  • 1. Data: 2005-09-06 11:15:45
    Temat: Jak rozwiązać/unieważnić umowę o kupno
    Od: "Borygo" <e...@p...onet.pl>

    No więc mam taki problem... dziś z rana podeszła pod moje drzwi pani która
    zaproponowała udział w ankiecie...gdy doszliśmy do jej końca - zaproponowała
    udział w rekomendacji produktu kosmodysk...dalej wypełniła moimi danymi
    blankiecik, który kazała mi podpisać...powiedziała ze ca kilka dni przywioza na
    wyprobowanie owy produkt i po tej prezentacji bedzie mozliwosc jego kupna....
    spytalem sie jeszcze czy aby to co podpisalem nie jest wiazace, a ona oczywiscie
    zaprzeczyla. Spieszylem sie troche bo jutro kolejny egzamin...wiec szybko
    podziekowalem i wrocilem do nauki...po chwili jednak przeczytalem blankiet ktory
    mi zostawila... i ku mojemu zdziwieniu widze tam: UMOWA KUPNA (...) "w sposób
    zobowiązujący zamawiam wyżej wymieniony towar, wyrażam zgodę na cenę, warunki
    reklamacyjne oraz sposób dostawy - bezpłatny" (...) mój podpis...

    wiem, to było głupie coś podpisywać bez przeczytania tego...ale kto by pomyślał.
    ..dałem się wrobić...teraz proszę Was o POMOC! Jak to wszystko odkręcić, czy
    jest jakiś sposób, żeby to unieważnić...oczywiście nie doszło do sfinalizowania
    - nic nie zapłaciłem... i nie mam zamiaru. Proszę Was o pomoc.

    Jeśli możecie to piszcie nie tylko na forum, ale również na mojego maila, bo jak
    już wspominałem mam jutro egzamin i nie będę mógł spradzać forum co chwilę...
    (mail: e...@p...onet.pl)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    P.S. Zawsze czytajcie co podpisujecie...

  • 2. Data: 2005-09-06 11:32:30
    Temat: Re: Jak rozwiązać/unieważnić umowę o kupno
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borygo napisał(a):

    > Jeśli możecie to piszcie nie tylko na forum, ale również na mojego maila, bo jak
    > już wspominałem mam jutro egzamin i nie będę mógł spradzać forum co chwilę...
    > (mail: e...@p...onet.pl)

    Możesz odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni, nawet powinna być o tym
    informacja na umowie, jeśli nie ma, to termin ten zostaje przedłużony -
    chyba do 3 miesięcy.

    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    > P.S. Zawsze czytajcie co podpisujecie...

    W rzeczy samej :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-06 11:32:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 4. Data: 2005-09-06 11:33:37
    Od: e...@p...onet.pl

    .

    >   Możesz odstąpić od tej umowy w ciągu 10 dni, nawet powinna być o tym
    > informacja na umowie, jeśli nie ma, to termin ten zostaje przedłużony -
    > chyba do 3 miesięcy.

    >   W rzeczy samej :)

    Dzięki za pomoc..teraz tylko znajdę jakiś formularzyk odstąpienia i już im
    wysyłam... jeszcze raz dzięki

  • 5. Data: 2005-09-06 11:53:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    e...@p...onet.pl napisał(a):

    > Dzięki za pomoc..teraz tylko znajdę jakiś formularzyk odstąpienia i już im
    > wysyłam... jeszcze raz dzięki

    Nie ma jednego obowiązującego wzrou, może być coś takiego:

    Oświadczam, że w dniu ... odstępuję od umowy kupna-sprzedaży
    kosmodysku... zawartej w dniu...

    Jak dostałaś już towar, to musisz go zwrócić na swój koszt.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-06 11:57:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borygo napisał(a):

> [...]
    > jest jakiś sposób, żeby to unieważnić...oczywiście nie doszło do sfinalizowania
    > - nic nie zapłaciłem... i nie mam zamiaru. Proszę Was o pomoc.

    Dla zainteresowanych:

    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=394

    oraz

    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=75

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-09-07 23:19:58
    Od: Arni <a...@m...org>

    Użytkownik Borygo napisał:

> [...]
    > jest jakiś sposób, żeby to unieważnić...oczywiście nie doszło do sfinalizowania
    > - nic nie zapłaciłem... i nie mam zamiaru. Proszę Was o pomoc.

    Witam wszystkich.

    Pozwole sobie dopisac w tym watku mój problem ktory jest dokladnie w drugą
    strone:
    zawarłem umowe kupna-sprzedazy poprzez wygranie aukcji na allegro bez ceny
    minimalnej. Jak nie trudno sie domyslic bardzo korzystnej dla mnie. Poniewaz
    cena jest bardzo niska, (nikt wiecej nie chcial licytowac) to kupujący nie
    odpisuje na moje maile z ponagleniami. Nie podal mi konta do wplaty
    pieniedzy. W koncu wystawilem mu negatywa ale byc moze sprawe warto
    pociagnac dalej ?
    Zaczelo robic sie ciekawie gdyz zadzwonil do mnie z wyzwiskami i uzyl nawet
    grózb karalnych.
    Co na to polskie prawo ?

    --
    Arni Toruń

  • 8. Data: 2005-09-08 07:56:54
    Od: g...@p...onet.pl

    "...dalej wypełniła moimi danymi blankiecik, który kazała mi podpisać..."

    Ciekawe co byś powiedział, gdyby blankiecik nie miał nazwy "umowa kupna" tylko
    np weksel na kwotę...

  • 9. Data: 2005-09-08 07:57:34
    Od: g...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2005-09-08 10:07:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > "...dalej wypełniła moimi danymi blankiecik, który kazała mi podpisać..."
    >
    > Ciekawe co byś powiedział, gdyby blankiecik nie miał nazwy "umowa kupna" tylko
    > np weksel na kwotę...

    Pewnie by nic nie powiedziała, bo by nie wiedziała - weksel zazwyczaj
    wypełnia się w jednym egzemplarzu - dla remitenta.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz