  • 221. Data: 2010-12-03 19:12:30
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale masz świadomość jakości życia, oczekiwanej długości życia i innych
    > takich parametrów wśród biedoty średniowiecznej? I czy jesteś pewien, że
    > byłbyś wśród szlachty?

    I lepsza jakość życia obecnie to zasługa socjalizmu?

    --
    Liwiusz

  • 222. Data: 2010-12-03 19:13:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 17:59, Krzysztof pisze:
    > Uważasz, że niańczenie społeczeństwa poprzez często nieuzasadniony
    > socjal jest sposobem na szczęście?

    Kwestia wyznawanej etyki. Etyka europejska wywodzi się z etyki
    chrześcijańskiej, która jest prospołeczna i socjalna.

    > Nie i ja nikomu takiej szansy nie odbieram.

    Ale etyka europejska jest taka, żeby nie tylko nie odbierać, ale i dawać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 223. Data: 2010-12-03 19:31:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kwestia wyznawanej etyki. Etyka europejska wywodzi się z etyki
    > chrześcijańskiej, która jest prospołeczna i socjalna.

    Prospołeczna, może i tak, ale socjalna? Czyż dobrowolność dobrych
    uczynków nie jest właśnie istotą chrześcijaństwa?

    > Ale etyka europejska jest taka, żeby nie tylko nie odbierać, ale i dawać.

    Socjalizm jako etyka europejska? Lenin wiecznie żywy...

    --
    Liwiusz

  • 224. Data: 2010-12-03 19:35:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > I lepsza jakość życia obecnie to zasługa socjalizmu?

    Nie. Ale mniejsze rozwarstwienie społeczne to na pewno nie jest zasługa
    drapieżnego kapitalizmu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 225. Data: 2010-12-03 19:47:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2010-12-03, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Ale mniejsze rozwarstwienie społeczne to na pewno nie jest zasługa
    > drapieżnego kapitalizmu.

    Co jest złego w rozwarstwieniu społecznym?

    --
    Liwiusz

  • 226. Data: 2010-12-03 19:53:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 20:12, Liwiusz pisze:

    > I lepsza jakość życia obecnie to zasługa socjalizmu?

    Dla biednych? Tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 227. Data: 2010-12-03 19:54:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.12.2010 20:47, Liwiusz pisze:
    > Co jest złego w rozwarstwieniu społecznym?

    Kwestia wyznawanej etyki oraz punktu siedzenia. Z punktu widzenia Billa
    Gatesa oczywiście nic. Z punktu widzenia Richarda M. Stallmana wręcz
    przeciwnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 228. Data: 2010-12-03 19:57:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dla biednych? Tak.

    Czyli żebrak w Korei Północnej, albo na Kubie ma lepiej niż żebrak w USA?

    --
    Liwiusz

  • 229. Data: 2010-12-03 19:57:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kwestia wyznawanej etyki oraz punktu siedzenia. Z punktu widzenia Billa
    > Gatesa oczywiście nic. Z punktu widzenia Richarda M. Stallmana wręcz
    > przeciwnie.

    Zatem etyka chrześcijańska dąży do tego, aby każdy miał po równo?

    --
    Liwiusz

  • 230. Data: 2010-12-03 20:33:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    Zbyt duże prowadzi do zachowań patologicznych, ze względu na nierówny
    dostęp do dóbr materialnych.

    > Zatem etyka chrześcijańska dąży do tego, aby każdy miał po równo?

    Obecna etyka raczej do tego, żeby każdy mógł chociaż spróbować żyć
    samodzielnie, a nie (w zależności od urodzenia) być skazanym na życie
    w najniższej warstwie społecznej.

    Drapieżny kapitalizm to domena najsilniejszego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl