-07-23 23:27:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "tomjas" <t...@W...onet.pl> wrote in message

    > A apropos podatkow - zalozmy ze nie mam dochodow a znakomita czesc
    > wplaty ktora oni mi placa wplacam jako czynsz za mieszkanie w spoldzielni
    > - czyli moj dochod netto jest znikomy.

    A kto ci powiedzial, ze ty placisz podatek od "netto".
    Od "brutto" kochanineki.
    Nikogo nie interesuje ile ci zostaje tylko ile dostajesz.

  • 19. Data: 2007-07-23 23:29:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> wrote in message

    > Uzytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisal
    >
    > IMHO Nie, ale jesli nie mam dochodow z innych zródel.

    IMHO tak.

  • 20. Data: 2007-07-23 23:30:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "zly" <b...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > niczego
    > nie wynajmowal, a oni kiedys przyszli popilnowac np mieszkania na weekend?

    W momenicie wykopywania na klatkę wystarczy zeby zadzwonili po policję.
    Reszte czasu spędzą w luksusowym hotelu na jego koszt.