  • 31. Data: 2004-11-04 20:32:15
    Temat: Re: Jak rozegrac by nie dostac mandatu..
    Od: "PZ" <p...@m...com>

    Witam

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cmcodi$mp7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Po takiej wstawce to cisnie sie jedno na usta: sloma ci z butow wystaje...

    Pewnie to bylo w wawie, a oni nie sa zbyt przyjemni. Warszawscy policjanci
    bardziej.

    PZ

  • 32. Data: 2004-11-06 01:02:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie mnie nie polubisz. Mieli rację. W ostatnie święto zginęło
    kilkadziesiąt
    > osób. Połowa to rowerzyści i piesi. Nie słyszałem żeby jakiś samochód
    > rozjechał kogoś na cmentarzu. Zginęli na jezdni włażąc pod koła. Narobili
    > przykrości i roboty wielu osobom. Jeżdzę samochodem i widzę co się dzije z
    > pieszymi. Włażą w dowolnych miejscach. Przechodzą na czerwonym świetle.

    Błędne przypuszczenie - większość z tych osób zgineła w swoich
    samochodach łupiąc w drzewo, lub w innego (o zgrozo niewinnego) kierowcę.
    Równie dobrze mogę napisać, że chodzę po ulicach i widzę co robią kierowcy.
    Takie polemiki zostaw dla siebie, bo nie dość, że nic nie wnoszą, to jeszcze
    są błędne. Bo i jedni i drudzy, mają "swoje za uszami".

    Rada dla studenta - jeśli działo to się w godzinach braku dużego ruchu i
    nie wymusiłeś pierwszeństwa, to można w sądzie powoływać się na brak
    szkodliwości społecznej tego czynu.

  • 33. Data: 2004-11-06 01:27:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > 5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują
    > tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    > jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    > pieszych.

    Zaraz, zaraz... sorry, jeśli pytanie jest głupie wszak nie jestem
    prawnikiem i nie bardzo wiem jak interpretować ten punkt w świetle innego
    punktu. A konkretniej jak zinterpretować istniejący w pkt 5 przecinek, po
    członie "Na obszarze zabudowanym,". Chodzi mi mianowicie o to, że pkt 2 mówi
    nam:

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,
    gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie
    znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia,
    przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    To czy zapis w pkt 5 (zacytowanym na początku) powoduje, że:

    a) nie mogę przejść przez jezdnię, jeśli jest to droga dwujezdniowa i
    znajduje się na obszarze zabudowanym?

    b) na obszarze zabudowanym w ogóle nie mogę przejść przez jezdnię, poza
    wyzn. przejściem?

    IMHO jeśli właściwa interpretacja jest ta z pkt-u b) (mam nadzieję, że
    nie jest), to sam mogę podać w moim mieście kilka przykładów mniejszych
    uliczek (z chodnikami) gdzie przejścia dla pieszych nie ma na odcinku
    dobrego kilometra, co gorsza występują kwadraty zabudowy, gdzie żadna z
    otaczających ulic nie ma przejścia dla pieszych... i co wtedy?

  • 34. Data: 2004-11-06 06:17:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cmh84f$7vg$1@news.onet.pl...

    > Rada dla studenta - jeśli działo to się w godzinach braku dużego ruchu
    > nie wymusiłeś pierwszeństwa, to można w sądzie powoływać się na brak
    > szkodliwości społecznej tego czynu.

    Za szkodliwe społecznie można uznać dawanie złego przykładu dzieciom.

    Pzdr
    Leszek

  • 35. Data: 2004-11-06 07:28:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek wrote:
    > Za szkodliwe społecznie można uznać dawanie złego przykładu dzieciom.

    a gdzie były dzieci?

    KG

  • 36. Data: 2004-11-06 07:36:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > a gdzie były dzieci?

    W domu po drugiej stronie ulicy. W oknie na drugim piętrze.

    Pzdr
    Leszek

  • 37. Data: 2004-11-06 08:48:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek wrote:
    > W domu po drugiej stronie ulicy. W oknie na drugim piętrze.

    udowodnij

    KG

  • 38. Data: 2004-11-06 17:53:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > udowodnij

    Udowodnij mały ruch;))
    Udowodnij mi przejazd na czerwonym świetle.
    Myślę, że gadamy od rzeczy.
    Idąc się rozliczyć z fotki zrobionej fotoradarem zagadaj o szkodliwoości
    społecznej czynu;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 39. Data: 2004-11-06 18:13:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek wrote:
    > Udowodnij mały ruch;))
    > Udowodnij mi przejazd na czerwonym świetle.

    pytanie kto ma udowodnić

    > Myślę, że gadamy od rzeczy.
    > Idąc się rozliczyć z fotki zrobionej fotoradarem zagadaj o szkodliwoości
    > społecznej czynu;)))

    To trochę inna sytuacja...
    Poza tym szanse małe, ale przecież nic innego i tak mu nie zostało ;)

    KG

  • 40. Data: 2004-11-06 18:19:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > To trochę inna sytuacja...

    Dlaczego inna? Na pustej drodze (no bo w korku fotki nie zrobią)
    przekroczenie prędości ma również żadną szkodliwość społeczną.
    A o niej rozmawiamy.
    Kolega Wasilewski zaproponował to jako narzędzie obrony przed ukaraniem. Ja
    mu odpowiedziałem, no i.....się zaczęło;))

    Pzdr
    Leszek