  • 241. Data: 2010-12-03 21:37:10
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A kto mówi, że po równo? Chodzi o to, żeby nie było nędzy i ludzie nie
    > zdychali. Zauważ, że ten podwątek wyszedł do tego, że w średniowieczu 3%
    > szlachty miało wszystko, a reszta zdychała z głodu.

    Gdyby to jeszcze prawda była... ;)

    Dobranoc.

    --
    Liwiusz

  • 242. Data: 2010-12-03 21:38:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Czyli żebrak w Korei Północnej, albo na Kubie ma lepiej niż żebrak w USA?

    A jaki związek z socjalizmem ma bezwzględna i totalitarna
    monarchia/dyktatura Korei albo silna monarchia/dyktatura Kuby?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 243. Data: 2010-12-03 21:40:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 17:09, Liwiusz pisze:

    > Jedna z osób z mojej dalszej rodziny umiera, ponieważ NFZ nie chce
    > leczyć takiej choroby. Więc daruj sobie porównania jacy to prywatni
    > ubezpieczyciele są źli, a NFZ dobry.

    Gdyby nie było NFZ, to byłaby leczona?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 244. Data: 2010-12-03 21:41:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Kwestia wyznawanej etyki. Etyka europejska wywodzi się z etyki
    > chrześcijańskiej, która jest prospołeczna i socjalna.

    Ja jestem bardzo prospołeczny i socjalny, ale niekoniecznie pod przymusem.

    > Ale etyka europejska jest taka, żeby nie tylko nie odbierać, ale i dawać.

    Daję.
    Zatrudniam ludzi - zawodowo i prywatnie, wspomagam przytułek dla dzieci,
    niekiedy współfinansuję remonty państwowej szkoły moich synów. Natomiast
    zawsze byłem, jestem i będę przeciwnikiem rozleniwiania społeczeństwa
    poprzez rozdawnictwo ryb, a nie wędek.

    K.

  • 245. Data: 2010-12-03 21:47:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 22:16, Liwiusz pisze:

    > 800zł składka minimum, ładnie, ładnie...

    Jakie 800?

    Ubezpieczenie społeczne: 513,24zł
    Ubezpieczenie zdrowotne: 38,89zł

    Suma: 552,13

    Co jeszcze wliczasz?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 246. Data: 2010-12-03 21:50:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 22:41, Krzysztof pisze:
    > Natomiast
    > zawsze byłem, jestem i będę przeciwnikiem rozleniwiania społeczeństwa
    > poprzez rozdawnictwo ryb, a nie wędek.

    Ale to oddzielna dyskusja na temat sposobu pomocy, a nie na temat źródeł
    jej finansowania. Zarówno twoje dobrowolne datki mogą być zmarnowane,
    jak na przykład datki na Znaną Fundację Od Organizowania Zlotu
    Narkomanów Na Pewnym Przystanku, jak i pobrane przez NFZ mogą zostać
    dobrze wydane na leczenie kogoś potrzebującego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 247. Data: 2010-12-03 21:51:08
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Jak chorujesz na grypę. Jak zachorujesz na serce, nowotwór, SM czy inne
    > świństwo to ci się zmieni optyka.

    Wierzysz, że w NFZ przy takich chorobach dostaniesz usługę full-wypas?
    Bynajmniej. Jest dokładnie odwrotnie - właśnie próbując leczyć się poważnie
    w NFZ, szybko zmieni Ci się optyka :)

    > Ale zakres mniejszy

    W tym momencie tak, co nie znaczy, że zmiany nie są możliwe (patrz inne
    państwa, gdzie usługi medyczne prywatne stoją na dużo wyższym poziomie).

    K.

  • 248. Data: 2010-12-03 21:51:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jakie 800?
    >
    > Ubezpieczenie społeczne: 513,24zł

    W zasadzie to mniej o 92,38....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 249. Data: 2010-12-03 21:54:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > No właśnie, masz wypaczone pojęcie. Socjalizm to nie Lenin.

    Socjalizm sprawdził się jako tako jedynie w Szwecji.
    Przy czym gwarantuję, że za cholerę nie chciałbyś tam mieszkać i bynajmniej
    nie chodzi mi o temperatury.

    K.

  • 250. Data: 2010-12-03 21:56:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 22:51, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Wierzysz, że w NFZ przy takich chorobach dostaniesz usługę full-wypas?

    Przy SM faktycznie nie full-wypas, ale przy nowotworach czy sercu
    dostaniesz na pewno zdrowo więcej niż przy 0zł

> [...]
    >
    > W tym momencie tak, co nie znaczy, że zmiany nie są możliwe (patrz inne
    > państwa, gdzie usługi medyczne prywatne stoją na dużo wyższym poziomie).

    Panie Kolumb, pan żeś Ameryki nie odkrył ino wikingi...

    Wiadomo, że usługi medyczne prywatne stoją na dużo wyższym poziomie. Ino
    dostęp do nich ma mniejsza liczba osób. Jak się nazywasz Jobs, to se
    przeszczepik wątróbki strzelisz za drobne na napiwki i pochwalisz
    kapitalistyczny system.... Ale co z resztą?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek