  • 21. Data: 2013-09-06 20:34:51
    Temat: Re: Jak napisać odwoładnie do Sądu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-06 20:20, Robert Tomasik pisze:
    > nie ma praktycznej kontroli nad tym, co oni sobie tam wypisują. Jednym
    > ze sposobów wyeliminowania konkurencji jest powpisywanie jakiś mniej lub
    > bardziej wyimagowanych wierzytelności . Rzekomy wierzyciel może przez
    > dłuższy czas nawet nie wiedzieć, że go tam wpisano. Znam z pracy takie
    > przypadki. Informacje gospodarcze były dobrym pomysłem, ale przez brak
    > realnego nadzoru nad tymi bazami trochę wypatrzono pomysł.

    Przekazywanie nieprawdziwych informacji jest karalne do 30 000zł.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2013-09-06 20:40:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przekazywanie nieprawdziwych informacji jest karalne do 30 000zł.

    Ale nie w tym problem i chyba dobrze o tym wiesz. Jak znajdę jakiś dokument
    z Twoim długiem sprzed 20 lat, to co prawda Ty mozesz skutecznie
    przedawnieniem obronić się przed prawomocnym tytułem wykonawczym, ale
    obrona przed wpisem już jest trudniejsza. No bo kto trzyma przez
    dziesięciolecia dowody uregulowania należności? Moim zdaniem BIK i inne
    tego typu instytucje powinny mieć zakaz gromadzenia danych o takich
    długach, których nie wolno egzekwować.

  • 23. Data: 2013-09-06 22:01:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-09-06 20:40, Robert Tomasik pisze:

    > instytucje powinny mieć zakaz gromadzenia danych o takich
    > długach, których nie wolno egzekwować.

    Jestem za. Pod warunkiem wrzucenia do KK albo KW jakiegoś
    "hamulca" na takich, co zaciągają zobowiązania z góry upatrzonym
    zamiarem nie wywiązania się z nich. (hamulec ala artykuł na
    szalbierstwo).

    Takich ludzi jest naprawdę bardzo wiele. Większą ilość (kwotowo
    i ilościowo) niespłacanych zobowiązań stanowią zobowiązania
    "drobne" niźli to co wszyscy jak mantrę powtarzają "inni kradną
    miliony".

    Znam przypadki, gdzie ktoś ma np powyżej 30 drobnych
    niespłacanych kredytów w różnych bankach i z uśmiechem na ustach
    bierze 31, nie będąc w sytuacji, że potrzebuje się zadłużyć.

    Ba, najlepsi są Ci co piszą wnioski do wydziału ksiąg
    wieczystych o wykreślenie hipoteki w związku z upłynięciem 3
    letniego okresu przedawnienia zobowiązania zabezpieczonego
    hipotecznie, pomimo braku nawet złotówki od dnia zaciągnięcia
    zobowiązania :)
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 24. Data: 2013-09-06 23:02:23
    Temat: Re: Jak napisa? odwo?adnie do S?du?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Sep 2013, Raffaello wrote:

    > Dokładnie.
    > W chwili składania przez nich powzwu - minęło ponad 2 lata i 4 miesiące.
    > Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale,
    > te dzisiejsze polskie sonty...

    Nie, polskie przepisy.
    I chyba nie tylko polskie.

    > Tak czy inaczej - jak się przed tym chronić i co mogę zrobić, na co się
    > powołac

    Liwiusz Ci napisał - na przedawnienie.

    > i jak taki sprzeciw napisać?

    Nie wiem!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-09-06 23:27:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ilościowo) niespłacanych zobowiązań stanowią zobowiązania "drobne" niźli
    > to co wszyscy jak mantrę powtarzają "inni kradną miliony".

    286 kk

    > Znam przypadki, gdzie ktoś ma np powyżej 30 drobnych niespłacanych
    > kredytów w różnych bankach i z uśmiechem na ustach bierze 31, nie będąc w
    > sytuacji, że potrzebuje się zadłużyć.

    Ale te poprzednie 30 jest możliwych do egzekucji chyba.

> [...]
    > przedawnienia zobowiązania zabezpieczonego hipotecznie, pomimo braku
    > nawet złotówki od dnia zaciągnięcia zobowiązania :)

    Czemu zatem bank przez trzy lata nie egzekwuje?

  • 26. Data: 2013-09-07 00:55:17
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-09-06 23:27, Robert Tomasik pisze:

    > 286 kk

    Nie. Bez sensu zupełnie, nie o tym piszę. Spójrz na artykuł,
    który wskazałeś, a następnie na konstrukcję art 121 KW. W 121 KW
    jest krótko i zwięźle - 3 razy fikniesz i możesz mieć problem.

    VS

    286kk:
    Tu musisz udowodnić, że ktoś brał kredyt/pożyczkę celem
    osiągnięcia korzyści - czyli musisz udowodnić zamiar niespłacania.
    Brałeś udział w postępowaniu z w/w art ? Powiem tak: udowodnij
    zamiarem człowieka, który bierze 10 000 kredytu na 32 raty, i 3
    raty spłaca jest NIESPŁACANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz
    w konfrontacji: Ale ja chciałem spłacać ale się "potknąłem". Po
    to wziąłem kolejny kredyt.

    > Ale te poprzednie 30 jest możliwych do egzekucji chyba.

    Ta. Na psp podnoszą larum, że biedni dłużnicy są niszczeni
    fikcją doręczeń. Spróbuj przeprowadzić egzekucję z nieruchomości
    gdy dłużnik z premedytacją (mieszkając w tej nieruchomości) nie
    odbiera korespondencji :). A - podkreślam, że zawiadomienie o
    stanie egzekucji od komornika przedłożone sądowi w postępowaniu
    mającym na celu ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z
    miejsca zamieszkania, w którym ten komornik pisze, że dłużnik
    nie stawia się na wezwania, nie odbiera korespondencji, nie jest
    nigdzie zameldowany na stałe, nie stanowi dla sądu
    uprawdopodobnienia faktu, że nie da się doręczyć korespondencji
    dłużnikowi. Ale ok, zaczynam schodzić z torów i zaraz się
    będziemy "licytować na przykłady", a chodziło o "ogół".

    > Czemu zatem bank przez trzy lata nie egzekwuje?

    Bo dłużnik dzwoni, obiecuje, pisze, że da radę, podpisuje
    aneksy/ugody - bank daje wiarę, w dobre zamiary dłużnika (nie
    wiedzieć po co), a ten lawiruje, a przed sądem nie zawsze
    wykażesz, że ugody/aneksy stanowią uznanie/odnowienie długu, bo
    np umowa nie była tylko na 1 dłużnika a na 5 ... i jeśli bank
    chciał aneksować - mógł to robić, ale z wszystkimi
    dłużnikami/poręczycielami/etc. Powodów jest mnóstwo.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 27. Data: 2013-09-07 12:07:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 07.09.2013 00:55, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    [ciach]

> [...]
    > NIESPŁACANIE. Przy zawiadomieniu z w/w giniesz w konfrontacji: Ale ja
    > chciałem spłacać ale się "potknąłem". Po to wziąłem kolejny kredyt.

    Moment... Czy ty chcesz pakować do więzienia każdego, kto miał kłopoty
    ze spłatą kredytów, wziął nowe żeby je pospłacać i z tymi też mu się nie
    udało??

    Bo twoja szklana kula mówi, że to jest zamiar niespłacenia??

  • 28. Data: 2013-09-07 16:19:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > udało??
    >
    > Bo twoja szklana kula mówi, że to jest zamiar niespłacenia??
    Nie pamiętam z któej, ale z któejś t

  • 29. Data: 2013-09-07 16:30:05
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2013-09-06 18:04, Raffaello pisze:

> [...]
    > te dzisiejsze polskie sonty...
    > Tak czy inaczej - jak się przed tym chronić i co mogę zrobić, na co się

    przedawnienie trzeba podnieść

    Icek

  • 30. Data: 2013-09-08 21:32:15
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>