-
1. Data: 2008-05-08 09:32:16
Temat: Jak może zakończyć się reklamacja?
Od: WoGo <w...@p...onet.pl>
Witajcie
Mam takie pytanie - czy sprzedawca może bez mojej zgody zwrócić mi
pieniądze na konto, z którego zapłaciłem za przedmiot nabyty poprzez
Internet jeśli uzna że nie może dostarczyć mi przedmiotu
pełnowartościowego?
Zakupiłem pewne urządzenie za korzystną cenę w stosunku do innych
oferentów. Na stronie www sprzedawcy - znanej firmy wysyłkowej, był
dokładny opis przedmiotu wraz z oprogramowaniem mapowym (sprawa
dotyczy GPS-a) i cena. Jako, że jest to rzecz typowa, a po bardzo
okazyjnej cenie zapłaciłem przelewem i otrzymałem przesyłkę z fakturą.
Po sprawdzeniu okazało się że nie ma zainstalowanej jednej z mapy,
która powinna być. Telefon i prośba sprzedawcy o przesłanie przedmiotu
celem zweryfikowania zasadności reklamacji - co też uczyniłem.
I teraz mam pytanie czy sprzedawca ma obowiązek dostarczyć mi
urządzenie pełnowartościowe (tzn zgodne z opisem i wg ceny ofertowej),
czy może uznać, że pomylił się w ofercie i fakturze i przesłał mi
urządzenie bez zainstalowanej jednej z map (takowe też są na rynku,
ale nie w ofercie tego sprzedawcy).
Jeśli sprzedawca się pomylił to z jego punktu widzenia najlepiej
byłoby zwrócić mi pieniądze, gdyż cena jaką zapłaciłem naprawdę jest
korzystna (dla mnie) i trudno sprzedawcy będzie bez poniesienia
dodatkowych kosztów o uzupełnienie przedmiotu do tego aby był zgodny z
opisem, natomiast ja jestem zdecydowanie zainteresowany urządzeniem
pełnowartościowym albo ewentualnie obniżeniem ceny o brakujące mapy.
Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że
sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy?
Dzięki i pozdrawiam
Wojtek
-
2. Data: 2008-05-08 10:37:52
Temat: Re: Jak może zakończyć się reklamacja?
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
> Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że
> sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy?
Art. 12 ust. 2 i 3 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.). Tylko ustęp 3
pozostawia miejsce dla negocjacji i tylko odnośnie zgody na świadczenie
zastępcze.