  • 31. Data: 2006-11-30 18:10:49
    Temat: Re: Jak sędziowie rozumieją sprawiedliwoś ć...
    Od: zupa <b...@o...pl>

    Kira wrote:

    > Re to: zupa [Thu, 30 Nov 2006 14:44:17 GMT]:

    > Pardon? Czy ty właśnie zasugerowałeś, że należy pozwalać
    > złodziejom bezkarnie kraść z powodu fochów starszego faceta?
    >

    > Kira (zaskoczona)

    Zaraz, zlodzejami to dopiero beda po prawomocnym wyroku. Narazie
    trzymajmy sie ze tak _twierdzi_ milicjant z Dworca Centralnego. Rownie
    dobrze moglo byc tak, ze stary pryk ma skleroze, zapomnial teczke w
    wagonie, a wspolpasazer ja chcial oddac do biura rzeczy znalezionych.

    Mozliwe?

    I jezeli pryk sam sabotuje sprawe, to sedzia powinien po nieudanych
    probach (grzywny, eeeeeeeeewentualnie areszt) sprawe umorzyc. Tak sie
    robi w panstwie prawa.

    I nie zapominaj, ze chodzi o jakas tam teczke, wartosci moze 100 zl, a
    nie wielkich kasiarzy.

  • 32. Data: 2006-11-30 19:51:53
    Od: "Wiech" <w...@s...com.pl>

    > Nie brak argumentów, tylko brak rozmówcy, potrafiącego zrozumieć te
    > argumenty. W taki wypadku albo jesteś upośledzony od urodzenia, albo to
    > skutek oglądania TV. Stawiam Na to drugie. I tyle.

    no cóż jeśli argumetem ma być:
    - "upośledzony od urodzenia"
    - "skutek oglądania TV"

    swoją drogą na grupie pl.soc.prawo nie spodziewałem się takiego
    poziomu dyskusji, tak wiec przykro mi, ale ja do tego poziomu
    nie bede się znizal. Baw sie dobrze.

  • 33. Data: 2006-11-30 20:14:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Kira napisał(a):
    > Facet strzelił focha z powodu zwrócenia mu przez sąd uwagi,
    > z tego co można przeczytać - całkowicie słusznej.

    pytanie w jakiej formie

    KG

  • 34. Data: 2006-11-30 21:03:52
    Od: "Wiech" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Szmul Szmulewicz" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    Wiech powiada:

    > Przykro mi, ale jesli tego nie wiesz, to i ja ci tego nie wytlumacze...
    > Niektorzy to wiedza, choc rzeczywiscie wydaje mi sie, ze ostatnio nie jest
    > wiedza powszechna.

    > Może wyjaśnisz wybrańcu co masz na myśli? Co musiałby zrobić sąd
    > bez
    > naruszenia procedury, aby wykazał się przed Tobą swoją kulturą?

    wybrańcu? a to a propo czego? słyszałem wprawdzie o narodzie wybranym, ale
    co ma piernik do wiatraka?

    co do procedury, to jej nie znam, ale nie przypuszczam, aby zabraniała
    sędziemu
    uprzejmości, nawet wobec świadka. Ale cóż nie jestem prawnikiem... może i na
    to są paragrafy...

    Co do wykazania się przede mną kulturą, to są dwa problemy:
    - pierwszy, że trudno się wykazać czymś czego się nie ma
    - a drugi, to że nie jestem jakimś "wybrańcem", by kazać się komukolwiek
    wykazywać przede mną (a tak w ogóle, to kulturą lepiej się nie wykazywać,
    tylko po prostu trzeba ją mieć)

  • 35. Data: 2006-11-30 21:17:23
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Wiech powiada:

    > wybrańcu? a to a propo czego? słyszałem wprawdzie o narodzie wybranym, ale
    > co ma piernik do wiatraka?

    Ale niedomyślny jesteś. To a propos Twojej wypowiedzi skierowanej do
    Johnsona o "niektórych, którzy TO wiedzą".

> [...]
    > sędziemu
    > uprzejmości, nawet wobec świadka. Ale cóż nie jestem prawnikiem... może i na

    Ponawiam pytanie, bo dotąd nie uzyskałem odpowiedzi. Gdzie dopatrzyłeś się
    nieuprzejmości sędziego? Miejsce świadka jest za barierką a nie przy
    prokuratorze. Uprzedzając Twoje ewentualne uwagi - tak na to są paragrafy.

    > Co do wykazania się przede mną kulturą, to są dwa problemy:
    > - pierwszy, że trudno się wykazać czymś czego się nie ma

    Takim stwierdzeniem dajesz świadectwo tylko o sobie.

    > - a drugi, to że nie jestem jakimś "wybrańcem", by kazać się komukolwiek
    > wykazywać przede mną (a tak w ogóle, to kulturą lepiej się nie wykazywać,
    > tylko po prostu trzeba ją mieć)

    jw. Teraz mam pewność, komu w tej dyskusji brak argumentów.

    Szmul Szmulewicz

  • 36. Data: 2006-11-30 21:19:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *kam* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > pytanie w jakiej formie

    A z tym, jak wiadomo, bywa bardzo różnie. Sędzia też człowiek, więc
    jak świnia także potrafi się zachować.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 37. Data: 2006-11-30 21:28:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał

    > A z tym, jak wiadomo, bywa bardzo różnie. Sędzia też człowiek, więc
    > jak świnia także potrafi się zachować.

    Niestety bywa. Ale z drugiej strony żaden świadek nie pozwoli sobie na
    takie fochy jakie odstawia Pan Profesor Znany Z Telewizji. Szajba mu
    odwaliła i tyle.

  • 38. Data: 2006-11-30 23:08:50
    Od: "Wiech" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Szmul Szmulewicz" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    Wiech powiada:

> [...]
    > na
    > to są paragrafy...

    > Ponawiam pytanie, bo dotąd nie uzyskałem odpowiedzi. Gdzie dopatrzyłeś

    Cała rzecz nie tkwi w tym, że sędzia zwrócił uwagę, ale forma w jakiej
    to zrobił.

    >Miejsce świadka jest za barierką a nie przy prokuratorze.
    > Uprzedzając Twoje ewentualne uwagi - tak na to są paragrafy.

    Pytałem o paragrafy zabraniające sędziemu uprzejmości, a nie mówiące gdzie
    ma
    stać świadek Ale jeśli rzeczywiście takie są, to proszę o ich przytoczenie.
    Bo nie wydaje mi się, aby ten wspominany tutaj wielokrotnie i tak
    kochany przez prawników ustawodawca zajmował się rozstawianiem
    osób po sali sądowej.

  • 39. Data: 2006-11-30 23:13:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wiech napisał(a):

    > Cała rzecz nie tkwi w tym, że sędzia zwrócił uwagę, ale forma w jakiej
    > to zrobił.

    Kurcze, byłeś przy tym? A może to ty Wolniewicz? A skoro przy tym nie
    byłeś i nie nazywasz sie Wolniewicz to tylko konfabulujesz co do tej
    formy. A może jednak było to w TVN?
    Ale ja nie oglądałem, a więc oświeć nas w jakiej formie to zrobił, a w
    zasadzie zrobiła?

    > Bo nie wydaje mi się, aby ten wspominany tutaj wielokrotnie i tak
    > kochany przez prawników ustawodawca zajmował się rozstawianiem
    > osób po sali sądowej.

    To źle ci sie wydaje. Kto, gdzie siedzi na sali sądowej jest ustalone w
    ustawie prawo o ustroju sądów powszechnych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 40. Data: 2006-12-01 04:16:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > To źle ci sie wydaje. Kto, gdzie siedzi na sali sądowej jest ustalone w
    > ustawie prawo o ustroju sądów powszechnych.

    a nie w regulaminie?

    KG