  • 1. Data: 2008-05-08 09:32:16
    Temat: Jak może zakończyć się reklamacja?
    Od: WoGo <w...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Mam takie pytanie - czy sprzedawca może bez mojej zgody zwrócić mi
    pieniądze na konto, z którego zapłaciłem za przedmiot nabyty poprzez
    Internet jeśli uzna że nie może dostarczyć mi przedmiotu
    pełnowartościowego?

    Zakupiłem pewne urządzenie za korzystną cenę w stosunku do innych
    oferentów. Na stronie www sprzedawcy - znanej firmy wysyłkowej, był
    dokładny opis przedmiotu wraz z oprogramowaniem mapowym (sprawa
    dotyczy GPS-a) i cena. Jako, że jest to rzecz typowa, a po bardzo
    okazyjnej cenie zapłaciłem przelewem i otrzymałem przesyłkę z fakturą.
    Po sprawdzeniu okazało się że nie ma zainstalowanej jednej z mapy,
    która powinna być. Telefon i prośba sprzedawcy o przesłanie przedmiotu
    celem zweryfikowania zasadności reklamacji - co też uczyniłem.

    I teraz mam pytanie czy sprzedawca ma obowiązek dostarczyć mi
    urządzenie pełnowartościowe (tzn zgodne z opisem i wg ceny ofertowej),
    czy może uznać, że pomylił się w ofercie i fakturze i przesłał mi
    urządzenie bez zainstalowanej jednej z map (takowe też są na rynku,
    ale nie w ofercie tego sprzedawcy).

    Jeśli sprzedawca się pomylił to z jego punktu widzenia najlepiej
    byłoby zwrócić mi pieniądze, gdyż cena jaką zapłaciłem naprawdę jest
    korzystna (dla mnie) i trudno sprzedawcy będzie bez poniesienia
    dodatkowych kosztów o uzupełnienie przedmiotu do tego aby był zgodny z
    opisem, natomiast ja jestem zdecydowanie zainteresowany urządzeniem
    pełnowartościowym albo ewentualnie obniżeniem ceny o brakujące mapy.

    Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że
    sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy?

    Dzięki i pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-05-08 10:37:52
    Temat: Re: Jak może zakończyć się reklamacja?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że
    > sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy?

    Art. 12 ust. 2 i 3 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.). Tylko ustęp 3
    pozostawia miejsce dla negocjacji i tylko odnośnie zgody na świadczenie
    zastępcze.