  • 11. Data: 2008-11-11 14:48:50
    Temat: Re: Jak potraktowac taka reklamacje
    Od: u...@g...com

    Trochr sie czepiasz, w koncu to nie byly nowe buty. Po poltora roku
    nareperowali Ci za friko, wiec powinienes byc zadowolony. No chyba ze
    tamte wyszly z mody, a ty chcialbys miec w zamian nowe, modne.

    Usjwo

  • 12. Data: 2008-11-11 15:21:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    u...@g...com napisal:
    > Trochr sie czepiasz, w koncu to nie byly nowe buty. Po poltora roku
    > nareperowali Ci za friko, wiec powinienes byc zadowolony. No chyba ze
    > tamte wyszly z mody, a ty chcialbys miec w zamian nowe, modne.

    Abstrahujesz od faktu, ze byla to juz DRUGA naprawa tego obuwia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2008-11-11 16:29:00
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie interesują mnie w tym momencie dylematy sprzedawcy. Mogę ale nie muszę
    > je rozumieć. Wspominałeś coś dalej o rzeczniku konsumentów. Zerknij na
    > strony Federacji. Tu masz obszerne omówienie:

    Jestem zarówno kientem jak i sprzedawcą (w róznych sytuacjach) ale mam dla
    was jedna radę - nigdy, absolutnie przenigdy nie wierzcie tej bandzie
    nieuków mieniących się "Federacją Konsementów" - natomiast wplecienie
    komentarza do nieobowiązujących przepisów w treść aktualnej ustawy to już
    majstersztyk ;)
    Nie zmienia to oczywiście faktu że tutaj rację ma Flo - bo konluzją tego
    pseudoprawniczego bełkotu jest stwierdzenie "Wydaje się, że nowe przepisy, w
    praktyce ich stosowania, ograniczą w porównaniu z przepisami o rękojmi
    możliwość skorzystania z prawa odstąpienia od umowy ( zwrot ceny będzie
    należeć do rzadkości)."
    I tak właśnie jest.

    A.

  • 14. Data: 2008-11-11 16:50:22
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Nie interesują mnie w tym momencie dylematy sprzedawcy. Mogę ale nie muszę
    > je rozumieć.

    Zapoznając się z ustawą mamy wymienioną kolejność roszczeń i tyle. Tego
    nie zmienimy.
    Czasami korzystam z pomocy miejscowego rzecznika konsumentów i stosuje
    On dokładnie taką samą interpretację.

    Nie wiem co Cię interesuje, a co nie (nie odczytuj tego jako złośliwość)
    ale innego wyjścia nie ma.

    Jest zapis ustawowy. Jest On poprawny. Zabezpiecza on zarówno roszczenia
    konsumenta jak i interes sprzedawcy. Wypośrodkowuje racje obu stron.
    Wszelkie nad interpretowanie tych przepisów wprowadza zamieszanie.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 15. Data: 2008-11-11 21:49:15
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    wto, 11 lis 2008 o 16:21 GMT, Jacek_P napisał(a):

    > Abstrahujesz od faktu, ze byla to juz DRUGA naprawa tego obuwia.

    i jeszcze od tego, ze za cene tych butow moglbym kupic 2 pary wcale znowu
    nie takich tanich innych "normalnych" butow :)

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 22:50:24 up 10:10, 4 users, load ]

  • 16. Data: 2008-11-11 23:02:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Brzezi wrote:
> [...]
    > Zgodnie z ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczegolnych warunkach
    > sprzedazy konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego
    > /Dz.U.02.141.1176/art..8.1 sprzedawca dokonal naprawy na wlasny
    > koszt. Zyczymy zadowolenia z dalszego uzytkownia obuwia. Brak podstaw
    > do uznania reklamacji."
    >
    > Tylko jak do tego podejsc, reklamacja nie zostala uznana, ale
    > naprawiono mi buty, choc tego sobie nie zyczylem? :)
    >
    > Czy jest tutaj wszystko ok? mozna sie do czegos przyczepic? mam
    > grzecznie isc odebrac naprawione buty, chociaz nie chcialem zeby mi

    niestety takie mamy gówniane prawo konsuemnckie, które nie chroni w żaden
    sposób konsumenta. Mogą te buty naprawiac 30 razy, moga je naprawiac rok i
    pozostaje tylko sad i procesowanie sie.

  • 17. Data: 2008-11-12 19:38:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > muszę je rozumieć. Wspominałeś coś dalej o rzeczniku konsumentów.
    > Zerknij na strony Federacji. Tu masz obszerne omówienie:
    139#5

    > Fragment: "Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj.
    > żądanie naprawy lub wymiany następuje w drodze złożenia oświadczenia
    > woli drugiej stronie - sprzedawcy. [..] Wybór raz dokonany nie może
    > być, co do zasady, zmieniony bez zgody drugiej strony stosunku
    > zobowiązaniowego, albowiem ma on charakter kształtujący prawo."

    co znaczy że nie moga sami podjąć decyzji ale moga odmówić wykonania woli
    klienta.

  • 18. Data: 2008-11-12 19:46:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Flo wrote:

> [...]
    > roszczenia konsumenta jak i interes sprzedawcy. Wypośrodkowuje racje
    > obu stron. Wszelkie nad interpretowanie tych przepisów wprowadza

    nie zgodzę sei z tobą.

    może i obecne przepisy zrównują prawa konsumenta i sprzedawcy ale pozycje
    stron nie są jednak równe.

    1. Konsumenta wydaje pieniądze aby mieć zgodny z umową produkt, usługę itp.
    w momencie reklamacji nie jest on w stanie używać przedmiotu reklamacji,
    ustawa nie zabezpiecza interesu klienta bo nei określa maksymalnego czasu w
    jakim sprzedawca musi zaspokoić roszczenie klienta. mamy tylko enigmatyczne
    nei stwarzanie nadmiernego utrudnienia.
    2. Sprzedawca zwykle reprezentuje duży podmiot który stać na zatrudnienie
    prawników, koszt tej pomocy prawnej przy skali biznesu jest znikomy, dla
    klienta koszt wynajęcia prawnika nie jest znikomy jest znaczny szczególnie
    jeśli dojdzie do sporu na drodze sądowej.
    3. Przez cały czas trwanie sporu to klient jest pozbawiony możliwości
    rozporządzania przedmiotem, w skrajnej sytuacji mozew być zmuszony do zakupu
    lub wynajęcia nowego przedmiotu.

    z tego wynika że prawo daje w zasadzie równe prawa ale w efekcie faworyzuje
    silniejszego czyli sprzedawcę.

  • 19. Data: 2008-11-12 22:48:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.11.2008 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > co znaczy że nie moga sami podjąć decyzji ale moga odmówić wykonania woli
    > klienta.

    Jak najbardziej. Do skutecznego wykonania tej woli będzie wtedy potrzebny
    wyrok sądu.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2008-11-13 01:50:39
    Od: u...@g...com

    Fakt, ten istotny szczegol przegapilem. Gwarancja chyba jednak polega
    na przywroceniu towaru do stanu z przed awarii, wiec naprawa jest
    raczej prawidlowym postepowaniem. Pytanie czy istnieje jakis przepis
    ktory mowi o wymianie na nowy po ilus tam naprawach (kiedys byly to
    trzy naprawy). Problem ze do butow nikt nie dolacza pisemnej
    gwarancji, wiec nie bardzo jest jak powolac sie na jej zapisy.

    > i jeszcze od tego, ze za cene tych butow moglbym kupic 2 pary wcale znowu
    > nie takich tanich innych "normalnych" butow :)

    To chyba nie ma zadnego znaczenia.

    Pozdrawiam Usjwo