  • 1. Data: 2009-05-13 08:06:35
    Temat: Jak prawidłowo rozwiązać umowę najmu ze złodziejami?
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    Opis sytuacji:
    Wynająłem mieszkanie osobie, która nie wpłaciła kaucji i nie płaciła
    czynszu. Rachunki udało mi się dostarczyć, ale pomimo późniejszych prób
    kontaktu z mojej strony - nie udało mi się umówić z najemcą /
    wyegzekwować należności.

    Gdy wyłączyła telefon i nie było z nią kontaktu wszedłem do lokalu ze
    świadkiem. Okazało się, że wyprzedała wszystkie sprzęty agd/rtv z
    mieszkania (znalazłem nawet w Internecie ogłoszenia sprzedaży mojego
    sprzętu).

    Natychmiast zmieniłem zamki (nie zwrócono mi wszystkich kluczy, bałem
    się dalszej demolki). Sprawę zgłosiłem na policję.

    Pytanie:
    Co teraz mam zrobić, żeby uniknąć problemów - np. oskarżeń o
    bezpodstawne rozwiązanie umowy? (boję się, że nie uda się udowodnić
    kradzież sprzętu najemcy). W jaki sposób rozwiązać umowę? Oczywiście
    najemca nie odbiera telefonów (pewnie już wyrzucił kartę), listu
    domyślam się, że też nie odbierze. Muszę wysyłać jakieś pisma do niego?
    Proszę o pomoc, porady :(

    --
    eost.

  • 2. Data: 2009-05-13 16:40:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym z roszczeniami czekał, aż go Policja znajdzie i wówczas domagał się
    naprawienia szkody.

  • 3. Data: 2009-05-14 08:25:58
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Ja bym z roszczeniami czekał, aż go Policja znajdzie i wówczas domagał
    > się naprawienia szkody.

    Ale policja zajmie sie sprawa kradziezy, a kwestia niezaplaconego
    czynszu i generalnie umowy najmu mojej z nimi, to juz sprawa cywilna i
    nic ich nie obchodzi. Umowe chyba musze z Najemca zerwac, zeby pozniej
    sie nie doczepil, ze nie wywiazalem sie z niej (gdyby np. nie udalo mu
    sie udowodnic kradziezy). Wczesniej, z tego co wyczytalem, trzeba wyslac
    jeszcze "ostateczne wezwanie do zaplaty"..

    --
    eost.

  • 4. Data: 2009-05-14 11:40:26
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Maj, 10:25, eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> wrote:

> [...]
    > sie udowodnic kradziezy). Wczesniej, z tego co wyczytalem, trzeba wyslac
    > jeszcze "ostateczne wezwanie do zaplaty"..

    Obawiam się, że ciężko będzie udowodnić mu przywłaszczenie, skoro
    miałeś klucz i nawet z niego skorzystałeś. Po pierwsze, on ma
    obowiazek dopiero z upływem najmu doprowadzić lokal do poprzedniego
    stanu - może planował odkupić rzeczy? Po drugie, będzie się bronił, że
    z pewnościa wszedłeś tam wcześniej sam i te rzeczy zabrałeś, a później
    go bezpodstawnie oskarżasz. Jakby nie był głupi, to na całej akcji byś
    jeszcze popłynał cywilnie, a być może nawet karnie (naruszenie miru).

  • 5. Data: 2009-05-14 12:50:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > udowodnic kradziezy). Wczesniej, z tego co wyczytalem, trzeba wyslac
    > jeszcze "ostateczne wezwanie do zaplaty"..

    W opisanej przez Ciebie sytuacji stosunkowo łątwo dowieść, ze już samo
    podpisanie umowy miało na celu doprowadznie Cie do niekorzystnego
    rozporzadzenia mieniem, czyli było oszustwem.

  • 6. Data: 2009-05-14 12:53:03
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik przypadek napisał:

> [...]
    > go bezpodstawnie oskarżasz. Jakby nie był głupi, to na całej akcji byś
    > jeszcze popłynał cywilnie, a być może nawet karnie (naruszenie miru).

    a nie uważasz że zdanie "(znalazłem nawet w Internecie ogłoszenia
    sprzedaży mojego sprzętu)"
    opisuje wystarczająco że istnieją dowody na to kto sprzedał (miał
    zamiar) rzeczy z tego mieszkania?

  • 7. Data: 2009-05-14 12:56:56
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Maj, 14:53, cyklista <a...@...pl> wrote:

    > a nie uważasz że zdanie "(znalazłem nawet w Internecie ogłoszenia
    > sprzedaży mojego sprzętu)"
    > opisuje wystarczająco że istnieją dowody na to kto sprzedał (miał
    > zamiar) rzeczy z tego mieszkania?

    A jest to zabronione? Tak jak napisałem, pod koniec najmu najemca
    zapewne planował odkupić przedmioty :)

  • 8. Data: 2009-05-14 13:00:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    > A jest to zabronione? Tak jak napisałem, pod koniec najmu najemca
    > zapewne planował odkupić przedmioty :)

    Ja planuję zakup Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Sądzisz, że już dziś
    go mogę sprzedać? :-)

  • 9. Data: 2009-05-14 13:09:57
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > go bezpodstawnie oskarżasz. Jakby nie był głupi, to na całej akcji byś
    > jeszcze popłynał cywilnie, a być może nawet karnie (naruszenie miru).

    Wlasnie dlatego chce mu wyslac jak najszybciej ostateczne wezwanie do
    zaplaty i potem rozwiazanie umowy. Zastanawiam sie, czy cos jeszcze
    moglbym zrobic..

    --
    eost.

  • 10. Data: 2009-05-14 13:21:56
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Maj, 15:00, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    s16g2000vbp.googlegroups.com...

    > Ja planuję zakup Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Sądzisz, że już dziś

    No ba oczywiście że możesz. Nie słyszał o futersach? Inna sprawa, że
    aby nie popełnić oszustwa, musiałbyś w akcie notarialnym opisać
    sytuację prawna nieruchomosci. I znalezc kupca ktory na ryzyko pojdzie.