  • 1. Data: 2008-07-29 12:10:19
    Temat: Jak prawidlowo - licencja/umowa dzierzawy orpogramowania w php?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Witam

    Pisze pewna aplikacje typu WEB, w jezyku PHP, do tego kilka bibliotek ale nie
    zajmujmy sie nimi (php mailer dokladnie). Glowna czesc, 90% to moja robota.
    Aplikacja poza PHP nie korzysta z niczego innego co by nie wchodzilo w
    standardowa dystrybucje php.

    Chcialbym dzierzawic! ta aplikacje roznym internautom, dzierzawic a wiec dac im
    dostep do aplikacji ale BEZ udostepniania kodow zrodlowych skryptow. Oczywiscie
    nie za darmo :-)

    Aplikacja bedzie hostowana w firmie hostingowej jakiejs i bedze chcial, za
    miesieczna oplata "abonamentowa" dawac dostep do tej aplikacji wybranym
    podmiotom gospodarczym. Np mozna sobie wyobrazic ze jest to "nasza klasa" ale
    za miesieczny dostep do niej nalezy sie 100zl np.

    Prowadze wlasna DG, nie jestem na VATcie.

    Jak skonstrowac umowe dzierzawy aplikacji (moze ktos pokaze przykladowe wzory
    takich umow?), jak zabezpieczyc wlasne interesy w takiej umowie, gdyby moj
    program mial jakies bledy o ktorych nei wiem, i na co zwrocic uwage?
    Czy musze zdeklarowac sie ze to GPL, GNU czy inny typ licencji?
    Nie znam sie na tych licencjach, jaka bedzie dobra w moim przypadku?

    Oczywiscie co miesiac bede wystawic rachunki i wysylac je moim abonentom do
    oplaty.

    dziekuje za pomoc (z gory i z dolu).

  • 2. Data: 2008-07-30 23:35:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2008, Papkin wrote:

    > Prowadze wlasna DG, nie jestem na VATcie.

    To już widzę jak za 5 lat przekonujesz kontrolera skarbowego że
    przy takiej konstrukcji nigdy nikomu (żadnemu z klientów) nie musiałeś
    niczego DORADZIĆ.
    Sam bym nie uwierzył ;)

    Link:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...i art.113 do przeczytania.
    Z naciskiem na art.113.2. i słów "usługi w zakresie doradztwa"

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-31 04:52:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    > ...i art.113 do przeczytania.
    > Z naciskiem na art.113.2. i słów "usługi w zakresie doradztwa"

    nie rozumiem szczerze mowiac, dlatego place ksiegowej ;)
    Jestem na ksiazce przychodow i rozchodow. Co to ma wspolnego z moim pytaniem?
    Nie mozna dzierzawic programu i wystawiac za to rachunkow nie bedac na VAT?
    Hee?

  • 4. Data: 2008-07-31 09:04:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Papkin wrote:

    > Nie mozna dzierzawic programu i wystawiac za to rachunkow nie bedac na VAT?
    > Hee?

    Jak jest to WŁASNY program, to wydaje się niewiarygodne aby wykonywana
    była JEDYNIE dzierżawa, bez doradztwa.
    Zaś jedna jedyna porada jest IMO podstawą stwierdzenia, że podatnik
    nielegalnie korzysta ze zwolnienia z VAT :)
    To nie sprawa księgowości IMO :)
    Rzeczywiscie z pytaniem nie miało to nic wspólnego, taka luźna dyskusja,
    jak typ narzędzia (grupa .......... ) wskazuje!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-07-31 09:21:38
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Rzeczywiscie z pytaniem nie miało to nic wspólnego, taka luźna
    > dyskusja, jak typ narzędzia (grupa .......... ) wskazuje!

    znasz takie przypadki (domyslam sie ze sa jak CHORE uznanie linuxa za
    windowsa - ze za darmo nie moze byc...).

    Ja dzierzawie i nic nie doradzam, instrukcje dostaje uzytkownik i tyle.
    Chore...

  • 6. Data: 2008-07-31 09:36:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Papkin wrote:

    > Ja dzierzawie i nic nie doradzam, instrukcje dostaje uzytkownik i tyle.

    No to twardo trzeba tego się trzymać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-31 09:45:16
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No to twardo trzeba tego się trzymać :)

    fryzjer tez musi byc na vat? Bo doradzi jaka fryzura jest modna... sprzedawca
    uliczny gazet bo powie jaka gazeta jest dzis ciekawa itd? Chore :)

  • 8. Data: 2008-07-31 09:47:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Papkin wrote:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > nie rozumiem szczerze mowiac, dlatego place ksiegowej ;)

    Podejście z kategorii "najgorsze z możliwych". Księgowa nie jest od
    podejmowania za ciebie decyzji (VAT/nie VAT, sposób rozliczania, zaliczyć w
    koszt/nie zaliczyć), tylko od pracowitego wpisywania w księgi danych które
    jej dostarczysz. No chyba że księgowa jest jednocześnie doradcą podatkowym
    i masz jej porady na piśmie. Wtedy jak cię US łupnie, możesz ją regresowo
    łupnąć także :).

    p. m.

  • 9. Data: 2008-07-31 11:25:29
    Od: r...@o...pl

    On 31 Lip, 01:35, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    tku-od-towarow-i-uslug...
    > ...i art.113 do przeczytania.
    > Z naciskiem na art.113.2. i słów "usługi w zakresie doradztwa"

    Gotfryd, co to za FUD! :)
    Zerknij do rozporzadzenia "fakturowego" i sprawdz, ze chodzi o bardzo
    konkretne doradztwo ;)

  • 10. Data: 2008-08-01 08:50:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning
    On Thu, 31 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

    tku-od-towarow-i-uslug...

    > Gotfryd, co to za FUD! :)
    > Zerknij do rozporzadzenia "fakturowego" i sprawdz, ze chodzi o bardzo
    > konkretne doradztwo ;)

    Hmm... No toż zbyt optymistycznie wygląda, aby prawdziwe było ;)
    Thx, jakoś tak nie popatrzyłem na "minister określi"! :(

    pzdr, Gotfryd