  • 1. Data: 2006-06-24 15:59:34
    Temat: Jak poradzić sobie ze spammerem?
    Od: "Jontek" <c...@c...com>

    Pytanie trochę z dziedziny prawa, a trochę z zakresu wiedzy komputerowej.
    Jak poradzić sobie ze spammerem? Sytuacja wygląda następująco. Przychodzą do
    mnie setki wiadomości (nawet do dziesięciu, dwudziestu dziennie). Z różnych
    zagranicznych serwerów, a więc filtracja przez reguły outlooka odpada. Nie
    ma zadnych słow kluczowych, ani adresu unsubscribe. Mają cechę wspólną. Za
    każdym razem są to bardzo smieszne nazwiska nadawców, często jednak swoim
    schematem "schematem konstrukcji" są do siebie podobne. Podejrzewam, że
    rozsyła je
    jakiś spam bot. Co z tym cholerstwem począć?

    pozdrawiam - m.

  • 2. Data: 2006-06-24 19:56:38
    Temat: Re: Jak poradzić sobie ze spammerem?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jontek napisał(a) :
> [...]
    > rozsyła je
    > jakiś spam bot. Co z tym cholerstwem począć?

    20 dziennie? Phi, też mi coś :-)
    Ja mam 100 do 200 dziennie. Pewien psych kiedyś pozapisywał mnie
    do różnych sexstron itp.

    Nie pomogę Ci podając sposoby prawne, bo takie w wypadku spamu z
    zagrabnicy praktycznie nie istnieją. Pozostało nam okopanie się
    na pozycjach i obrona z własnego ogródka. Jest to
    najskuteczniejsza eliminacja spamu.

    Pierwszy samouczący się filtr jest na serwerze Onetu. Jak tam
    zajrzę czasem, to właśnie widzę te ilości spamu zatrzymane przez
    automat w specjalnym katalogu.
    Drugi filtr jest już u mnie na komputerze na czytniku poczty.
    Musisz zmienić czytnik z Outlooka na np. Mozillę czy Firebird-a.
    Są w nich także samouczące się filtry.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.

  • 3. Data: 2006-06-26 06:36:26
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Jontek" <c...@c...com> napisał w wiadomości

    > jakiś spam bot. Co z tym cholerstwem począć?
    > pozdrawiam - m.

    pl.internet.mordplik

    --
    Paweł