  • 1. Data: 2005-05-23 16:57:12
    Temat: Jak odzyskać niewielkie pieniądze od dłużnika?
    Od: Kryhoo <k...@S...pl>

    Witam!!!

    Sprawa wygląda następująco:

    Koleś zlecił mi napisanie programu w Turbo Pascalu jako pracy kontrolnej
    dla jego koleżanki i obiecał mi za to 50 PLN. Program napisałem bardzo
    dokładnie i oddałem mu go w czwartek i koleś umówił się ze mna w piątek
    na 20:00 w kawiarence internetowej gdzie go też poznałem i miał mi
    przynieść pieniądze. Niestety nie przyszedł.

    Zdobyłem jego telefon stacjonarny i zadzwoniłem do niego w sobote
    wieczorem i powiedział mi, że wczoraj zapomniał, na teraz nie ma kasy i
    ustaliliśmy termin na niedziele 12:00. Niestety tez nie przyszedł.

    Dzwoniłem do niego chyba z kilkadziesiąt razy i to z zastrzeżonego, lecz
    niestety ani jego rodzice, ani on nie odbiera i tak jest az do teraz.

    Wprawdzie 50 PLN to nie sa wielkie pieniądze, ale tez nie takie drobne.
    Nie pozwole sobie aby koleś mnie w balona robił. Poznałem go w
    kawiarence internetowaej i tam też się widywaliśmy. Mam tylko jego imie
    i numer telefonu stacjonarnego. Czy jest możliwość na prawne odzyskanie
    pieniędzy.

    Z góry dziekuję za wszelkie cenne informacje.

    Pozdrawiam
    Krystian

  • 2. Data: 2005-05-23 17:07:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kryhoo napisał(a):
> [...]
    > kawiarence internetowaej i tam też się widywaliśmy. Mam tylko jego imie
    > i numer telefonu stacjonarnego. Czy jest możliwość na prawne odzyskanie

    tak, jeśłi tylko możesz udowodnić, że zawarłeś umowę i z kim ją zawarłeś
    (ustalenie adresu już pominę ;) )
    na początek zastanów się czy dowody, którymi dysponujesz wystarczą do
    przekonania sądu

    KG

  • 3. Data: 2005-05-23 18:49:35
    Od: "Maciu" <j...@w...pl>

    hmm a ja bym odplacil pieknym za nadobre.
    skoro ten program byl na zaliczenie to prawdopodbnie szkola srednia.
    Poszedlbym do nauczyciela tego pajaca i grzecznie powiedzial kto jest
    autorem programu. Ciekawe co by mu zrobili za przywlaszczenie cudzej
    wlsnosci intelektualnej..
    pozdrawiam
    Maciu

  • 4. Data: 2005-05-23 19:09:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kryhoo napisał(a):
    > Adres juz przypuszczalnie mam (znalazłem stary program który używali na
    > informacji TP - i tak się składa, o ile dane sa prawidłowe, że mieszka
    > on nad moją koleżanką u której byłem na sylwestra). A na to, że zawarłem
    > umowę ustną mam co najwyżej świadka.

    to teraz zastanów się czy dla 50 zł chcesz ryzykować min. 30 zł w
    sądzie... (bo jak pojawi się z adwokatem ;) i przegrasz będzie jeszcze
    kolejne 60 zł)
    jeśli tak - składasz pozew (na formularzu), wskazujesz w nim świadka, a
    potem zobaczysz co dalej :)

    KG

  • 5. Data: 2005-05-23 19:19:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    Kryhoo <k...@S...pl> niebacznie popelnil

    > bardziej ucierpi na tym ta dziewczyna, która mu zapłaciła,
    A i zapewne autor, który z pełną świadomością przenaczenia programu
    za współudział w przestępstwie (egzamin?) jednak nie wziął ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-05-23 19:21:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kryhoo napisał(a):
    > A na czym miało by polegać to ryzyko?

    że przegrasz i poniesiesz koszty procesu

    KG

  • 7. Data: 2005-05-23 19:54:48
    Od: Kryhoo <k...@S...pl>

    Maciu napisał(a):
> [...]
    > Poszedlbym do nauczyciela tego pajaca i grzecznie powiedzial kto jest
    > autorem programu. Ciekawe co by mu zrobili za przywlaszczenie cudzej

    To jest szkoła wyższa i nawet wiem jaka. Też nad tym myślałem, tylko
    bardziej ucierpi na tym ta dziewczyna, która mu zapłaciła, a on miał
    przekazać te pieniądze mnie.

  • 8. Data: 2005-05-23 20:00:19
    Od: Kryhoo <k...@S...pl>

  • 9. Data: 2005-05-23 20:01:05
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > Raczej chodziło mi o to jakie jest ryzyko, ze przegram i dlaczego?

    dlatego że na nic nie masz kwitów.
    a umowa na gębę zawsze może być uznana za np żart.

    daj sobie spokój to była lekcja jak się interesów nie robi
    wykorzystaj ją dobrze w końcu kosztowała 50 zł..
    bądź dobrym uczniem i następnym razem zrób to dobrze.

    ps
    też pobrałem kilka takich lekcji teraz jest już ok.
    nawet cygan mnie nie wyturla./póki co.../:))))

  • 10. Data: 2005-05-23 20:15:54
    Od: Kryhoo <k...@S...pl>